• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Dalkullan

helnil_ - blödningen och mensvärken har fortsatt så jag ser det som avslutat - ska testa om nån vecka igen för att bekräfta. Känns jäkligt trist - tog det hårdare än jag räknat med. Och det känns så tomt nu..!? Nästan så jag saknar dom där jäkla proggisarna;) Samtidigt känner jag mig pepp och hoppfull inför nästa försök så nu ska jag försöka släppa detta och njuta av sommar och ledighet fram till FET!

ET och tillhörande frys-blastos räknas alltså som ett försök?

Hur är det med dig och er andra?<3

• sanla

Så nu var jag äntligen ruvare av en 5 eller 6 dagars (glömde fråga). Testdag 7/7.

Har inte följt tråden på sista tiden så mycket, någon/några som fortfarande ruvar?

• Linda8110
    Dalkullan skrev 2015-06-24 20:25:40 följande:

helnil_ - blödningen och mensvärken har fortsatt så jag ser det som avslutat - ska testa om nån vecka igen för att bekräfta. Känns jäkligt trist - tog det hårdare än jag räknat med. Och det känns så tomt nu..!? Nästan så jag saknar dom där jäkla proggisarna;) Samtidigt känner jag mig pepp och hoppfull inför nästa försök så nu ska jag försöka släppa detta och njuta av sommar och ledighet fram till FET!

Förstår dina känslor och älskar din inställning! Hoppas hoppas hoppas att ni lyckas direkt till hösten. Det är underbart att ha frysen full :)
  • Linda8110
    sanla skrev 2015-06-24 20:26:16 följande:

Så nu var jag äntligen ruvare av en 5 eller 6 dagars (glömde fråga). Testdag 7/7.

Har inte följt tråden på sista tiden så mycket, någon/några som fortfarande ruvar?

Åh vad spännande! Kul att se dig igen :)
  • helnil_

Trist :( förstår att du tar det hårt, jag har försökt ha ganska lätt inställning typ att detta kommer inte heller funka, inget annat har ju gjort det MEN om det inte gått vägen så tror jag ändå jag blivit sjukt besviken. Skulle jag få missfall nu så känns det som att jag skulle gå under. Så även om mitt första funkade så förstår jag faktiskt hur du känner! Har varit där flera gånger innan. Glad för att du ändå känner dig peppad! De flesta lyckas ju på typ tre försök :) du får dricka lite vin och njuta av sommaren några veckor :) ja precis, de ägg som plockades ut vid ett tillfälle är ett försök :) jag ska på VUL i Falun imorgon förmiddag, håll tummarna att allt ser bra ut!

Dalkullan skrev 2015-06-24 20:25:40 följande:

• sanla
    Linda8110 skrev 2015-06-24 20:44:26 följande:
    Åh vad spännande! Kul att se dig igen :)
    Ja är glad att vi fick till det nu i juni. Var risk för att det blev på helgstängning..

Läste lite om dina "äventyr", skönt att det tickar vidare!
  • Linda8110
    sanla skrev 2015-06-24 20:56:27 följande:
    Ja är glad att vi fick till det nu i juni. Var risk för att det blev på helgstängning..

Läste lite om dina "äventyr", skönt att det tickar vidare!
    Haha ja äventyr var ett bra ord! Jag Småkrampar och blöder varje dag, men peppar peppar så verkar det lilla livet vara lika stark som sin mamma och pappa än så länge :)

Ja skönt att det inte blev på en helg!!! Vart är det ni går nu igen?
  • sanla
    Semlan1988 skrev 2015-06-24 20:46:12 följande:

Jag ruvar på en tredagars, är på RD 4 :)

Kram

Då ligger vi ganska nära varandra, du lite före. Håller tummarna!
  • Semlan1988
    sanla skrev 2015-06-24 20:58:57 följande:

Då ligger vi ganska nära varandra, du lite före. Håller tummarna!

Det gör jag! <3
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj