• EricaSE83

FET/IVF 2015 Maj

Gina43 skrev 2015-05-14 09:14:05 följande:

Olika medicinering och val mellan långt/kort protokoll kan ha en inverkan på kvaliteten har jag förstått. Det gäller att hitta det som funkar bäst för dig/er. Hur högt AMH har du?

Jag har 2,6 tror jag. Min läkare menar på att det är bra för min ålder, men det kanske det inte är?

Vi byter från Gonal f till Menopur inför nästa gång och höjer dosen lite. Hade 150 förra gången och nu blir det 225. Kort protokoll både då och inför kommande.
  • EricaSE83
    Gina43 skrev 2015-05-14 14:14:48 följande:

Det låter som om man tar helt nya grepp med Menopur då! Folk reagerar så olika på Gonal F/Puregon och Menopur. Du ska se att man hittar rätt inställning för dig så att det blir bättre resultat. Din läkare kan det med AMH bättre än jag såklart! Jag håller med henne/honom.

Jag hoppas verkligen vi kan få till bättre resultat. Läkaren sa att man inte kan bedöma utifrån bara en gång och att det mycket väl kan bli bättre nästa försök men jag är såklart nojig och orolig. De små bubblor jag hade på äggen är det jag oroar mig mest för, men går såklart inte att göra annat än att vänta och se hur det blir.
    Skuggan80 skrev 2015-05-14 13:58:38 följande:

Jag tror att Menopur sägs vara lite bättre, hade själv det men blev lätt överstimulerad vilket resulterade i många äggblåsor men inte alla ägg var så bra...

Hoppas hoppas det blir mer fart för mig med Menopur. På vilket sätt var vissa av dina ägg mindre bra?
  • EricaSE83
    Pommac1 skrev 2015-05-15 06:50:13 följande:

Sprutdag nio idag och ska på VUL. Spännande. Enligt blodprovet som jag tog i tisdags låg jag lite lågt och fick därför höja dosen menopur. Nu återstår det att se om äggen blivit tillräckligt stora för att ta uts på måndag eller om det blir tisdag eller onsdag. Har inte någon blekaste hur många ägg jag har heller. Brukar ha kring nio -tio. Blir nästa nervös.

Lycka till idag!! Håller tummarna för många fina jämnstora äggblåsor!!
  • EricaSE83
    Pommac1 skrev 2015-05-15 09:42:30 följande:

Tack! Tyvärr var äggstockarna ganska ojämna (då de på ena sidan var större än på andra sidan). Men sist gick det bra ändå trots att storleken var olika. På ena äggstocken hade jag en på 17, 14, 14, 13, 9 och på andra äggstocken var de 11,11, 10, 9 och en på 6. Om man räknar att de växer 2 mm/dag så borde ju tisdag vara en bra dag. Vi får se vad de säger när de ringer.

Då har ni ett gäng att räkna med, skönt! Hoppas det är början till er framtida bebis som gömmer sig i en av de där äggblåsorna :)
  • EricaSE83
    Sjöblomman skrev 2015-05-15 17:46:45 följande:

Fick mens igår så nu tar vi en paus fram till i höst.

Jag önskar er andra all lycka till med hela mitt hjärta!

Känner med dig. Hoppas ni får en jätteskön sommar och en chans till avkoppling från allt detta så mycket det är möjligt, och stort lycka till med nya försöken längre fram.
  • EricaSE83
    Blomster84 skrev 2015-05-16 12:49:09 följande:

Så nu har vi satt in en fin liten blastis. Testdag den 30/5. Evigheter tills dess.... Suck!

Men, vi fick tre blastocyster till frysen. Evt 4. Känns fantastiskt!

Vilka toppenbra förutsättningar!!! Håller tummarna att det går vägen. Kram
  • EricaSE83
    Blomster84 skrev 2015-05-16 13:04:47 följande:

Tack så mycket! Nu ska tiden bara gå snabbt :)

All denna EVIGA väntan kan göra en tokig alltså.

Själv ska jag in på fredag för progesteronspruta så att nästa försök kan startas och det har känts som en evighet sen första försöket! Men på nåt sätt går tiden ändå så sakteliga.
  • EricaSE83
    Blomster84 skrev 2015-05-16 13:19:53 följande:

Ok. Har inte riktigt koll på vad du menarmed progesteronspruta? Jag tog Menopur och Orgalutran, körde korta protokollet. Hur kör ni?

Jag ska få en spruta för att sätta igång mensen. Jag har inte helt regelbunden cykel så för att det inte skulle bli en alltför lång cykel får jag sprutan för att kunna planera när nästa omgång börjar.

Körde korta protokollet med GonalF 150 ie förra gången vilket gav fem mogna ägg som inte befruktades. Denna gång ska vi köra Menopur 225 ie och ICSI. Hur mycket Menopur tog du? Var den krånglig att blanda tycker du?
  • EricaSE83
    Kingston skrev 2015-05-16 13:24:27 följande:

Jaha då var det kört igen :(

Känner mig helt tom i både kropp och själ!

Vet inte vad vi gör nu...

Vill inte inse att det är över...

Fy fan vad jobbigt! Jag lider verkligen med dig.

Ni behöver kanske inte fatta några beslut på stående fot. Att få bryta ihop och vara ledsen först och mer rationell sen kan vara lättare tycker jag.

Kram till dig
  • EricaSE83
    Blomster84 skrev 2015-05-16 13:56:25 följande:

Aha då förstår jag. Vad skönt att få komma igång igen. :)

Nej jag tyckte den var väldigt enkel att använda och blanda. Jag fick lägsta dosen tror jag. 112,5 i 8-9 dagar . Är 31 och har inga problem med mina ägg. Har haft bra resultat båda gångerna och fått ut lagom många ägg. Saknar dock äggledarna pga utomkveds. Det är därför vi gör ivf.

Okej låter bra. Jag blev väldigt förvånad att det bara blev 5 ägg i vår första omgång. Har aldrig haft problem med ägglossning eller hormonnivåer så trodde aldrig det skulle gå så trögt för oss. Är "bara" 32 också så trodde det skulle gå lättare pga det också. Hoppas att Menopur ska funka lite bättre!
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj