• EricaSE83

FET/IVF 2015 Maj

Blomster84 skrev 2015-06-10 18:15:52 följande:

Vad härligt!! Har tänkt på dig under dagen. Nu håller vi tummarna för att det bäddar in sig fint :) lycka till!

Tack gulliga du! :) Ja bädda in dig lilla embryo!!!

Och angående dina bruna flytningar, jag har haft det mellan äl och mens enstaka gånger (har då trott att det varit nidblödning men nu vet jag ju bättre, det görs ju liksom inte icsi i magen :)) Är väl helt omöjligt att ha en så kort lutealfas att det skulle kunna vara mensen. Tror inte det är någon fara, det slutar säkert så får du ditt embryo som planerat. Men man kan ju alltid ringa kliniken om man är orolig och vill bli lite lugnad! Du ska se att vi blir ruvare ihop trots allt :)
  • EricaSE83
    Ellenirondellen skrev 2015-06-10 19:57:41 följande:

Jag är också ruvare från idag! Satte in en blastocyst. Nu kör vi! Lycka till!

Å vad kul!!! Grattis och stort lycka till till dig också! Jag satte in tvådagars så du är tre dagar före mig. Blasto ger typ 70% graviditetschans va? Vi fick 40 % sannolikhet av vår läkare idag så hoppas vi hamnar på rätt sida strecket!
  • EricaSE83
    Ellenirondellen skrev 2015-06-10 20:31:04 följande:

70%!?!? Kan det stämma. Vår läkare sa inget om hur stor chans vi hade. Någon annan som vet graviditetschans för blastocyster? Kul att följas åt! Jag har testdag 24. Du med?:)

Jag är 32 och min läkare sa att vid min ålder har jag 70% chans med blasto... Har aldrig fått nån dock men det va det han sa iaf :) Hoppas samma gäller för dig!!

Jag har också testdag den 24/6 :) Men jag känner mig själv, kommer aaaaaaldrig kunna hålla mig från att testa innan det :D
  • EricaSE83
    lindavik skrev 2015-06-10 23:17:38 följande:

Vad har du/ni för "problem"? Man beräknar inte procenten endast på ålder ju utan även på äggstockstyp bland annat. Men hoppas så klart att din läkare har rätt! :)

Ah, såklart så påverkar säkert massa andra faktorer, det tänkte jag inte på :) Vi är oförklarligt barnlösa, båda 32, alla värden är bra, äggstockar och livmoder fina och spermierna är många och snabba.

Detta sa han dock innan vi börjat med ivf. Nu är vi nog inte oförklarligt längre för första omgången fick vi inga befruktade ägg. Nu gång två gjorde vi icsi och fick då tre befruktade av åtta mogna så vet inte om han skulle revidera sin sannolikhet nu då kanske... Var en annan läkare som gjorde ÄP och ET och hon gav oss 40% nu (men då på ett tvådagars och inte blasto)

För den enskilda personen är det ju dock 0 eller 100 i utfall så vet inte varför jag stirrar mig blind på sannolikheten egentligen :) Man kan ju inte bli 40% gravid ändå!
  • EricaSE83
    Längta skrev 2015-06-12 07:21:42 följande:
    Vilket superplus!!! Stort grattis! Spännande, kanske är det två stycken därinne?? :) Underbar start på helgen för er, nu ska det gå vägen!!!
  • EricaSE83
    JMD skrev 2015-06-12 07:39:01 följande:
    Rd 10 och idag fick jag ett svagt pluss med clear blue, någon mer som ser det?

Längta: grattis ????
    Ser det absolut!!! Stort grattis!!! :)
  • EricaSE83
    Blomster84 skrev 2015-06-11 13:38:02 följande:

Äggstockarnas storlek och slemhinnan i livmodern såg bra ut förra veckan, ägglossningen kom på rätt dag osv. Det var det dom kollade efter sa dom. Så dom tyckte det var ok att köra på. Idag har jag inga bruna flytningar men det blir VUL imorgon för säkerhets skull. I annat fall får vi vänta tills sep. Nåja, vi får veta imorgon kl 10. Blir nog bra till slut. Tack för omtanken. Kram

Nu är du förmodligen precis på väg upp i gynstolen Skrattande
    Håller mina tummar för att allt ska se toppen ut och det ska vara förberett för att ta emot ett litet embryo därinne!
  • EricaSE83
    Blomster84 skrev 2015-06-12 10:48:19 följande:
    Allt såg bra ut!! Vi kör FET imorgon!! Är så glad!! Imorgon blir jag ruvare för tredje gången.

Hur går det för dig? Kram!
    Jaa!!!! Vad skönt att höra! Förstår att du måste vara väldigt lättad. Man får aldrig slappna av i den här världen alltså...

Jo det går bra, är ju bara på RD2 än så länge så fortfarande mest glad att få vara ruvare överhuvudtaget :) Hoppas att det fortsatt dela sig därinne och är redo för att borra in sig i helgen eller så :)

Stort lycka till i morgon!!!!! 

Kram
  • EricaSE83
    Mysan10 skrev 2015-06-14 21:53:07 följande:

Grattis alla som blivit gravida och lycka till alla som håller på med behandling!

Fick mens igår på RD13 så vårt första ivf misslyckades. Känner mig less men försöker tänka på att det snart är semester och så får vi ta nya tag i slutet av sommarn.

En kompis till mig sa för ett tag sen "Det skulle ju vara kul att sätta in embryon för då är det stor chans att få flera barn samtidigt" Blev så sur på henne eftersom jag nämt för 1, 5 år sen att vi ville få barn så då borde hon fatta att vi kämpar med det. Det är ju verkligen kul med ivf!!! Eller inte. Känns som det inte är nån som riktigt förstår vad vi går igenom så det är skönt att kunna skriva här.

Önskar er en skön sommar! Kram <3

Vad tråkigt att höra att det inte funkade första gången. Förstår att det inte känns så lätt att se fram emot sommaren nu, men hoppas du kan njuta av semestern och kanske ett eller annat glas vin och bara njuta av ledighet!

Skönt att ni har några i frysen också,  det borde bara vara en tidsfråga innan ni får ert plus!! Det är en evig väntan på positiva nyheter i den här karusellen, men jag hoppas och tror att vi alla som så tålmodigt står ut med att först försöka själva under lång tid och sen gå igenom dom här jobbiga behandlingarna till slut ska belönas med fina små bebisar :)

Du har varit jätteduktig som gått igenom en hel ivf-runda, alla vi ivf-kompisar vet att det inte är nån kul process!! Men vi kommer starkare ut och vet vad vi kämpar för!
    Kram <3
  • EricaSE83

Är det nån mer än jag som blir jäkligt känslig mentalt av dom här Lutinustabletterna?

Det måste vara dem, för jag känner liksom inte riktigt igen mitt humör. Känner mig väldigt gråtmild och som att jag liksom inte har någon "hud" riktigt, utan blir ledsen för minsta lilla. Typ som PMS fast inte så arg utan mer ledsen, som att alla är emot mig. Igår såg jag krigsbilder på TV och satt och STORGRÄT så att jag hulkade och idag på jobbet när en kollega skojade om att jag gjort nåt fel (vi har en skojig jargong i vanliga fall och det var verkligen bara på skoj) så kände jag för att gå in på toa och grina.

Det kan inte vara gravsymtom för jag är bara på RD 5 med 2-dagars...

Om nån haft samma - lägger det sig eller får man räkna med att vara sånhär tills det är dags för TD?

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj