Mysan10 skrev 2015-06-14 21:53:07 följande:
Grattis alla som blivit gravida och lycka till alla som håller på med behandling!
Fick mens igår på RD13 så vårt första ivf misslyckades. Känner mig less men försöker tänka på att det snart är semester och så får vi ta nya tag i slutet av sommarn.
En kompis till mig sa för ett tag sen "Det skulle ju vara kul att sätta in embryon för då är det stor chans att få flera barn samtidigt" Blev så sur på henne eftersom jag nämt för 1, 5 år sen att vi ville få barn så då borde hon fatta att vi kämpar med det. Det är ju verkligen kul med ivf!!! Eller inte. Känns som det inte är nån som riktigt förstår vad vi går igenom så det är skönt att kunna skriva här.
Önskar er en skön sommar! Kram <3
Vad tråkigt att höra att det inte funkade första gången. Förstår att det inte känns så lätt att se fram emot sommaren nu, men hoppas du kan njuta av semestern och kanske ett eller annat glas vin och bara njuta av ledighet!
Skönt att ni har några i frysen också, det borde bara vara en tidsfråga innan ni får ert plus!! Det är en evig väntan på positiva nyheter i den här karusellen, men jag hoppas och tror att vi alla som så tålmodigt står ut med att först försöka själva under lång tid och sen gå igenom dom här jobbiga behandlingarna till slut ska belönas med fina små bebisar :)
Du har varit jätteduktig som gått igenom en hel ivf-runda, alla vi ivf-kompisar vet att det inte är nån kul process!! Men vi kommer starkare ut och vet vad vi kämpar för!
Kram <3