• EricaSE83

FET/IVF 2015 Maj

Jag har fått klartecken att starta igång idag!! Wohoo så glad! Så nu kör vi försök nummer två, Menopur 225 ie from ikväll :)

Ni som precis plussat bringar nog tur till denna tråden! Nu SKA vi andra som sitter i väntrummet få till det!!! :)

Kram till er alla!

• EricaSE83
    Mysan10 skrev 2015-05-26 15:46:26 följande:
    Usch vad tråkigt! Hoppas att det ser bättre ut imorgon! Jag tror att dom är rädda för att blåsorna ska producera hormoner som stör behandlingen.

För mig har det också varit en del problem. Fick först ingen blödning efter nedregleringen sen gick inte hormonerna upp som planerat och nu verkar det ha stigit för mycket. Får se vid vul imorgon. Så håller tummarna för oss imorgon!
    Hur har det gått för dig efter Vulet? Håller tummarna att du också fått lite ljusare besked idag!!
  • EricaSE83
    Blomster84 skrev 2015-05-27 16:24:21 följande:
    Härligt att höra!! Kör så det ryker! Håller tummar o tår för er. Kram
    Tack snälla du :):)
    Kram
  • EricaSE83
    Ia84 skrev 2015-05-27 21:53:40 följande:

Nu är man ruvare. Fick tillbaks ett fint litet embryo idag, ett 5-dagars och ett till frysen. Tre st som ska odlas tills imorgon och ev då till frysen. Nu är det bara den jobbiga väntan kvar. Har testdag 7/6, man önskar så att vårt lilla frö nu ska bädda in sig ordentligt i mig och stanna där i nio månader. Kommer bli en lång vecka, man får nog försöka och sysselsätta sig så man inte tänker så mycket. Lycka till alla!! Så roligt när man ser plus här i tråden, det får en verkligen att hålla hoppet uppe!

Lycka till!!!! Hoppas det lilla fröet stannar och stannar och stannar :)
  • EricaSE83
    Skuggan80 skrev 2015-05-27 20:39:03 följande:

Jag började spruta igår med Menopur 150, så nu hoppar jag in lite mer aktivt här igen =)

Då ligger vi nästan exakt lika i processen, började spruta Menopur 225ie nu ikväll :) (vårt andra försök, förra var med Gonal-F)
  • EricaSE83
    Mysan10 skrev 2015-05-28 08:09:53 följande:

Vid vul igår såg dom 16 äggblåsor så äggplock bestämdes till imorgon! Känner mig så lättad att det verkar se bra ut hittills. Är nervös inför imorgon och förväntansfull, såhär nära har vi aldrig varit att bli gravida! :)

Härligt att det gick bra för dig också och att du får starta med behandlingen!

Och grattis till plusset Coocoo!

Å vad skönt!!!! 16 äggblåsor låter ju toppen! Stort lycka till i morgon! Skönt med äggplock på en fredag då kan du ta en lugn helg efteråt :)
  • EricaSE83
    Blåblomman skrev 2015-05-29 06:24:21 följande:

Testdag är egentligen på onsdag men vi har tjuvtestat och möttes av detta

Vårat första ivf försök. Svårt att ta in faktiskt efter 2 års kämpande.

Stort grattis!!!! Gud så härligt! Tänk att det faktiskt kan funka och att det går att få det där EFTERLÄNGTADE beskedet på stickan!
  • EricaSE83
    missmissis skrev 2015-05-29 06:53:37 följande:

Grattis till er som plussat!!!

Typ migrän hela dagen igår. Sen kom bruna flytningar.. På kvällen testade jag och det blev minus. Nu har mensen satt igång.. Så ledsen. Trodde jag var gravid denna gång. Fortfarande huvudvärk. Fan.

Fy fan vad jobbigt! Jag förstår inte varför det inte bara kan få funka när man tar till alla hjälpmedel som finns liksom, vad är det som ska vara så himla svårt.

Hoppas ni har möjlighet att göra fler försök.

Bryt ihop och kom igen! Förhoppningsvis ser vi alla tillbaka på den här jobbiga tiden om några år och har kommit starkare ut den, med ett par bebisar som resultat för allt slit.

Kram
  • EricaSE83

Har varit på första vulet idag efter att ha sprutat i fem dagar. Hon såg fem blåsor på ca 10 mm och sen ytterligare några på strax under 10. Så dosen höjdes från 225 till 300 ie Menopur och nytt vul planerat till onsdag. Hon gissade på ägguttag måndag om en vecka.

Känns spontant bättre denna gång, framförallt för att blåsorna är mer jämna i storlek så att vi kan öka i dos. Förra omgången med Gonal F 150 så hade jag 2 ganska stora blåsor på första vulet och sen ett par kring 10 och sen ett gäng mycket mindre. Då kunde vi inte höja dosen för att få fler blåsor eftersom de största blåsorna då hade stuckit iväg för mkt så jag hoppas på att det här jämnare resultatet bådar gott och att höjd dos peppar igång flera av de lite mindre.

Men är glad om bara ett enda ägg blir befruktat och återfört såklart, till skillnad från första gången.

Lycka till alla ni som ruvar!!! Har man kommit så långt så känns det i min värld som att det förr eller senare BORDE funka, förhoppningsvis förr :)

• EricaSE83
    madich skrev 2015-06-01 12:06:58 följande:
    Va skönt för dig=)
    Jag hade nästan lika på mitt första försök som blev avbrutet Hade1 stor o resten små. Så jag fick avbryta, vilket kändes som ett riktigt bakslag. Men den här gången gick det bättre jag fick ligga ganska högt på gonal-f med  300 enheter i 14dagar, fick ut 7 ägg, alla befruktade och bra så 1 till mig o 6 till frysen.
    Är på ruvardag 12 nu och har precis börjat blöda =( så det känns surt nu.
    Förstår att det känns tungt med blödning :(

Denna eviga väntan är så himla tärande så förstår att det inte känns kul att vänta nu igen för att göra ett nytt försök. Tiden går såå långsamt när man håller på med IVF alltså. 

Men bra i det tråkiga att ni har så många i frysen! Det borde ju betyda att ni har väldigt bra kvalitet på era embryon och det bara är en tidsfråga innan ni får ett fint plus. Hoppas ni hinner med ett FET innan semestern!!!
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj