Jennie skrev 2015-05-27 07:27:47 följande:
Jag har berättat för en kompis och för min mamma, men jag vill inte berätta det för några andra. Som någon annan här sa, så vill jag att allt annat ska vara så normalt som möjligt. Och eftersom många har dålig koll på IVF, så vill jag inte att folk ska börja undra varför vi aldrig får något barn. Vi här vet ju att det kan ta jättelång tid, men jag undrar om "andra människor" vet det. Jag är rädd för att folk ska börja fråga varför det aldrig händer något och det skulle nog göra mig stressad.
Jag tjuvtestade igen imorse på RD 8. Strecket är fortfarande väldigt, väldigt svagt, men jag kan ju se att det är rosa i alla fall. Jag vet inte om jag ska våga hoppas.
Jag känner precis som du. Andras frågor stressar mig verkligen jättemycket. Önskar jag kunde vara lite mer avslappnad kring det men det går inte. Håller med Blomster om att man såklart är olika och i det här jobbiga tycker jag man ska göra 100% det man mår bäst av, utan dåligt samvete för nåt enda dugg.
Gud så spännande med streck på testet!!! Vilken IVF-runda är det här för er?
Jag hoppas på grönt ljus att påbörja försök 2 efter läkarbesöket i eftermiddag...