• lanylena

BIM maj 2015

En fortsättningstråd för oss som inte plussade i april, och har nytt BIM i maj.

• Svar på tråden BIM maj 2015
  • Liam05
    Symetrical skrev 2015-05-10 11:31:51 följande:

Tveklöst positivt enligt mig! Digitalt är inte lila känsligt, säkert därför det visar negativt fortfarande. Som så många andra skriver så testa igen på typ tisdag!

O det känns som att mensen ska komma vilken sekund som helst, molar o ilar o ibland sticker det till vid livmodern.

Springer på toa direkt för o kolla om mensen kommit, men ingenting.
  • Symetrical
    Tassen skrev 2015-05-10 10:34:44 följande:
    0,1 högre än igår. Hoppas den stiger lite till nu då. :)

Det låter ju som att det är på gång. You know what to do... smile5.gif
    Håller tummarna för mer tempökning imorgon för din del! :-P

Här kom det lite mer blodblandat sekret när jag varit på toa nyss och har ganska mycket pms-känningar, så det kanske helt enkelt är mensen som är på ingång..!???! Mår r ö v, så något sug efter mys finns inte på världskartan! 8-/ Tur att vi garderat oss någorlunda om det nu trots allt är äl. Har inte mensen kickat igång till imorgon kanske jag ändå får "suck it up" och ta en för laget, så vi inte försitter en chans.
  • Symetrical
    Liam05 skrev 2015-05-10 11:39:02 följande:
    O det känns som att mensen ska komma vilken sekund som helst, molar o ilar o ibland sticker det till vid livmodern.

Exakt så hade jag när jag plussade sist, för nästan exakt 3 år sedan.
  • debbie85

Har en fråga till, till er som nyligen plussat eller varit gravida tidigare och har koll på detta:

Har er livmodertapp förändrats något tidigt i graviditeten? Dvs dragit sig uppåt? Blivit mer bakåtriktad?

Min är som vanligt ganska långt ner och inte bakåtriktad. (Är på ÄL4-5 idag.)

• Malin 845

Hoppar in här!

Ska ha min mens imorgon, men känner inte samma smärta i magen och underlivet som jag brukar ha, utan mer "bubblande" i magen typ. Har inte ont alls, är dock väldigt trött, brösten är svullna, har huvudvärk och har flytningar. Hoppas på plus nästa vecka! Så är nu bim - 1

• isali
    Liam05 skrev 2015-05-10 10:25:56 följande:

Antingen tidigt MF eller gravid. Men trot inte alls på det första, min magkänsla säger preggo. Du kan ju vara låghormonare!
  • linnsanbelle

Men du, ingen mens.. De e ju positivt grattis!

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
  • fkh
    Jini Shearer skrev 2015-05-09 22:12:11 följande:

usch jag känner med dig *skickar massa styrkekramar* de e ok att känna sig nere!

har snart överlevt bim och kan snart lägga till +1 men man har varit där förr... men hoooopppas!!

Tack vad gulligt. Hoppas att mensen håller sig borta för dig då! :)
  • fkh
    halo83 skrev 2015-05-10 07:57:31 följande:

I morse kom mensen,2 dagar tidigt... Ett år av försök. Får kanske inse att jag och min man inte kan få barn tillsammans...

Säg inte så. Genomsnittstiden på 7-8 månader innebär ju att det finns lika många som blir gravida på 14de försöket som på första eller andra. Dessutom så finns ju hjälp och lösningar till allt numera, klart ni kommer få barn tillsammans! Förstår att det känns tungt, men nu kan ni ju få hjälp på traven å andra sidan! Styrkekramar
  • fkh
    Liam05 skrev 2015-05-10 10:25:56 följande:

Det kan ju vara så att det är tidigt för dig att testa än! Innan det fanns dessa "testa tidigt" tester så brukade man ju vänta tills mensen var sen innan man testar. Det finns kvinnor som

inte producerar tillräckligt med hormon innan mensen är ca en vecka sen, så jag skulle vänta ett par dagar och testa igen :)

Alternativt att du kanske blev gravid och sedan att det blev "missfall" i form av mens, vilket är extremt vanligt förekommande (50% av graviditeter om jag inte minns fel) som du kanske inte ens skulle märkt om du inte hade testat, och avfärdat det som en vanlig mens som kom två dagar sen tex. Av dessa anledningar testar jag bara om mensen blir sen ca en vecka. Personligen tycker jag det är lättare att hantera när mensen kommer än ett negativt test. Billigare och man behöver inte bli glad över en graviditet som kanske är dömd att sluta i tidigt missfall, och således besparar jag mig den besvikelsen.

Men det är bara jag och mitt tips, du har ju inte fått mens än och kan vara så att det visar sig först om några dagar på stickan :)

Håller alla tummar, lycka till!