• lanylena

BIM maj 2015

En fortsättningstråd för oss som inte plussade i april, och har nytt BIM i maj.

• Svar på tråden BIM maj 2015
  • Kolan91
    boniish skrev 2015-05-15 11:57:56 följande:

Debbie85.

Tack tjejen , hoppas oxå på ett plus men tveksam eftersom ja inte känner något men ändå underligt att mens e försenad då ja alltid brukar ha i tid. Men ska ta ett test i morgon bitti så får vi se. Men orolig som fasen hehe. Kommer bli så besviken då jag & mannen försökt i snart 1år plus tidigare haft oskyddat men aldrig blivit. Men inget fel hos mig då ja har kollat. Även fått tid för utredning så ska kontakta dem om inget visar nu.

Jag håller tummarna!
    Tufft att ha försökt så länge Rynkar på näsan

Hoppas! Hoppas! Hoppas!

• Maka94

[quote=75302127][quote-nick]debbie85 skrev 2015-05-15 11:31:33 följande:[/quote-nick]Det är säkert inget fel!Ja, verkligen! Hoppas att det blir positivt snart! Jag tycker också att jag ser ett svagt streck. Men vet inte om jag vågar skriva "grattis" än.

Nej avstår gärna från att bli grattad, vi vet ju inte än hur det är :)?

• Tussigullan

Bim plus två idag..ingen mens bara skarpa sammandragningar i livmodern med jämna mellanrum..men ingen svullnad eller tecken på mens..suck...Får väl testa efter helgen om mensen inte kommit

• Symetrical
    GlitterLina skrev 2015-05-15 10:11:07 följande:
    Oj men kan det isf redan visa sig..?
    Beror ju på om du haft äl tidigare än du trott. Vilken dag i cykeln är du på nu?
  • Symetrical
    debbie85 skrev 2015-05-15 11:07:49 följande:
    Nä, det blev inget test. Vaknade av att jag var kissnödig vid 4:30 imorse. Kissade faktiskt i en mugg. Men sen kändes det inte rätt att ta ett test så jag hällde ner kisset i toan igen. :-P
    Angie4 skrev 2015-05-15 07:01:41 följande:

Har testat 3 mornar i rad nu med testlagrets stickor (har aldrig använt dem förut) och får varje gång ett ganska svagt teststreck, alltså ett starkt kontrollstreck och ett svagt teststreck. Vågar man hoppas? Har inte BIM förens på söndag så tänkte vänta tills dess med att test med CB.

vågar inte heller tro för mycket eftersom det är vårt första försök o det känns ganska otroligt att det redan skulle tagit sig..?

Det låter ju onekligen som att det är positivt! Synd att du inte kan lägga upp en bild på testerna. Men alltså det finns ju knappt falskt positiva test. Det är om det skulle vara ett sånt där s.k. spökstreck som jag knappt vet vad det är. Nån annan kanske vet och kan förklara?
    Hänvisar frågan vidare till testexpertpanelen aka mkes!
  • Tassen

Eftersom jag alltid har 29 dagars cykel borde mensen komma imorgon. Har tempat nu en stund och tagit äl- test och enligt dessa var äl i lördags. Tempen höjdes och dippade igår men nu har den gått upp igen. Den borde väl stannat nere om mensen är på väg? Eller går den ner när mensen kommit? Är detta normalt? Jag är ingen tempexpert på så här kort tid..

• Symetrical
    debbie85 skrev 2015-05-15 11:20:20 följande:
    Åh vad härligt! Stort grattis!!! smile2.gif

Jag är rätt så påläst om olika vitaminer och vad ev brister kan ha för effekter (jobbar inom sjukvården och är extra intresserad av vitaminer/mineraler). Jag tar redan tillskott som om jag vore gravid då jag vill ta dom från första början. Dessa tar jag: www.greatlife.se/halsoprodukter/baby-and-me-trimester/ Dom kostar ungefär 200 kr i månaden men det tycker jag dom är värda. Dom innehåller inga syntetiska vitaminer vilket är jättebra. Dom är baserade på ekologiska råvaror (så inga bekämpningsmedel och andra gifter). Dock behöver du komplettera med framförallt extra D-vitamin. En gravid kvinna ska ta ca 4000 IE per dag (det motsvarar 100 mikrogram). Det är inte enligt LMV:s rekommendationer men dom ligger tyvärr långt efter vad det det gäller detta. Det här är enligt andra forskare och läkare samt mer modern forskning. LMV:s D-vitamin-rekommendationer baserar sig på en liten dåligt gjort studie från typ 60-talet tyvärr. Så i dom multivitaminerna som jag rekommenderar är det 1000 IE per dagsdos. Så du behöver ytterligare 3000 IE. Kan skriva en novell om detta. Hehe... Du kan skicka PM om du vill om du undrar mer.
    Amen to that! Det där är vad jag kallar ett svar som heter duga. Vilket engagemang!

*tummen upp* (får köra fjortisvarianten att skriva inom stjärnor, då familjeliv av någon outgrundlig anledning bojkottar emojis)
  • Bubblor
    debbie85 skrev 2015-05-15 11:20:20 följande:
    Åh vad härligt! Stort grattis!!!

Jag är rätt så påläst om olika vitaminer och vad ev brister kan ha för effekter (jobbar inom sjukvården och är extra intresserad av vitaminer/mineraler). Jag tar redan tillskott som om jag vore gravid då jag vill ta dom från första början. Dessa tar jag: www.greatlife.se/halsoprodukter/baby-and-me-trimester/ Dom kostar ungefär 200 kr i månaden men det tycker jag dom är värda. Dom innehåller inga syntetiska vitaminer vilket är jättebra. Dom är baserade på ekologiska råvaror (så inga bekämpningsmedel och andra gifter). Dock behöver du komplettera med framförallt extra D-vitamin. En gravid kvinna ska ta ca 4000 IE per dag (det motsvarar 100 mikrogram). Det är inte enligt LMV:s rekommendationer men dom ligger tyvärr långt efter vad det det gäller detta. Det här är enligt andra forskare och läkare samt mer modern forskning. LMV:s D-vitamin-rekommendationer baserar sig på en liten dåligt gjort studie från typ 60-talet tyvärr. Så i dom multivitaminerna som jag rekommenderar är det 1000 IE per dagsdos. Så du behöver ytterligare 3000 IE. Kan skriva en novell om detta. Hehe... Du kan skicka PM om du vill om du undrar mer.
    Wow, tack så jättemycket för det här svaret. Ska gå in och beställa på stört. Vilket fantastiskt svar, med massor av bra information!
  • debbie85
    Kolan91 skrev 2015-05-15 11:56:06 följande:

Cb:s vanliga, verkar vara pålitliga så har ställt in mig på att tredje gången gillt då jävlar är det vår tur!  Nästa äl för min del blir 29/5!

Men uppdaterar er om mensen kommer eller inte...

Ok. Håller tummar och tår för att den inte kommer och att du är gravid istället.
  • Donner82

Plus hos mig! :) BF 28 januari! YES!!! Vi ska ha syskon! :)

Vågar inte riktigt tro på det ännu. :)