• lanylena

BIM maj 2015

En fortsättningstråd för oss som inte plussade i april, och har nytt BIM i maj.

• Svar på tråden BIM maj 2015
  • debbie85
    boniish skrev 2015-05-15 11:57:56 följande:

Debbie85.

Tack tjejen , hoppas oxå på ett plus men tveksam eftersom ja inte känner något men ändå underligt att mens e försenad då ja alltid brukar ha i tid. Men ska ta ett test i morgon bitti så får vi se. Men orolig som fasen hehe. Kommer bli så besviken då jag & mannen försökt i snart 1år plus tidigare haft oskyddat men aldrig blivit. Men inget fel hos mig då ja har kollat. Även fått tid för utredning så ska kontakta dem om inget visar nu.

Vad jobbigt att.ha försökt så länge! Jag hoppas verkligen att det är er tur nu! En av mina nära vänner blev gravid på tolfte försöket.
    Symetrical skrev 2015-05-15 13:00:19 följande:

Amen to that! Det där är vad jag kallar ett svar som heter duga. Vilket engagemang!

*tummen upp* (får köra fjortisvarianten att skriva inom stjärnor, då familjeliv av någon outgrundlig anledning bojkottar emojis)

Jo men visst serru! Så låter det när jag plockar fram min seriösa och engagerade sida.
    Bubblor skrev 2015-05-15 13:17:53 följande:

Wow, tack så jättemycket för det här svaret. Ska gå in och beställa på stört. Vilket fantastiskt svar, med massor av bra information!

Inga problem! Det är bara att fråga på om du undrar nåt mer.
  • Kixpix
    Tassen skrev 2015-05-15 13:00:13 följande:

Eftersom jag alltid har 29 dagars cykel borde mensen komma imorgon. Har tempat nu en stund och tagit äl- test och enligt dessa var äl i lördags. Tempen höjdes och dippade igår men nu har den gått upp igen. Den borde väl stannat nere om mensen är på väg? Eller går den ner när mensen kommit? Är detta normalt? Jag är ingen tempexpert på så här kort tid..

phpZK1DOT06387.jpg

Va? Ska du ha mens en vecka efter ÄL? Jag får inte ihop det.

Tempen höjs från det att ÄL börjar och håller antingen i sig om man är gravid eller går neråt till normalt om mensen kommer.
  • EliWe

Debbie85 - det var vårt första försök bara. Men känns ändå tråkigt, och denna mensvärk hade jag gärna sluppit i 9 månader!!

• debbie85
    EliWe skrev 2015-05-15 14:02:21 följande:

Debbie85 - det var vårt första försök bara. Men känns ändå tråkigt, och denna mensvärk hade jag gärna sluppit i 9 månader!!

Jo, det är klart det är tråkigt ändå! Första barnet?

När jag inte blev gravid på första försöket när dottern skulle bli till så blev jag så sjukt besviken. Blev övertygad om att vi skulle ha svårt att få barn. Skaffade en fertilitetsmonitor, började leva som vanligt. Vips var jag gravid på andra försöket (innan jag ens hunnit använda fertilitetsmonitorn)!

Är på första försöket nu också (för att försöka få andra barnet).
  • EliWe
    debbie85 skrev 2015-05-15 14:07:07 följande:
    Jo, det är klart det är tråkigt ändå! Första barnet?

När jag inte blev gravid på första försöket när dottern skulle bli till så blev jag så sjukt besviken. Blev övertygad om att vi skulle ha svårt att få barn. Skaffade en fertilitetsmonitor, började leva som vanligt. Vips var jag gravid på andra försöket (innan jag ens hunnit använda fertilitetsmonitorn)! smile1.gif

Är på första försöket nu också (för att försöka få andra barnet).
    Ja det är första barnet för oss. Så helt klart är jag nervös nu för att vara infertil, men har köpt cb's ÄL-test nu för att säkerställa så jag har ÄL..
  • anynumos
    Donner82 skrev 2015-05-15 13:42:53 följande:

Plus hos mig! :) BF 28 januari! YES!!! Vi ska ha syskon! :)

Vågar inte riktigt tro på det ännu. :)

Stort grattis!! Skrattande
  • MartinaLarsen

Åh nu blev jag jätte nojig det kanske inte är ett plus?? Jag kanske inbillar mig?! Bara så konstigt min sambo också såg och han ser aldrig något annars..

Åh tänk om jag tar ut i förskott?! Skit..

• soofa
    MartinaLarsen skrev 2015-05-15 15:16:24 följande:

Åh nu blev jag jätte nojig det kanske inte är ett plus?? Jag kanske inbillar mig?! Bara så konstigt min sambo också såg och han ser aldrig något annars..

Åh tänk om jag tar ut i förskott?! Skit..

Släng upp en bild vettja så hjälper vi dig! Glad

• soofa
    Donner82 skrev 2015-05-15 13:42:53 följande:

Plus hos mig! :) BF 28 januari! YES!!! Vi ska ha syskon! :)

Vågar inte riktigt tro på det ännu. :)

Woho! GRATTIS! Skrattande