• lanylena

BIM maj 2015

En fortsättningstråd för oss som inte plussade i april, och har nytt BIM i maj.

• Svar på tråden BIM maj 2015
  • soofa

Tycker mig absolut se en stegring, hoppas det fortsätter öka!

Visst har du spottings innan/efter mens förresten? Vet du vad det beror på? Har du kollat upp det? Funderar själv på att ringa gyn om det i morgon.

mikamon skrev 2015-05-28 19:58:35 följande:

Jaa. En dag närmre hela tiden :) Fick ÄL på CD45 förra gången och är inne på CD29 nu. Så eh... Ca 15-16dar kvar om cykeln upprepar sig. Haha! Kommer inte ÄL så får jag kontakta gyn/barnmorskan för råd.

Testerna har sett ungefär likadana ut i en veckas tid. Snäppet starkare idag? Idag ser testen ut såhär (bild via länk då FL-appen krånglar) :

minfil.org/I9D7iab7be/image.jpg

• mikamon
    soofa skrev 2015-05-28 22:20:51 följande:

Tycker mig absolut se en stegring, hoppas det fortsätter öka!

Visst har du spottings innan/efter mens förresten? Vet du vad det beror på? Har du kollat upp det? Funderar själv på att ringa gyn om det i morgon.

Har jag tur så blir det en ökning imorgon :) Vore bra om det händer i helgen när man är ledig o så.

Ja jag brukar ha spottings ca två-tre dar innan och nu senast så hade jag spottings i över en veckas tid efter mensen. Jag har inte kollat upp det än. Misstänker hormonrubbning av nåt slag. Brukar du också ha det?
  • soofa
    mikamon skrev 2015-05-28 22:44:05 följande:
    Har jag tur så blir det en ökning imorgon :) Vore bra om det händer i helgen när man är ledig o så.

Ja jag brukar ha spottings ca två-tre dar innan och nu senast så hade jag spottings i över en veckas tid efter mensen. Jag har inte kollat upp det än. Misstänker hormonrubbning av nåt slag. Brukar du också ha det?
    Ja, det är absolut det bästa när ägglossningen sker på helgen - underlättar betydligt att få till det då. Flört Hoppas hoppas!

Ja, jag har haft det sen jag slutade med mina p-piller för ca 1,5 år sedan. Till för två månader sedan kom de bara någon dag innan och efter mensen men sedan jag började försöka bli gravid i april har de börjat redan tre-fyra dagar innan. Tänker väl mer på dem nu också, innan störde det mig inte så mycket. Jag ringde faktiskt gyn nu på morgonen och fick en tid för undersökning den 10/6. Hon jag pratade med sa att det inte behövde bero på något speciellt men eftersom jag haft det så länge kunde det vara bra att kolla upp det, så förstod jag det i alla fall.
  • lanylena

Hur går det för er nedan?
    Några som testar? Fått plus? Fått mens?
    Uppdatera mig gärna. 

BIM-lista

17/5 Spring16
    18/5 Jullan1989
    19/5 MatildaMilano

20/5 MartinaLarsen
    21/5 
    Skyler
    25/5 Moannaa
    26/5 linnsannbelle, siz
    28/5 mikamon, Zeeeeta
    29/5 lisafisa22, Cafeconleche
    30/5 Akire-84, Elyssa81

31/5 soofa

• EliWe
    soofa skrev 2015-05-29 09:07:31 följande:
    Ja, jag har haft det sen jag slutade med mina p-piller för ca 1,5 år sedan. Till för två månader sedan kom de bara någon dag innan och efter mensen men sedan jag började försöka bli gravid i april har de börjat redan tre-fyra dagar innan. Tänker väl mer på dem nu också, innan störde det mig inte så mycket. Jag ringde faktiskt gyn nu på morgonen och fick en tid för undersökning den 10/6. Hon jag pratade med sa att det inte behövde bero på något speciellt men eftersom jag haft det så länge kunde det vara bra att kolla upp det, så förstod jag det i alla fall.
    Jag har också haft spottings sen jag slutade med p-piller (för ca 5 år sen). Jag trodde alla hade det, och det är först nu på FL jag förstått att det inte alls är så. 
    Återkom gärna med vad barnmorskan säger till dig! Så jag vet om jag också måste undersökas för det
  • soofa

Haha, samma här! Lovar att återkomma med besked, vore ju skönt att bli av med dem om man kan!

EliWe skrev 2015-05-29 10:42:19 följande:

Jag har också haft spottings sen jag slutade med p-piller (för ca 5 år sen). Jag trodde alla hade det, och det är först nu på FL jag förstått att det inte alls är så. 

Återkom gärna med vad barnmorskan säger till dig! Så jag vet om jag också måste undersökas för det

• mikamon
    soofa skrev 2015-05-29 09:07:31 följande:

Ja, det är absolut det bästa när ägglossningen sker på helgen - underlättar betydligt att få till det då.  Hoppas hoppas!

Vilka krångelkroppar! Jag slutade med mina ppiller i april förra året så jag har haft spottingsen ända sen aug, när "första" mensen efter pillerstoppet kom. Dessa kommer i samband med mens. Återkoppla gärna vad gyn säger sen! Jag skulle behöva boka en egen tid också.
  • mikamon
    lanylena skrev 2015-05-29 09:41:13 följande:

Uppdatera mig gärna. 

BIM-lista

17/5 Spring1618/5 Jullan1989

19/5 MatildaMilano20/5 MartinaLarsen

21/5 Skyler25/5 Moannaa

26/5 linnsannbelle, siz

28/5 mikamon, Zeeeeta

30/5 Akire-84, Elyssa81

31/5 soofa

Jag väntar på min ägglossning fortfarande. Jag har fått stegring på ältest idag(mer än tidigare i veckan), så förhoppningsvis har jag ÄL i helgen eller nästa vecka! :) hur går det för dig?
  • soofa

Verkar som många som ätit p-piller har spottings när de sen slutar med dem. Konstigt! Japp, lovar att informera vad jag får för besked - på nätet är det svårt att få något tydligt svar på vad det handlar om.

mikamon skrev 2015-05-29 16:49:00 följande:

Vilka krångelkroppar! Jag slutade med mina ppiller i april förra året så jag har haft spottingsen ända sen aug, när "första" mensen efter pillerstoppet kom. Dessa kommer i samband med mens. Återkoppla gärna vad gyn säger sen! Jag skulle behöva boka en egen tid också.

• soofa

Inväntar mensen den 31/5, spottings nu så du kan tyvärr ta bort mig från listan. Jag hoppas att juni är min månad istället. :)

lanylena skrev 2015-05-29 09:41:13 följande:

Uppdatera mig gärna. 

BIM-lista

17/5 Spring1618/5 Jullan1989

19/5 MatildaMilano20/5 MartinaLarsen

21/5 Skyler25/5 Moannaa

26/5 linnsannbelle, siz

28/5 mikamon, Zeeeeta

30/5 Akire-84, Elyssa81