• lanylena

BIM maj 2015

En fortsättningstråd för oss som inte plussade i april, och har nytt BIM i maj.

• Svar på tråden BIM maj 2015
  • MartinaLarsen

Grattis!

Fiijah89 skrev 2015-05-25 20:27:56 följande:

Inte varit så aktiv den här månaden då jag verkligen inte trodde att jag blivit gravid då vi bara hade sex två dagar innan äl. Men jag fick ett plus igår på bim-2 :) bf blir den 2/2

• Maj18
    Zeeeeta skrev 2015-05-25 17:11:14 följande:
    hur länge ska du vänta till tror du innan du testar igen? Jag funderar på onsdag morgon :)
    Jag har ju beställt en massa test hem så jag är ju så sugen på att testa hela tiden :))

Men jag ska nog försöka hålla mig till torsdag eller fredag. Har du testat igen??
  • längtan 89

Trodde ju inte riktigt på mitt svaga streck för tre dagar sen, men nu på Bim-dagen tog jag detta o titta nu tror till o med jag på att jag är gravid!

• GlitterLina
    längtan 89 skrev 2015-05-25 22:40:10 följande:

Trodde ju inte riktigt på mitt svaga streck för tre dagar sen, men nu på Bim-dagen tog jag detta o titta nu tror till o med jag på att jag är gravid! phpEzycao95859.jpg

Vilken härlig majbild :) grattis
  • soofa
    längtan 89 skrev 2015-05-25 22:40:10 följande:

Trodde ju inte riktigt på mitt svaga streck för tre dagar sen, men nu på Bim-dagen tog jag detta o titta nu tror till o med jag på att jag är gravid! phpEzycao95859.jpg

Åh, skönt att få det sådär klart och tydligt! :) Grattis igen!
  • GlitterLina
    Fiijah89 skrev 2015-05-25 20:27:56 följande:

Inte varit så aktiv den här månaden då jag verkligen inte trodde att jag blivit gravid då vi bara hade sex två dagar innan äl. Men jag fick ett plus igår på bim-2 :) bf blir den 2/2 phpGaS05W12509.jpg

Grattis :) :)
  • Zeeeeta
    Maj18 skrev 2015-05-25 22:37:07 följande:
    Jag har ju beställt en massa test hem så jag är ju så sugen på att testa hela tiden :))

Men jag ska nog försöka hålla mig till torsdag eller fredag. Har du testat igen??

Jag testade nyss nu på morgonen, med testlagrets sticka.

Inget direkt synligt positivt, men om man vinklade stickan lite hit och dit kanske jag skymtade början till ett sträck till..

Väntar på att ett clearblue ska ramla ner i brevlådan, men tar nog inte det förens torsdag nu! Om jag kan hålla mig vill säga ;)

Symtomen ökar dock så hoppas på det bästa :)

• mankanjualltidhoppas

Säg den glädje som varar. Har haft bruna flytningar av och till sen bim (11 maj). Tog ett digitalt test och fick 2-3) vilket nu borde visa 3+ eftersom jag är på 6+0. Åkte till akuten eftersom det är tredje gången under ett år som ett missfall är på g. Gynläkaren såg en hinnsäck och något "ruff" i ena hörnet men gick inte att se mer. De hade en dålig apparat för tidiga graviditeter. Läkaren var jättefin och tog sig verkligen tid.

Men i vecka 6+0 ska det synas mer än "ruff" och en tydlig hinnsäck. Hade nästan väntat mig en tydlig ärta men en livmoder som hade kollapsat.

De tog blodprov som var helt okej för den vecka jag skulle varit i så måste in om en vecka igen för att bekräfta.

Jävla helvetes skit. Läkaren menade att eftersom jag inte plussade förrän 6+ så kan jag ju ha befruktats senare än jag tror. Stackarn, han försökte verkligen gripa halmstrån. Men som sagt fint bemötande, men då ska man alltså gå igenom missfall nummer tre. Livet suger.

• lanylena
    Zeeeeta skrev 2015-05-25 15:23:28 följande:

Orkade inte vänta, hade en stav från testlagret hemma, och testade negativt... 

Ska ha min mens på torsdag, så förhoppningsvis va det förtidigt..

Jag har haft mensvärk i över 1 vecka snart, tappad matlust, mår illa till och från samt ömma bröstvårtor..

Vad har ni för erfarenheter av testlagrets tester? När man googlar läser man mycket negativt...

På onsdag ska jag testa med CB iallafall, och hoppas på ett positivt resultat!

Jag hade Testlagrets stickor förra gången när vi försökte få första barnet (2012), då var de jättebra och visade starka streck.

Denna gång vsar de tyvärr väldigt svagt, om än tydligt plus vid plus.

Rekommenderar istället CB+ .