• lanylena

BIM maj 2015

En fortsättningstråd för oss som inte plussade i april, och har nytt BIM i maj.

• Svar på tråden BIM maj 2015
  • Kixpix
    cocospaj skrev 2015-04-30 11:31:25 följande:

Jag hoppas det, är rädd för att sticka folk haha! Vet hur jävla ont det gör när man sticker fel. 

Hahah ja det låter som oss med :) 

Hoppas det går bra hos läkaren :) 

Haha. Ja du.. Jag tog venprov på en, en gång. Jag tuppa av. Sen dess tål jag varken

sprutor eller blod så jobba på VC eller sjukhus går icke :)

Det gick bra hos läkaren. Ska sluta med medicinen jag äter eftersom man inte ska äta medicin OM jag nu är gravid. Hon tvivlade dock på att jag känner av grav redan nu ;)
  • cocospaj
    Kixpix skrev 2015-04-30 11:59:53 följande:
    Haha. Ja du.. Jag tog venprov på en, en gång. Jag tuppa av. Sen dess tål jag varken

sprutor eller blod så jobba på VC eller sjukhus går icke :)

Det gick bra hos läkaren. Ska sluta med medicinen jag äter eftersom man inte ska äta medicin OM jag nu är gravid. Hon tvivlade dock på att jag känner av grav redan nu ;)

Haha, fyy! Jag går till läkaren var tredje månad minst och lämnar blodprov, har hypotyreos. Så under graviditeten kommer jag behöva gå en gång i månaden, ska bli sååå kul! Mina vener släpper inget blod för jag är så rädd, häromdagen fick de ta kapillärt i fingret, 3 rör. Kul! 

Vad äter du för medicin? :) 

• halo83

Haha skönt å se att man inte är ensam PM å missbruka testandet

Mammis2011och2015 skrev 2015-04-30 11:54:38 följande:

Känner igen mig, har 20 trstlagrrt hemma, ett digital från cb med veckoindokatot, ett digitalt från RFSU, fem testa tidigt, och fyra rfsu stickor... Om man inte räknar med äl-testen

• Kixpix
    cocospaj skrev 2015-04-30 12:04:08 följande:

Haha, fyy! Jag går till läkaren var tredje månad minst och lämnar blodprov, har hypotyreos. Så under graviditeten kommer jag behöva gå en gång i månaden, ska bli sååå kul! Mina vener släpper inget blod för jag är så rädd, häromdagen fick de ta kapillärt i fingret, 3 rör. Kul! 

Vad äter du för medicin? :) 

Usch fy! Det är inte kul med fel på skk. Har själv struma.

Jag har fått lära mig att de ska använda butterflynålen, känns ingenting i princip och då går det mycket bättre, i alla fall för mig :)

Jag äter lyrica mot GAD. Generaliserat ångestsyndrom, dock en väldigt liten dos :)
  • vår sommar

Hejsan. Hoppar in här jag med. Har bim den 13 maj, vi planerar vårat andra barn har en liten son på 1år och önskar ett syskon nu. Är förtillfället mammaledig men annars Jobbar jag i butik. Spännande känsla såhär innan bim. Tog lång tid för oss att få vår son. Nästan 2 år med både utomkveds där jag fick operera bort ena äggledare och missfall innan vi blev gravida en tredjegång och vi fick vår son. Räknar väll inte med att det kommer gå fort den här gången heller men hoppet finns ändå lite.

• lanylena
    ÄL-lista

17/4
    Mlan
    19/4 Aniroma, crystalised
    20/4 Syllin
    21/4 lanylena, Brinkly

21-25/4 Symetrical
    22/4 malink80, daoan
    26/4 Ljh87, Otti

27/4 Hanzi, Mammis2011och2015
    28/4 halo83, Angdev, Fronten
    29/4 E90A
    30/4 Kolan91

1/5 Jullan1989
    1-2/5 cleo

2/5 debbie85
    3/5 Spring16
    6/5 Donner82
    10/5 linnsanbelle
    14/5 soofa
    18/5 GlitterLina

BIM-lista

2/5 Carolaj83, cocospaj, crystalised, Mlan, carolinewendel
    3/5 Aniroma
    4/5 isali

5/5 lott77
    6/5 lanylena, malink80, Syllin, Brinkly, daoan
    7/5 Ang82, HCS
    8/5 Tett90
    8-9/5 KSRG8887
    9/5 Erica1985
    9-10/5 eg90

10/5 Ljh87, lawendel, Otti
    10-11/5 Kixpix
    11/5 sowe81, Hanzi
    12/5 halo83, Angdev, Fronten
    13/5 vår sommar

14/5 E90A, Fian88
    14-15/5 cleo
    15/5 Kolan91

16/5 debbie85, NellieMeja
    17/5 Spring16, EliWe
    18/5 Jullan1989
    20/5 MartinaLarsen, Donner82
    21/5 mkes

25/5 Moannaa
    26/5 linnsannbelle
    27/5 Fiijah89
    29/5 soofa
    30/5 GlitterLina

Trådens plus!

Miniimy BF 2/1-16  (BIM var 27/4, plus 28/4)
  • lanylena
    vår sommar skrev 2015-04-30 14:13:09 följande:

Hejsan. Hoppar in här jag med. Har bim den 13 maj, vi planerar vårat andra barn har en liten son på 1år och önskar ett syskon nu. Är förtillfället mammaledig men annars Jobbar jag i butik. Spännande känsla såhär innan bim. Tog lång tid för oss att få vår son. Nästan 2 år med både utomkveds där jag fick operera bort ena äggledare och missfall innan vi blev gravida en tredjegång och vi fick vår son. Räknar väll inte med att det kommer gå fort den här gången heller men hoppet finns ändå lite.

Välkommen till tråden, och jag önskar dig ett stort lycka till. Nu hoppas vi på plus. {#emotions_dlg.flower}
  • vår sommar

Tack så mycket. Det är ju verkligen en sån spännande tid vi har framför oss. Spännande, ångestfylld, oro, humörsvängningar alla känslor som bubblar på samma gång. Men så himla värt det när man har sina knyten i famnen. Hoppas hoppas på många + nu för allihopa.

• FruGru

Jag testar med cb digital äl tester och fick för 4 dagar sen en glad gubbe. Men min äl ska eg vara idag el imorgon enl min cykel.

Men hade ju ett tidigt missfall denna "mensen"..så det har kanske rubbat..

Och glada gubben var kanske pga graviditetshormoner..

Min kropp är så ur balans...hoppas få ett pluss som stannar nu i mitten på maj. Har ett MA ett sent missfall o vecka 19 och nu detta tidiga missfallet bakom mig. Så tycker det är min tur nu.

• cocospaj
    Kixpix skrev 2015-04-30 13:43:28 följande:
    Usch fy! Det är inte kul med fel på skk. Har själv struma.

Jag har fått lära mig att de ska använda butterflynålen, känns ingenting i princip och då går det mycket bättre, i alla fall för mig :)

Jag äter lyrica mot GAD. Generaliserat ångestsyndrom, dock en väldigt liten dos :)

Struma, är skk bara förstorad då? Du får ingen behandling eller så?

Har också hört talas om butterfly, men det är lite svårt när min usk är själv, och hon vill att jag ska fixa vanliga venprov igen. Det gick bra tills förra sommaren då en vikarie stack fel. 

Svar på tråden BIM maj 2015