• lanylena

BIM maj 2015

En fortsättningstråd för oss som inte plussade i april, och har nytt BIM i maj.

• Svar på tråden BIM maj 2015
  • lillskrutten
    linnsanbelle skrev 2015-05-01 06:23:33 följande:

Ja, tänk om man bara fick ett kvitto där det stog "godkänd" så slapp man oroa sig! Min sambo blir kocko på mig när ja säger "i sommar MÅSTE ja va gravid" han tror inte de e nyttigt att ha den inställningen, haha

Ja man skulle få veta det innan resan med försök efter försök drar igång. Inte behöva ha provat i över ett år innan man ens får ifrågasätta varför det inte blir något. Min sambo resonerar utifrån att det blir när det blir. Men jag har haft längtan så långt innan vi började försöka så varje månad känns jobbigt då allt skjuts framåt. Han har barn sen innan så tycker att blir det inga fler är det okej det med. Men jag vill även uppleva allt från början och få ett barn som är vårt gemensamma fullt ut. Värsta tänkbara skulle va om jag inte kan bli gravid och han då inte tycker det är värt att prova på annat sätt.
  • lillskrutten
    linnsanbelle skrev 2015-05-01 06:24:30 följande:

Det finns massa sidor kan man kolla det på! kika här o följ länken www.mammaprat.blogg.se

vilken bra uträknare det fanns där. Nu är det bara att få plus så jag får använda den på riktigt. ???? ser bra ut att vi kommit över på andra sidan nyårsafton iaf.
  • Kixpix
    cocospaj skrev 2015-05-01 06:25:00 följande:

BIM -1

Tror inte på det ännu faktiskt haha phpf9vxfD03556.jpg

Stort grattis! :)
  • Kixpix
    Mammis2011och2015 skrev 2015-05-01 00:14:00 följande:

Vart bor ni allihop?

Själv är jag nyinflyttad till Stenungsund från Göteborg (4mil norr om göteborg)

Jag bor i Skåne :)
  • Brinkly

Testade negativt idag Bim-5. Blir nog inget denna månad heller :(

Får kör på 8e försöket och hoppas på februari-bebis <3

• Kixpix
    Brinkly skrev 2015-05-01 09:41:23 följande:

Det kan också vara för tidigt. På t ex cb tester står det att man kan testa tidigast 4 dagar innan BIM.
  • vår sommar
    Brinkly skrev 2015-05-01 09:41:23 följande:

Kan vi för tidigt än.. Vi försökte också jättelänge innan vi blev gravida med våran son. Vi försökte nästan 2 år och under de åren blev jag gravid fast fostret satte sig i äggledare och det slutade med att jag fick operera bort den högra äggledare. Sen fick vi ett missfall i v 8 sen blev vi gravida och då gick det hela vägen.Jag vet va påfrestande det är och vad det tär på relationen. Man vill ju så gärna och blir så besviken varje månad när mensen kommer. Vet inte om min historia är till någon tröst men nu när jag har min älskade son sovande i famnen för tillfället så va väntan värt det. Men man vill ju bara ha en blick fram i framtiden. Styrkekramar till dej.
  • Evni

Hej, hoppar in här, BIM +1-2 idag inte helt säker men min cykel e nånstans mellan 32-36 dagar vanligtvis å nu e jag på dag 37, negativt test imorse men ingen mens. Trött som sjutton, jag som älskar att va ute på middagar, sociala grejer alkohol etc känner just nu bara för att ligga inne. Vi har inte planerat barn denna månaden utan hade tagit en paus så allt känns bara märkligt just nu. Skönt att kunna skriva till er, har inte ens sagt nåt till min sambo då de känns dumt om mensen bara e sen.

• lillskrutten
    Evni skrev 2015-05-01 10:56:29 följande:

Hej, hoppar in här, BIM +1-2 idag inte helt säker men min cykel e nånstans mellan 32-36 dagar vanligtvis å nu e jag på dag 37, negativt test imorse men ingen mens. Trött som sjutton, jag som älskar att va ute på middagar, sociala grejer alkohol etc känner just nu bara för att ligga inne. Vi har inte planerat barn denna månaden utan hade tagit en paus så allt känns bara märkligt just nu. Skönt att kunna skriva till er, har inte ens sagt nåt till min sambo då de känns dumt om mensen bara e sen.

Jag brukar också försöka hålla mig att säga både mina symptom och om jag testar negativt. Han tycker jag tänker för mycket så då blir det inte bra om jag surrar om det varje månad vid väntad mens. Men man behöver få ur sig sina tankar och känslor så då är det bra att kunna skriva här.
Svar på tråden BIM maj 2015