• lanylena

BIM maj 2015

En fortsättningstråd för oss som inte plussade i april, och har nytt BIM i maj.

• Svar på tråden BIM maj 2015
  • cocospaj

Guuuud, kollar på en serie om en lustig man som jobbar på ett äldreboende i England. Jag har nog gråtit 4 gånger nu. Jag hoppas det är hormoner som spökar, annars har jag blivit knäpp. Brukar inte ha så långt till tårar, men nu är det extremt haha

• vår sommar
    FruGru skrev 2015-04-30 15:00:43 följande:

Jag testar med cb digital äl tester och fick för 4 dagar sen en glad gubbe. Men min äl ska eg vara idag el imorgon enl min cykel.

Men hade ju ett tidigt missfall denna "mensen"..så det har kanske rubbat..

Och glada gubben var kanske pga graviditetshormoner..

Min kropp är så ur balans...hoppas få ett pluss som stannar nu i mitten på maj. Har ett MA ett sent missfall o vecka 19 och nu detta tidiga missfallet bakom mig. Så tycker det är min tur nu.

Nu är det verkligen din tur. Usch va påfrestande för dej/er. Har du pratat med din bm om ev utredning?
  • Marie14
    FruGru skrev 2015-04-30 15:00:43 följande:

Jag testar med cb digital äl tester och fick för 4 dagar sen en glad gubbe. Men min äl ska eg vara idag el imorgon enl min cykel.

Men hade ju ett tidigt missfall denna "mensen"..så det har kanske rubbat..

Och glada gubben var kanske pga graviditetshormoner..

Min kropp är så ur balans...hoppas få ett pluss som stannar nu i mitten på maj. Har ett MA ett sent missfall o vecka 19 och nu detta tidiga missfallet bakom mig. Så tycker det är min tur nu.

Ja verkligen. Har du barn sen tidigare?
  • Kixpix
    cocospaj skrev 2015-04-30 15:01:06 följande:

Struma, är skk bara förstorad då? Du får ingen behandling eller så?

Har också hört talas om butterfly, men det är lite svårt när min usk är själv, och hon vill att jag ska fixa vanliga venprov igen. Det gick bra tills förra sommaren då en vikarie stack fel. 

Japp, förstorad skk. Går och ta prover varje år, för att kolla upp den.

Fast du tar butterflynålen i venen i armen, inga konstigheter :)

Håller med. Förra året stack en jävel mig så fel att jag skrek rätt ut. Ser jag henne nu håller jag på att tuppa av, så illa stack hon mig.
  • lillskrutten

Jaha då var det den här tiden på månaden igen. Väntan...får jag mens eller plus?! Har haft regelbundet sex både kring förväntad äl och före/efter. Får se inom närmsta veckan om vi lyckats denna gång. Har försökt sen i oktober. För varje negativt test blir jag mer orolig över om jag kan bli gravid istället för när.

• lillskrutten

Just skulle fråga er en sak också gällande bf. Hur räknar man ut det? Jag har tänkt att plussar jag nu så blir bf januari. Tänker jag rätt?

• mikamon
    lanylena skrev 2015-04-30 08:01:10 följande:

Hej, okej.. vill du att jag lägger till dig i listan med de datumen, eller vill du avvakta?

Lägg in mig på de datumen så meddelar jag ifall det blir ändrat :)
  • Kixpix
    lillskrutten skrev 2015-04-30 16:55:04 följande:

Just skulle fråga er en sak också gällande bf. Hur räknar man ut det? Jag har tänkt att plussar jag nu så blir bf januari. Tänker jag rätt?

Ja du tänker rätt. Man räknar från sista mensens första dag.

Min sista mens första dag var 13 april.

Tar det sig har jag bf 17 januari.

Man säger 40 veckor men är egentligen bara gravid 38 veckor eftersom man räknar från sista mensens första dag. :)
  • FruGru
    Marie14 skrev 2015-04-30 15:12:22 följande:

Ja verkligen. Har du barn sen tidigare?

Har 3 barn sen tidigare så vi kan få barn jag och min kära man :)
  • FruGru
    vår sommar skrev 2015-04-30 15:11:53 följande:

Nu är det verkligen din tur. Usch va påfrestande för dej/er. Har du pratat med din bm om ev utredning?

Nej då vi har 3 friska barn så har tanken inte ens slagit mig.

Det sena missfallet var otur. Inget fel på bebisen.

Utan det som inträffade händer i princip aldrig.
Svar på tråden BIM maj 2015