• MammasWilda

Nordic IVF Center Göterborg

Hej. Nån som går i Göteborg o vill följas åt? Kanske kan ge varandra tips mm.

Har gjort 4 försök sen i oktober. 2ET O 2FET. Det sista ruvar jag på sen i lördags.

Ett 6-dagars blastocyst som hade lämnat sitt skal.

Har inga höga förhoppningar. Rd5 idag.

• Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg
  • pumpkinspice
    Lotten skrev 2015-12-14 08:07:21 följande:
    Okej, men konstigt att de ändå inte tog upp det då jag berättade vilken ångest jag hade över plocket.

Nej det hoppas vi på att vi inte behöver :) vi kommer nog att göra det dagen efter faktiskt. Lutar mer o mer åt det.

Lycka till idag! :)
    Ja det var lite konstigt! Beror kanske på vilken läkare det är också? Jag frågade redan vid första planeringsbesöket och då skrev hon in det i min journal, så då var det väl ingen som ifrågasatte sedan efter att det redan var ordinerat.

Wow, dagen efter, en sådan stålvilja kommer jag inte kunna ha, om jag kan hålla mig till julafton kommer jag känna mig duktig! :P Skulle vara en så fin julklapp med ett litet plus...

Apropå lugnande så var nog samtliga inblandade glada över att jag hade lite lugnande i kroppen, för även med det låg jag och grät och ålade mig i stolen... Usch vad hemskt det var! De flesta som gjort det verkar ju tycka att äggplocket går bättre än förväntat, det vet jag inte om jag kan hålla med om... jag var iofs rädd att jag skulle hoppa ur stolen (har hänt en gång tidigare...) och inte kunna genomföra hela proceduren, men riktigt så illa var det ju inte. Men smärtmässigt... usch! Fick ut 10 ägg iaf vilket de var nöjda med, de hoppas på att kunna göra en blastocystodling vilket ju såklart hade varit superbra!
  • pumpkinspice
    utandig skrev 2015-12-14 09:38:42 följande:

Hej tjejer, jag har legat på inne på kliniken pga svårt att andas och rygg ont from hell. Överstimulering va de visst ja. Är idag på RD 10. tog mitt första test rd 2 för att se att äl sprutan gått ur kroppen. Och det hade den. Sen tog jag ett test igen RD6-minus,7-minus.RD 8 fanns där någonting nästan obetydligt men de va nått, gjorde därför ett till och det visade ett jätte svagt plus. tog igen RD 9 , svagt igen. Idag RD 10 svagt igen MEN så tog jag ett test med CB och där va ett fint plus. Min fråga nu då. våra två andra färskförsök har slutat i tidiga missfall och haft otroligt ont i ryggen och mensvärk till och från, alltså kraftig mensvärk nu ingen molvärk. på kliniken kunde dem inte säga så mycket mer än att jag har vätska bakom livmodern och i äggstockarna fortfarande att de va därför ja har ont. Någon som känner igen denna smärta och har lyckats ändå?. Sen undrar jag hur ni känner i underlivet(ursäkta frågan) när ni sätter in vaggisar, ni som är preggo och plussat?.se bifogade bilder på mina test. Kram till er. 

Åh stackare för överstimulering med jättegrattis till plusset! :D Jag har ju aldrig gjort det här innan men min syster (som iofs blev spontangravid) fick en mensblödning och mycket kraftigare mensvärk än vanligt när hon var gravid, men det gick bra! Och har de sett vätska i buken så kan ju det säkert vara förklaringen, det kan ju göra jätteont. Så hoppet är absolut inte ute. Kram på dig!
  • utandig
    pumpkinspice skrev 2015-12-14 11:59:27 följande:
    Åh stackare för överstimulering med jättegrattis till plusset! :D Jag har ju aldrig gjort det här innan men min syster (som iofs blev spontangravid) fick en mensblödning och mycket kraftigare mensvärk än vanligt när hon var gravid, men det gick bra! Och har de sett vätska i buken så kan ju det säkert vara förklaringen, det kan ju göra jätteont. Så hoppet är absolut inte ute. Kram på dig!
    Tack så mycket, anledningen att jag testar så som jag gör är att läkaren inte skall kunna påstå att det är pga medicinerna vi får plus. Dem har nämligen velat påstå detta våra andra gånger trotts att vi fått plus tom vecka 7 innan missfall. Att dessutom ryggen gör ont utan H***E är inte kul . känns som att min kropp tycker att det är en dålig ide de här med graviditet. :( . Nu får man ju typ hålla alla tummar och tår att vi kommer förbi test dagen vilket är på fredag egentligen. Roligt med plus men hade känts mycket bättre om jag inte hade haft så ont i ryggen . Ingen blödning eller så än iaf. peppar peppar. 
  • pumpkinspice

Bara 3 av mina 10 ägg blev beftruktade... Insättning imorgon, men det känns väldigt pessimistiskt just nu.

• utandig
    pumpkinspice skrev 2015-12-15 10:54:53 följande:

Bara 3 av mina 10 ägg blev beftruktade... Insättning imorgon, men det känns väldigt pessimistiskt just nu.

Vi hade 5st två sattes in och sen odlades dem andra vidare - bara en blev  till frysen. VI hade ut 14 ägg. Alla våra gånger har det blivit en och två över till frysen. Men jag försöker tänka så här, det finns tyvärr dem som inte får några ägg alls att sätta in eller frysa in .Försök tänka positiva tankar. Jag har nu fått Gravid på digitaltest, samt starkare streck på billiga testet .Men jag har såååå ont i ryggen och får såna fruktansvärda menssmärtor till och från. Min underbara läkare ringde mig nu för att kolla upp och han ville att ja skulle komma på fredag innan Jul stängt. Även om smärtan är skrämmande och 3 ägg låter lite så måste vi försöka ha ljusa tankar , va stark även om det är jobbigt. Stort lycka till på insättning imorgonGlad.kanske kan du önska dig en fantastisk nyår i år med en underbar överraskning. 
  • Lotten
    pumpkinspice skrev 2015-12-15 10:54:53 följande:

Tre ägg är väl jättebra! Jag fick ut 3, av 11 äggblåsor. Men bara 1 blev befruktat.

Försök att se det positivt! :) kram
  • pumpkinspice
    utandig skrev 2015-12-15 12:09:26 följande:
    Vi hade 5st två sattes in och sen odlades dem andra vidare - bara en blev  till frysen. VI hade ut 14 ägg. Alla våra gånger har det blivit en och två över till frysen. Men jag försöker tänka så här, det finns tyvärr dem som inte får några ägg alls att sätta in eller frysa in .Försök tänka positiva tankar. Jag har nu fått Gravid på digitaltest, samt starkare streck på billiga testet .Men jag har såååå ont i ryggen och får såna fruktansvärda menssmärtor till och från. Min underbara läkare ringde mig nu för att kolla upp och han ville att ja skulle komma på fredag innan Jul stängt. Även om smärtan är skrämmande och 3 ägg låter lite så måste vi försöka ha ljusa tankar , va stark även om det är jobbigt. Stort lycka till på insättning imorgonGlad.kanske kan du önska dig en fantastisk nyår i år med en underbar överraskning. 
    Tack för att du försöker peppa mig. De sa inte så mkt på telefon men nämnde att flera ägg var omogna. Så jag är så rädd att de ska ringa imorgon och säga att de tre som finns nu var för dålig kvalité också. Ska försöka tänka positivt men det känns svårt.
    Lotten skrev 2015-12-15 12:52:48 följande:
    Tre ägg är väl jättebra! Jag fick ut 3, av 11 äggblåsor. Men bara 1 blev befruktat.

Jag trodde det skulle vara flera, på hemsidan står det att 50-70% av äggen blir befruktade så 3 av 10 kändes jättelite... och av de som inte befruktades var flera omogna så är rädd att det ska betyda att även dom som befruktades är av dålig kvalité.

• utandig
    pumpkinspice skrev 2015-12-15 16:08:32 följande:
    Tack för att du försöker peppa mig. De sa inte så mkt på telefon men nämnde att flera ägg var omogna. Så jag är så rädd att de ska ringa imorgon och säga att de tre som finns nu var för dålig kvalité också. Ska försöka tänka positivt men det känns svårt.
    Lotten skrev 2015-12-15 12:52:48 följande:

Jag trodde det skulle vara flera, på hemsidan står det att 50-70% av äggen blir befruktade så 3 av 10 kändes jättelite... och av de som inte befruktades var flera omogna så är rädd att det ska betyda att även dom som befruktades är av dålig kvalité.

så lite så vännen, uppdatera mig gärna hur det går för dig.  Hoppas verkligen du får en fin odlad tillbaka och kan se fram mot årets slut och ett plus på stickan. ju mer jag läser här inser jag att vi alla e stört sköna. jag borde lyssna på mina egna råd ibland hehe. vi testar alla och analyserar till oändlighet Glad Tur att vi kan stötta varandra. jag känner inte de minsta lycka trotts många fina plus sista dagarna Rynkar på näsan Det kan ha att göra med min brutala rygg smärta och mensvärken som kommer som en våg av dödsångest . Hoppas hoppas vi skall klara oss förbi den egentliga test dagen som e fredag. då ska dessutom min läkare mäta HCG. Ovissheten är den värsta för oss alla. Hang in there!
  • Lotten
    pumpkinspice skrev 2015-12-15 16:08:32 följande:
    Lotten skrev 2015-12-15 12:52:48 följande:Tre ägg är väl jättebra! Jag fick ut 3, av 11 äggblåsor. Men bara 1 blev befruktat.

Jag blev också besviken. Trodde på mer. Men har inte den orken att tappa tron. Så jag väljer att försöka se det lilla positivt.

Jag ska hålla tummarna för er :) kram
  • Lotten

En fråga, kanske lite korkad men blev så himla fundersam. Syrran hade hört från någon att det skulle vara jätteviktigt att testa på just det datumet man fått från kliniken. Men gäller inte det bara så att man inte testar innan? Vi planerar ju att testa dagen efter pga att vi orkar inte med ett negativt på julafton. (Om det skulle bli ett minus vill säga). Det borde väl inte ha så stor betydelse med en dag efter? :)

Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg