Lotten skrev 2015-12-14 08:07:21 följande:
Okej, men konstigt att de ändå inte tog upp det då jag berättade vilken ångest jag hade över plocket.
Nej det hoppas vi på att vi inte behöver :) vi kommer nog att göra det dagen efter faktiskt. Lutar mer o mer åt det.
Lycka till idag! :)
Ja det var lite konstigt! Beror kanske på vilken läkare det är också? Jag frågade redan vid första planeringsbesöket och då skrev hon in det i min journal, så då var det väl ingen som ifrågasatte sedan efter att det redan var ordinerat.
Wow, dagen efter, en sådan stålvilja kommer jag inte kunna ha, om jag kan hålla mig till julafton kommer jag känna mig duktig! :P Skulle vara en så fin julklapp med ett litet plus...
Apropå lugnande så var nog samtliga inblandade glada över att jag hade lite lugnande i kroppen, för även med det låg jag och grät och ålade mig i stolen... Usch vad hemskt det var! De flesta som gjort det verkar ju tycka att äggplocket går bättre än förväntat, det vet jag inte om jag kan hålla med om... jag var iofs rädd att jag skulle hoppa ur stolen (har hänt en gång tidigare...) och inte kunna genomföra hela proceduren, men riktigt så illa var det ju inte. Men smärtmässigt... usch! Fick ut 10 ägg iaf vilket de var nöjda med, de hoppas på att kunna göra en blastocystodling vilket ju såklart hade varit superbra!