• MammasWilda

Nordic IVF Center Göterborg

Hej. Nån som går i Göteborg o vill följas åt? Kanske kan ge varandra tips mm.

Har gjort 4 försök sen i oktober. 2ET O 2FET. Det sista ruvar jag på sen i lördags.

Ett 6-dagars blastocyst som hade lämnat sitt skal.

Har inga höga förhoppningar. Rd5 idag.

• Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg
  • Lotten
    FruGrävling skrev 2016-08-16 13:13:00 följande:
    Jag gick på akupunktur både innan IVF 2 och återförandet. Det gick ju bra men det är ju omöjligt att säga om det spelade nån roll. Jag tyckte i alla fall att det var väldigt skönt och avslappnande. Gick på I rörelse vid Wavrinskys plats, kostade 80kr per gång och påskytet hade jag frikort.
    Behöver kliniken veta om att man gör det?
    Men gjorde du sån specialakupunktur just för att slemhinnan ska bli bra osv?

Hon jag går hos tar 450kr per gång! :(
  • FruGrävling
    Lotten skrev 2016-08-16 16:32:42 följande:

Behöver kliniken veta om att man gör det?

Men gjorde du sån specialakupunktur just för att slemhinnan ska bli bra osv?

Hon jag går hos tar 450kr per gång! :(

Nej jag tänkte nog överhuvudtaget inte på att informera kliniken.

Det var akupunktur inför IVF/FET. Första gången jag var där pratade vi lite om mina problem med PCOS och utebliven ägglossning, vet inte om hon anpassade behandlingen efter det eller hur det var.
  • Lotten
    FruGrävling skrev 2016-08-17 09:36:20 följande:
    Nej jag tänkte nog överhuvudtaget inte på att informera kliniken.

Det var akupunktur inför IVF/FET. Första gången jag var där pratade vi lite om mina problem med PCOS och utebliven ägglossning, vet inte om hon anpassade behandlingen efter det eller hur det var.
    Okej, blir så orolig att man ska göra något fel.
    Jag har regelbunden ÄL och inga funna orsaker till vår barnlöshet. Man vill ju prova typ allt! Så vi ger detta ett försök.
  • Lotten

På tisdag får vi återfört ett fryst embryo. Om det klarar upptiningen då såklart. Men det får vi ju hoppas!

Akupunkturen har hjälpt mig att slappna av lite och spänningarna i nacken har börjat lätta lite :)

Önskar er en trevlig helg!

• Lotten

Inga ruvare i denna gruppen kvar? Eller någon som ska göra ivf snart?

• Lotten
    Lee*** skrev 2016-09-12 11:15:05 följande:

Gjorde äggutplock idag på kliniken

Hur går det för dig?

Hoppas det gick bra! :)
    När blir det återföring?

Vi gjorde återförande av ett fryst embryo i tisdags. Har haft molvärk, ont i brösten och idag har det börjat göra mer ont i brösten och känner av dofter.

Testdag den 20:e.
  • Lee***

[quote=76964631][quote-nick]Lotten skrev 2016-09-12 20:05:03 följande:[/quote-nick]Hoppas det gick bra! :)

När blir det återföring?

Vi gjorde återförande av ett fryst embryo i tisdags. Har haft molvärk, ont i brösten och idag har det börjat göra mer ont i brösten och känner av dofter.

Testdag den 20:e.[/

Gick bra, 12 ägg, 11 ägg mogna o 9 st befruktad. Bästa omgången:). Nu skall de " bara" dela sig bra också.

Insättning sker i morgon, 2 st om allt går som det skall.

Då får vi hålla tummarna att det går vägen denna gång

• Lotten

Har det gått bra?
    Hur kommer det sig att ni får två st?

Vet du när man gör första UL på nordic ?

• Lotten
    Lee*** skrev 2016-09-13 15:06:48 följande:

[quote=76964631][quote-nick]Lotten skrev 2016-09-12 20:05:03 följande:[/quote-nick]Hoppas det gick bra! :)

När blir det återföring?

Testdag den 20:e.[/

Gick bra, 12 ägg, 11 ägg mogna o 9 st befruktad. Bästa omgången:). Nu skall de " bara" dela sig bra också.

Insättning sker i morgon, 2 st om allt går som det skall.

Då får vi hålla tummarna att det går vägen denna gång

Missade att tagga dig i mitt svar.

Jag har plussat! :)
  • Lee***

Lotten , grattis till plusset. :)

Detta är min tredje ivf, så det är nig därför de gick med på att sätta in 2 st.

Förra gången när jag blev gravid var ul tror jag ca 3 veckor från när jag plussade.

• Lee***

Vet någon om man får de frysta embryon som bonus eller måste man betala. Köpte 3 pack, har gjort 3 ivf.

Tack för hjälpen :)

• Lotten
    Lee*** skrev 2016-09-15 09:07:29 följande:

Lotten , grattis till plusset. :)

Detta är min tredje ivf, så det är nig därför de gick med på att sätta in 2 st.

Förra gången när jag blev gravid var ul tror jag ca 3 veckor från när jag plussade.

Tack! :)

Okej. Detta var vår tredje också. När vi frågat om det så har de inte velat göra det tror jag.

Okej, Gud vilken väntan. Testdag är ju inte förrän på tisdag!
  • Lotten
    Lee*** skrev 2016-09-15 09:08:51 följande:

Vet någon om man får de frysta embryon som bonus eller måste man betala. Köpte 3 pack, har gjort 3 ivf.

Tack för hjälpen :)

Har du fått svar på din fråga? :)
  • Lotten

Snart har vi tisdag och då ska jag ringa nordic och berätta om pluset! Längtar! :)

Hur går det för er andra?

• Ruvarpodden

Hej alla. Jag och en vän har gått igenom flertalet ivf försök innan vi fick barn. Nu har vi startat Ruvarpodden för att prata mer om ofrivillig barnlöshet och allt vad det innebär! Tanken är att vara er vän genom all skit och prata om ivf utan skam utan med mycket hjärta. In och lyssna!

Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg