• MammasWilda

Nordic IVF Center Göterborg

Hej. Nån som går i Göteborg o vill följas åt? Kanske kan ge varandra tips mm.

Har gjort 4 försök sen i oktober. 2ET O 2FET. Det sista ruvar jag på sen i lördags.

Ett 6-dagars blastocyst som hade lämnat sitt skal.

Har inga höga förhoppningar. Rd5 idag.

• Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg
  • utandig

Jag fick böna och be, ska få komma på undersökning på onsdag på kliniken. Dem andra gångerna har vi sökt akut precis som dem bett oss men blivit runt skickade och hemskickade med Alvedon. Nu fick jag vädja med allt jag har, vad är det för fel? vet ni inte så är det ert ansvar att ta reda på de inte någon annan mottagning. Det höll sköterskan med om. Jag bad henne att meddela läkaren så att dem kan höra sig för och ta reda på vad man kan testa för nytt. kan jag ta någonting annat än lutinus tex. Denna gången fick jag även penicillin men det har inte haft nån effekt. Ska bli skönt att få komma på besök. Denna gången ska vi inte ge med oss tills vi vet va tusan de e för fel på min kropp. Så här ont i ryggen är inte normalt är nu konstaterat iaf. 

• utandig
    Maraki73 skrev 2015-12-07 08:53:15 följande:
    Förra gången jag hade ont i ryggen fast mindre än denna gång då var jag gravid. Har gjort 5 insättningar haft ont 2 ggr, nu senast och när jag blev gravid. Använde lutinus den gången jag blev gravid de andra gångerna crinone.

Inget svar på varför tyvärr.
    Får jag fråga hur ryggvärken tedde sig, när kom den? höll den i sig hela tiden? När du lyckades tänkte jag på Glad. För min del så har det gjort fruktansvärt ont alla gånger. Nu har jag som nämnt fått en tid på onsdag för undersökning, måste få svar på detta. Undrar om de kan vara Lutinus som gör mig så här dålig. Jag hoppas ju nästan på de för det betyder att vi kan testa något annat. Men får se vad dem säger på onsdag. 
  • Maraki73
    utandig skrev 2015-12-07 10:08:07 följande:

Får jag fråga hur ryggvärken tedde sig, när kom den? höll den i sig hela tiden? När du lyckades tänkte jag på . För min del så har det gjort fruktansvärt ont alla gånger. Nu har jag som nämnt fått en tid på onsdag för undersökning, måste få svar på detta. Undrar om de kan vara Lutinus som gör mig så här dålig. Jag hoppas ju nästan på de för det betyder att vi kan testa något annat. Men får se vad dem säger på onsdag. 

Jag minns att det inte gjorde så ont att jag behövde ta värktablett. Det gjorde inte ont när jag vilade. Det kändes som om jag var trött i ryggen.
  • utandig
    Maraki73 skrev 2015-12-07 11:53:41 följande:
    Jag minns att det inte gjorde så ont att jag behövde ta värktablett. Det gjorde inte ont när jag vilade. Det kändes som om jag var trött i ryggen.
    Tack för svar :) ska få komma in imorgon till kliniken eftersom det har vart återkommande alla behandlingar . 
  • pumpkinspice

Första ultraljudet gjort! 6 större äggblåsor och ett par små, läkaren sa att det var bra men jag tyckte det lät lite lite... Den äggstocken som gör mest ont hade bara två äggblåsor, alla andra (små som stora) var på den äggstocken som inte känns alls. Knepigt! Äggplock blir på måndag eller tisdag.

• pumpkinspice

Hur går det för alla?

Vi ska göra äggplock imorgon. Jag är supernervös! Ska få en lugnande tablett innan men, vi ska vara där bara 30 min före, hinner den verkligen börja verka så snabbt? Är det någon av er som fått lugnande innan?

• Lotten
    pumpkinspice skrev 2015-12-13 11:36:47 följande:

Hur går det för alla?

Vi ska göra äggplock imorgon. Jag är supernervös! Ska få en lugnande tablett innan men, vi ska vara där bara 30 min före, hinner den verkligen börja verka så snabbt? Är det någon av er som fått lugnande innan?

Hej!
    Lycka till imorgon. Kommer gå galant tror jag. Jag fick inte lugnande, men hade verkligen behövt det och jag tror att de fattade det efter att det nog hade varit bra om jag fick det. Hur kommer det sig att du får det?

Jag är på RD 6. Längtar så oerhört mycket till julledigheten. Det tär verkligen på mig. Att vänta på testdag. Jag vill veta om det funkar. Har aldrig varit gravid, så ett plus hade ju iaf kunnat bevisa att det faktiskt går.
  • pumpkinspice
    Lotten skrev 2015-12-13 13:43:28 följande:
    Hej!
    Lycka till imorgon. Kommer gå galant tror jag. Jag fick inte lugnande, men hade verkligen behövt det och jag tror att de fattade det efter att det nog hade varit bra om jag fick det. Hur kommer det sig att du får det?

Jag är på RD 6. Längtar så oerhört mycket till julledigheten. Det tär verkligen på mig. Att vänta på testdag. Jag vill veta om det funkar. Har aldrig varit gravid, så ett plus hade ju iaf kunnat bevisa att det faktiskt går.
    Tack! Jag bara frågade om jag kunde få lugnande och det var inga problem, men jag tror inte det är ngt de ger på rutin så man måste nog efterfråga det själv. Men förhoppningsvis ska du inte behöva göra det här något mer! Förstår att det är tufft att gå och vänta... Kommer du kunna hålla dig till testdagen tror du?

• Lotten
    pumpkinspice skrev 2015-12-13 14:07:45 följande:
    Tack! Jag bara frågade om jag kunde få lugnande och det var inga problem, men jag tror inte det är ngt de ger på rutin så man måste nog efterfråga det själv. Men förhoppningsvis ska du inte behöva göra det här något mer! Förstår att det är tufft att gå och vänta... Kommer du kunna hålla dig till testdagen tror du?

Okej, men konstigt att de ändå inte tog upp det då jag berättade vilken ångest jag hade över plocket.

Nej det hoppas vi på att vi inte behöver :) vi kommer nog att göra det dagen efter faktiskt. Lutar mer o mer åt det.

Lycka till idag! :)
  • utandig

Hej tjejer, jag har legat på inne på kliniken pga svårt att andas och rygg ont from hell. Överstimulering va de visst ja. Är idag på RD 10. tog mitt första test rd 2 för att se att äl sprutan gått ur kroppen. Och det hade den. Sen tog jag ett test igen RD6-minus,7-minus.RD 8 fanns där någonting nästan obetydligt men de va nått, gjorde därför ett till och det visade ett jätte svagt plus. tog igen RD 9 , svagt igen. Idag RD 10 svagt igen MEN så tog jag ett test med CB och där va ett fint plus. Min fråga nu då. våra två andra färskförsök har slutat i tidiga missfall och haft otroligt ont i ryggen och mensvärk till och från, alltså kraftig mensvärk nu ingen molvärk. på kliniken kunde dem inte säga så mycket mer än att jag har vätska bakom livmodern och i äggstockarna fortfarande att de va därför ja har ont. Någon som känner igen denna smärta och har lyckats ändå?. Sen undrar jag hur ni känner i underlivet(ursäkta frågan) när ni sätter in vaggisar, ni som är preggo och plussat?.se bifogade bilder på mina test. Kram till er. 

Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg