Följas åt de sista veckorna till förlossningen.
Ni som vill följas åt de sista veckorna av graviditeten, från första känningen till förlossningen!
Här kan vi dela tankar och funderingar om sammandragningar, förvärkar och om förlossningen.
Ni som vill följas åt de sista veckorna av graviditeten, från första känningen till förlossningen!
Här kan vi dela tankar och funderingar om sammandragningar, förvärkar och om förlossningen.
Hur långt har du gått över?
Jag var bara öppen ett finger och när hon var klar var jag öppen två fingrar... Så det går lite framåt här också... 42+0 idag...
Min bm tyckte det var konstigt att det inte satt igång av sig själv. Var nu öppen 2 cm och hon försökte reta och svepa för att få igång det.
Nu efteråt fick jag en blödning , men det borde väl jag anta vara relaterat till undersökningen och inget att kolla upp ?
Min bm tyckte det var konstigt att det inte satt igång av sig själv. Var nu öppen 2 cm och hon försökte reta och svepa för att få igång det.
Nu efteråt fick jag en blödning , men det borde väl jag anta vara relaterat till undersökningen och inget att kolla upp ?
Nu har äntligen våran Sixten kommit 8:45 väger 4120g är 50 cm lång... allt gått bra men är otroligt trötta..
Hur länge får du gå över innan dom gör ngt?
43+0, egentligen. Men de flesta brukar sätta igång senast 42+5. Vi har blivit lovade senast på måndag och då är jag i 42+4. Ska in på en ny kontroll imorgon. Hoppas på att få komma till samma sjukhus, de varnade mig för att vi kanske inte får plats... Men de var så himla fina och rara allihop... Håller tummarna!
Efter 42+0 är det kontroll varannan dag!
Nu har äntligen våran Sixten kommit 8:45 väger 4120g är 50 cm lång... allt gått bra men är otroligt trötta..
Okej. Här startar dom igång efter v 41+0 .
E ju såå segt att bara vänta å vänta!
Ja dessa sjukhus verkar helt överfulla överallt nu.. Ett riktigt föda barn år tydligen :). Jag hoppas med att få plats på mitt sjukhus så ja slipper åka så långt bort!
Är det så?? Att det är ett babyboom-år? Jobbigt... Klasserna blir större, nyanställning av lärare som inte ens är behöriga (fattas redan tio tusentals), ont om lokaler, få platser på förskolan osv osv osv... :O
V41?! Vilken lyx!! Jag fick inte ens en gynekologisk undersökning i v41... Vilket de på förlossningen tyckte var oerhört konstigt...
Får ringa förlossningen DIREKT när jag vaknar imorgon... Undrat när dagpersonalen går på... Vid 7 tro?
Ja eller om dom lagt ner bb på vissa sjukhus kanske som gör det värre .. Dom la ju ner vårat bb i uddevalla så närmsta för vissa ligger 10 mil bort nu.. Dom hade behövt det kvar nu. Ja vägrar åka 25 mil till karlstad iaf som vissa har gjort..då föder ja hellre i korridoren ha ha :)..
Här e dom smarta för här byggs det nya dagis.. Men så river dom 2 så det blir ändå platsbrist.. Fattar inte hur dom tänker!
Ja v 41 e ju jag i på måndag och då ringer min bm och beställer en tid för igångsättning..mEn jag har gått på spec mvc hela grav så vet inte om det spelar in kanske..