• Titt ut

Följas åt de sista veckorna till förlossningen.

Ni som vill följas åt de sista veckorna av graviditeten, från första känningen till förlossningen!
    Här kan vi dela tankar och funderingar om sammandragningar, förvärkar och om förlossningen.

• Svar på tråden Följas åt de sista veckorna till förlossningen.
  • Titt ut
    zorina skrev 2015-05-25 06:58:42 följande:

Igår kom min kille ut! En 4 kgs klump :). Aktiva fasen tog bara 4 tim så gick snabbt.. Men fan va ont det gör! ?

Grattis! Ja så sa jag också efter och under min förlossning, fan vad ont det gör! Men efteråt är det värt all smärta.
  • zorina
    Titt ut skrev 2015-05-26 22:27:24 följande:

Grattis! Ja så sa jag också efter och under min förlossning, fan vad ont det gör! Men efteråt är det värt all smärta.

Ja de är konstigt att man glömmer nästan direkt hur ont de faktiskt gjorde.. Kroppen är bra märklig på det sättet.. Går de bra för er me den lille?
  • Moolie

4,2kg och 55cm bastant tös på +18 dagar i måndags! Jag har lite problem med amningen men går i princip på moln här på BB!

• TinkyWinky
    Moolie skrev 2015-05-27 13:31:59 följande:
    4,2kg och 55cm bastant tös på +18 dagar i måndags! Jag har lite problem med amningen men går i princip på moln här på BB!
    Grattis :))
    ★ Kewin 9/7-09 ★ Theo 9/1-13 ★ Lillebror BF, 22 Juni 2015 ★
  • Titt ut
    zorina skrev 2015-05-27 08:43:24 följande:

Ja de är konstigt att man glömmer nästan direkt hur ont de faktiskt gjorde.. Kroppen är bra märklig på det sättet.. Går de bra för er me den lille?

Ja verkligen.

Det går jättebra med vår lille kille. Han äter och sover hela dagarna och på nätterna så sover han 6 timmar i sträck utan att vakna för att äta. Jag hoppas det håller i sig för mina andra två barn ville äta varannt timme nattetid de första 6 månaderna.
  • FruToria

Vår lille kille kom 26/5 och vi har precis gått hem från BB..,det gick undan. Öppnade mig från 5 cm till 10 på 30 min...var öppen 2 cm 2 h innan. Skulle kunna få betala för att se barnmorskornas min igen när jag skriker " HAN ÄR PÅVÄG UT NU !!!!!" Varpå de fnissar och mumlar något om att " ja de kan kännas så, det tar tiiiiiid ". Sedan kollar hon och skriker till de andra att hon ser huvudet. Haha!

Det var så intensivt att jag inte visste var jag skulle ta vägen ...

Men ut kom vår lille pojk och det var värt allt :)

• TinkyWinky
    FruToria skrev 2015-05-28 18:09:00 följande:
    Vår lille kille kom 26/5 och vi har precis gått hem från BB..,det gick undan. Öppnade mig från 5 cm till 10 på 30 min...var öppen 2 cm 2 h innan. Skulle kunna få betala för att se barnmorskornas min igen när jag skriker " HAN ÄR PÅVÄG UT NU !!!!!" Varpå de fnissar och mumlar något om att " ja de kan kännas så, det tar tiiiiiid ". Sedan kollar hon och skriker till de andra att hon ser huvudet. Haha!

grattis
    ★ Kewin 9/7-09 ★ Theo 9/1-13 ★ Lillebror BF, 22 Juni 2015 ★
  • zorina
    Titt ut skrev 2015-05-27 22:36:45 följande:

Ja verkligen.

Det går jättebra med vår lille kille. Han äter och sover hela dagarna och på nätterna så sover han 6 timmar i sträck utan att vakna för att äta. Jag hoppas det håller i sig för mina andra två barn ville äta varannt timme nattetid de första 6 månaderna.

Usch vill inte höra sånt! Min kille vaknar varannan timme på natten men på dagarna sover han gott :). Ja fick magsjuka direkt ja kom hem så e lite klen nu.. Så typiskt!
  • zorina

Grattis! Ja öppna mig oxå så jäkla fort.. De va som sagt intensivt men gick ju fort iaf :)
  • FruToria

Inatt var första natten hemma från BB... Han sover hela dagarna igenom och skriker nästan hela nätterna. Frustrerande :( inget duger. Inte bröstet, inte ligga nära, inte blöjbyte, inte någonting gör honom nöjd ...

Känner mig som en dålig förstagångsmamma och bara tittar på honom och önskar att jag visste vad han ville :(

Hoppas denna natten blir bättre.

Hur sover och äter era nyfödda?

• zorina
    FruToria skrev 2015-05-29 19:55:04 följande:

Inatt var första natten hemma från BB... Han sover hela dagarna igenom och skriker nästan hela nätterna. Frustrerande :( inget duger. Inte bröstet, inte ligga nära, inte blöjbyte, inte någonting gör honom nöjd ...

Känner mig som en dålig förstagångsmamma och bara tittar på honom och önskar att jag visste vad han ville :(

Min sover hela dagarna och vaknar en gång i timmen ca hela nätterna. När dom ligger i magen är dom mest vakna då vi ligger och sover . på dagarna vaggade man ju runt dom när man rörde sig. Tar ngn mån el två innan dom får en annan dygns rytm. Så är inte mkt man kan göra åt det tyvärr.. Men de är jobbigt känner jag när man har en 3 åring som vaknar kl 6 och är jätte pigg.. Passa du på som kan att sova på dagarna nu. Får han i sig ngn mat då? Eller tar han inte bröstet alls?
  • Whizzer

27 dagar kvar här, med nr 2. Gick över 6 dagar med sonen och det vill jag helst inte göra igen.. världens längsta dagar!

Har mer foglossning och sammandragningar den här gången.. bara hoppas att det kan dra igång lite tidigare - är trött på att vänta och inte kunna göra så mycket..

BF 26/6

• FruToria

Han tar de inte var 3 timme iaf...

Det gick jättebra med amningen första dagarna, men nu har han börjat vägra. Tar bröstet kanske varannan / var tredje amningspass i Max 10 min... Har börjat pumpa ut och ge på sked för jag är orolig att han får i sig för lite.. Har en telefontid till BB i em så hoppas de kan hjälpa mig...

zorina skrev 2015-05-30 00:14:15 följande:

Min sover hela dagarna och vaknar en gång i timmen ca hela nätterna. När dom ligger i magen är dom mest vakna då vi ligger och sover . på dagarna vaggade man ju runt dom när man rörde sig. Tar ngn mån el två innan dom får en annan dygns rytm. Så är inte mkt man kan göra åt det tyvärr.. Men de är jobbigt känner jag när man har en 3 åring som vaknar kl 6 och är jätte pigg.. Passa du på som kan att sova på dagarna nu. Får han i sig ngn mat då? Eller tar han inte bröstet alls?

• Moolie
    FruToria skrev 2015-05-29 19:55:04 följande:

Inatt var första natten hemma. Vi sov från 18-21, somnade igen vid 02-04, somnade igen 05-06.30, somnade igen 07.00-9.30. Mellan 21-02 hade vi fem bajsblöjor och sex amningar och massvis med kräk... Har en teori om sinnesintryck... Om man hittat på något nytt eller annorlunda så strejkar deras små kroppar... På BB var allt perfekt. Sen kom vi hem och fick besök till råga på allt... Inte så kul... :/
  • Titt ut

Ja det där med besök har vi också märk påverkar vår son. Han blev orolig och ville inte sova som han brukar den dagen. Så det blir för mycket för de små i vissa situationer.

Stort grattis! Oj vilken förlossning du hade.
    zorina skrev 2015-05-29 19:01:19 följande:

Usch vill inte höra sånt! Min kille vaknar varannan timme på natten men på dagarna sover han gott :). Ja fick magsjuka direkt ja kom hem så e lite klen nu.. Så typiskt!

Jag vet hur det är med att vakna varannan timme nattetid, men det behöver inte fortsätta så. Passa på att sov dagtid när han sover. Usch inge kul med magsjuka, har sonen klarat sig? Krya på dig!
  • zorina
    Titt ut skrev 2015-05-30 22:10:42 följande:

Ja det där med besök har vi också märk påverkar vår son. Han blev orolig och ville inte sova som han brukar den dagen. Så det blir för mycket för de små i vissa situationer.

Stort grattis! Oj vilken förlossning du hade.Jag vet hur det är med att vakna varannan timme nattetid, men det behöver inte fortsätta så. Passa på att sov dagtid när han sover. Usch inge kul med magsjuka, har sonen klarat sig? Krya på dig!

Ja han har klarat sig än så länge. Bvc tanten sa att om man ammar så ska dom va skyddade mot det tydligen.. Men 3 åringen åkte på det i natt.. Som tur va sov gon hos mormor he he :) . ja sambon får ta ut den stora en sväng på fm och leka så hinner ja vila lite.. De går ju inte annars man dör ju nästan :)..
  • Titt ut
    zorina skrev 2015-05-31 15:59:59 följande:

Ja han har klarat sig än så länge. Bvc tanten sa att om man ammar så ska dom va skyddade mot det tydligen.. Men 3 åringen åkte på det i natt.. Som tur va sov gon hos mormor he he :) . ja sambon får ta ut den stora en sväng på fm och leka så hinner ja vila lite.. De går ju inte annars man dör ju nästan :)..

Det är ju bra om amningen skyddar mot det. Tråkigt att ditt andra barn fick det.

Så brukar vi också göra, mannen vallar barnen och jag får sova.
Svar på tråden Följas åt de sista veckorna till förlossningen.