• Titt ut

Följas åt de sista veckorna till förlossningen.

Ni som vill följas åt de sista veckorna av graviditeten, från första känningen till förlossningen!
    Här kan vi dela tankar och funderingar om sammandragningar, förvärkar och om förlossningen.

• Svar på tråden Följas åt de sista veckorna till förlossningen.
  • FruToria

[quote=75333568][quote-nick]majja83 skrev 2015-05-22 12:32:14 följande:[/quote-nick]Nu har äntligen våran Sixten kommit 8:45 väger 4120g är 50 cm lång... allt gått bra men är otroligt trötta..[/

Stort grattis !!! Nu längtar jag till min kille med :)

• zorina
    Moolie skrev 2015-05-22 17:06:32 följande:

Att du gått till spec MVC har nog med saken att göra ja... Jag har ju inte haft några sådana kontakter alls...

Här varken rivs eller byggs nytt... Fast befolkningen ökar... Så det blir jobbigt på det hållet.

Hur har det gått för dej i dag då?
  • kaplin

Hoppar på här , är i v 35+5 och blir förmodligen igångsatt i v 37-38 pga gravdiabetes . Längtar så efter bebis .

Vill inte vara gravid längre :-/

Illamående från början till v 29 ca då min diabetes upptäcktes , nu tar jag insulin 4 ggr/dygn , det kryper i benen på eftermiddagar å hela nätterna ibland så sömn blir det inte så många timmar av , nu har sammandragningarna dragit igång och är vissa dagar ganska kraftiga , förhoppningsvis mognar livmodertappen såpass att en igångsättning inte blir så jobbig som jag hört att den kan vara .

Grattis till er som fått era bebisar

• livslevande

Jag är också i 35+5 idag :)

Inga känningar att nåt skulle vara på gång, sammandragningar får jag men inga som gör ont.

Mår riktigt bra! Mått pyton under hela graviditeten med sjukskrivning och sjukhusvistelser så jag tackar och tar emot detta välmående och passar på att njuta!

• Moolie
    zorina skrev 2015-05-23 11:16:48 följande:

Hur har det gått för dej i dag då?

Blir igångsatt på måndag!

Efter en svepning så blöder man... Så absolut inget att oroa sig för! Jag har blött sedan i torsdags förmiddag...
    FruToria skrev 2015-05-22 08:40:12 följande:

Min bm tyckte det var konstigt att det inte satt igång av sig själv. Var nu öppen 2 cm och hon försökte reta och svepa för att få igång det.

Nu efteråt fick jag en blödning , men det borde väl jag anta vara relaterat till undersökningen och inget att kolla upp ?

• zorina
    Moolie skrev 2015-05-23 18:04:05 följande:

Blir igångsatt på måndag!

Efter en svepning så blöder man... Så absolut inget att oroa sig för! Jag har blött sedan i torsdags förmiddag...

Va skönt då har du snart en bebis :). Synd att det inte hände mer än blödning av svepningen då!
  • zorina
    kaplin skrev 2015-05-23 15:55:12 följande:

Hoppar på här , är i v 35+5 och blir förmodligen igångsatt i v 37-38 pga gravdiabetes . Längtar så efter bebis .

Vill inte vara gravid längre :-/

Illamående från början till v 29 ca då min diabetes upptäcktes , nu tar jag insulin 4 ggr/dygn , det kryper i benen på eftermiddagar å hela nätterna ibland så sömn blir det inte så många timmar av , nu har sammandragningarna dragit igång och är vissa dagar ganska kraftiga , förhoppningsvis mognar livmodertappen såpass att en igångsättning inte blir så jobbig som jag hört att den kan vara .

Grattis till er som fått era bebisar

Usch ja lider med dig.. Det är inte kul att vara sjuk samtidigt som man e gravid. Förra gången låg ja på sjukhus från v 30 till v 37 då dom startade igång mig pga havandeskapförgiftning så även om ja gårt över en vecka nu så ska jag inte gnälla tror jag :).. Skönt att dom startar dig tidigare men hoppas som sagt det är lite moget innan.. Det va inte jag och det va sådär kul...
  • Moolie
    zorina skrev 2015-05-23 18:28:19 följande:

Va skönt då har du snart en bebis :). Synd att det inte hände mer än blödning av svepningen då!

Ja, jag fick en ny svepning idag... Lång tapp och bebisen kunde de knuffa ur fixeringen... Så denna bebis har INGA planer på att komma ut! Kommer ta dagen precis som den kommer på måndag... Ska försöka njuta av varenda sekund! Detta blir mitt första och sista barn så jag vill ta till vara på ALLT!
  • zorina
    Moolie skrev 2015-05-23 18:41:08 följande:

Ja, jag fick en ny svepning idag... Lång tapp och bebisen kunde de knuffa ur fixeringen... Så denna bebis har INGA planer på att komma ut! Kommer ta dagen precis som den kommer på måndag... Ska försöka njuta av varenda sekund! Detta blir mitt första och sista barn så jag vill ta till vara på ALLT!

Knuffa ur fixeringen usch de lät lite läskigt ha ha

Att man kan peta på dom sådär :)..

Ja det är bara att njuta så mkt det går även om de kommer va det ondaste jag gjort i mitt liv så glömmer man som tur e smärtan 1 sekund efter det va över :).. Men e fascinerande hur kroppen fungerar när man ligger där.. Det är ganska coolt faktiskt!
  • Titt ut
    majja83 skrev 2015-05-22 12:32:14 följande:

Nu har äntligen våran Sixten kommit 8:45 väger 4120g är 50 cm lång... allt gått bra men är otroligt trötta..

Å vad härligt att du slapp gå längre med förvärkarna och att du blev igångsatt, bra att du stod på dig. Stort grattis!
    Idag är det en vecka sen mina värkar satte igång på riktigt och vi njuter varje dag med vår lillkille här hemma. Helt fantastiskt att vara trebarnsmamma Min kropp börjar sakta återhämta sig efter graviditeten och förlossningen, känner mig snart som vanligt igen, det är så skönt att kunna röra sig och använda kroppen som vanligt igen.

Hoppas det sätter fart för er som går och väntar på att få träffa era små guldklimpar i magarna. Snart är den stora dagen här för er.
Svar på tråden Följas åt de sista veckorna till förlossningen.