• Titt ut

Följas åt de sista veckorna till förlossningen.

Ni som vill följas åt de sista veckorna av graviditeten, från första känningen till förlossningen!
    Här kan vi dela tankar och funderingar om sammandragningar, förvärkar och om förlossningen.

• Svar på tråden Följas åt de sista veckorna till förlossningen.
  • majja83
    Moolie skrev 2015-05-17 14:50:41 följande:

Åh, jag är såååå avis på alla er som får föda!!

Du är inte ensam om de önska verkligen att de är vår tur som får föda snart... hur långa har du kvar?

Hoppas verkligen att något har hänt så dom kan hjälpa mig i morn..
  • Moolie
    majja83 skrev 2015-05-17 15:00:46 följande:

Du är inte ensam om de önska verkligen att de är vår tur som får föda snart... hur långa har du kvar?

Jag har gått över med snart 11 dagar... :(
  • zorina
    Titt ut skrev 2015-05-17 12:47:14 följande:

Hej tjejer!

Inatt kom vår efterlängtade son till världen på bf

3360 g och 52 cm lång.

Efter att ha haft oregelbundna förvärk i 18 timmar så kände vi att det var dags att åka in till förlossningen. Klockan 20:00 åkte vi in. Under taxifärden blev värkarna kraftigare och något tätare. När vi var där klockan 21:00 så var jag öppen 3 cm, fick ett rum men blev inte inskriven utan ombedd att vandra runt på sjukhuset för att få en ny kontroll av livmodertappen 2 timme senare. Då var jag öppen 4 cm vilket tydligen var deras gräns på att få stanna. Och nu satte värkarna igån ordentligt, de kom tätare och blev mer intensivare för varje värk som kom. Vid 00:30 var jag öppen 5 cm och behövde lustgas för då kom värkarna varannan min och var väldigt intensiva. 1 timme senare var jag öppen 8 cm och klockan 02:00 var jag redo att krysta trors att de sista 2 cm var kvar. Men bm trode att jag klarade av det så jag testade och det gick. En liten stund senare var jag helt öppen, jag krystade i 9 min, 1 minut innan han föddes sprack fostersäcken och vattnet gick och ut kom en underbar pojke som jag själv förlöste och tog upp på mitt bröst då jag hade sagt till om att få göra det. Det var hur häftig som helst att få dra ut sitt barn sista biten själv. Jag är jättenöjd med förlossningen trots att det tog lång tid med förvärkar och falska alarm veckor innan. Känns så skönt att det är över och nu ligger jag och tittar på honom hela tiden även fast jag är hur trött som helst och borde sova när han gör det. Kärlek! ?

Stort stort stort Grattis!!!!
  • zorina
    majja83 skrev 2015-05-17 15:00:46 följande:

Säger som dig majja ja hoppas dom fixar det imorgon! Lycka till till oss! Nu får väntan vara över!
  • FruToria

[quote=75310428][quote-nick]Titt ut skrev 2015-05-17 12:47:14 följande:[/quote-nick]Hej tjejer!

Inatt kom vår efterlängtade son till världen på bf

3360 g och 52 cm lång.

Efter att ha haft oregelbundna förvärk i 18 timmar så kände vi att det var dags att åka in till förlossningen. Klockan 20:00 åkte vi in. Under taxifärden blev värkarna kraftigare och något tätare. När vi var där klockan 21:00 så var jag öppen 3 cm, fick ett rum men blev inte inskriven utan ombedd att vandra runt på sjukhuset för att få en ny kontroll av livmodertappen 2 timme senare. Då var jag öppen 4 cm vilket tydligen var deras gräns på att få stanna. Och nu satte värkarna igån ordentligt, de kom tätare och blev mer intensivare för varje värk som kom. Vid 00:30 var jag öppen 5 cm och behövde lustgas för då kom värkarna varannan min och var väldigt intensiva. 1 timme senare var jag öppen 8 cm och klockan 02:00 var jag redo att krysta trors att de sista 2 cm var kvar. Men bm trode att jag klarade av det så jag testade och det gick. En liten stund senare var jag helt öppen, jag krystade i 9 min, 1 minut innan han föddes sprack fostersäcken och vattnet gick och ut kom en underbar pojke som jag själv förlöste och tog upp på mitt bröst då jag hade sagt till om att få göra det. Det var hur häftig som helst att få dra ut sitt barn sista biten själv. Jag är jättenöjd med förlossningen trots att det tog lång tid med förvärkar och falska alarm veckor innan. Känns så skönt att det är över och nu ligger jag och tittar på honom hela tiden även fast jag är hur trött som helst och borde sova när han gör det. Kärlek! ?[/

Stort grattis :D:D

• majja83
    zorina skrev 2015-05-17 17:38:56 följande:

Säger som dig majja ja hoppas dom fixar det imorgon! Lycka till till oss! Nu får väntan vara över!

Håller tummarna för oss!
  • majja83
    Moolie skrev 2015-05-17 16:30:54 följande:

Jag har gått över med snart 11 dagar... :(

åh har du värkar å så eller är de helt lungt? Gud tycker synd om dig...
  • Moolie
    majja83 skrev 2015-05-17 18:55:08 följande:

åh har du värkar å så eller är de helt lungt? Gud tycker synd om dig...

Allt är som vanligt... Jag har ont för bebis är så stor... Fogarna dödar mig... Och mina ben bär mig knappt pga tyngden... Men annars är det som vanligt... Bebis är fixerad... Men det känns som om den inte kommer ned mer i bäckenet och därför dröjer förlossningen... Min kära mor hade problem med oss syskon också... Samma känsla om att bebis försöker komma ned men inte kan riktigt...
  • zorina
    Moolie skrev 2015-05-17 19:45:08 följande:

Allt är som vanligt... Jag har ont för bebis är så stor... Fogarna dödar mig... Och mina ben bär mig knappt pga tyngden... Men annars är det som vanligt... Bebis är fixerad... Men det känns som om den inte kommer ned mer i bäckenet och därför dröjer förlossningen... Min kära mor hade problem med oss syskon också... Samma känsla om att bebis försöker komma ned men inte kan riktigt...

Va säger bm om det hela då?
  • majja83

Med både rädsla å förhoppning ska snart åka mot Falun till spec.Mvc för att se om mina värkar har gjort nå under så jag har mognat så dom kan hjälpa mig igång...

Ärligt talat så vet jag inte va jag ska ta mig till om de inte har hänt något speciellt där nere... blir galen på dessa värkar.

Har nu haft små värkar hela morgonen från 4 I morse men inga som gör jätte ont bara obehagliga. Är även öm i magen.

Hoppas jag får träffa en bra läkare idag som förstår mig hur jag mår...

Zorina lycka till idag!

Svar på tråden Följas åt de sista veckorna till förlossningen.