• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • Zeeeeta
    Aniroma skrev 2015-05-25 17:31:31 följande:

Nu är jag här igen med mina symptom o frågor.. Ni som tidigare har känt av när ägget fäster, hur kändes det?

Fick nu på eftermiddagen (äl+7) tre stycken stick, kändes som nålstick, i typ hjärtslagstakt, precis någon millimeter ovanför blygdbenet nästan precis där ljumsken börjar. Typ ett rakt streck från bröstvårtor och neråt. Känns som att det är utanför livmodern? Sen en kvart senare fick jag ytterligare ett stick, lite kraftigare, också nån mm ovanför blygdbenet men i mitten liksom. Detta stick gjorde att håret reste sig över hela kroppen.

Var ska huggen/stecken kännas när ägget fäster? Jag har haft molvärk i ryggslutet och tjejmagen hela dagen. Vågar verkligen inte hoppas på något!

Jag har också känt av "stick" under senaste veckan, men de kommer några gånger varje dag tycker jag... 
  • soofa
    Novalilja skrev 2015-05-25 18:44:40 följande:

phpq7dXmU84066.jpg

Testade mig idag och det ser ut som ett plus :)

Ja, det gör det helt klart! :) GRATTIS!
  • Aniroma
    Zeeeeta skrev 2015-05-25 18:35:06 följande:

Jag har också känt av "stick" under senaste veckan, men de kommer några gånger varje dag tycker jag... 

Är det något du känner igen sen tidigare menscykler när du inte varit gravid?
  • Zeeeeta
    Aniroma skrev 2015-05-25 18:59:22 följande:
    Är det något du känner igen sen tidigare menscykler när du inte varit gravid?
    Nej, har aldrig känt av det tidigare... Aldrig känt av pms direkt eller ägglossning, men nu är det nästan alla symtomen på en graviditet... Men man vågar inte hoppas för mycket..
  • Nystjärna

phpq7dXmU84066.jpg

Ja absolut något är det där :) Grattis :)
  • Aniroma
    Zeeeeta skrev 2015-05-25 19:06:34 följande:

Nej, har aldrig känt av det tidigare... Aldrig känt av pms direkt eller ägglossning, men nu är det nästan alla symtomen på en graviditet... Men man vågar inte hoppas för mycket..

Jag har inte heller känt sådana stick tidigare. Väldigt lustigt. Men det känns som att det borde vara fel plats? Eller? Alltså jag dumförklarar mig själv nu haha, men hur långt upp ovanför blygdbenet sitter livmodern? :P
  • linnsanbelle
    Aniroma skrev 2015-05-25 17:31:31 följande:

Nu är jag här igen med mina symptom o frågor.. Ni som tidigare har känt av när ägget fäster, hur kändes det?

Fick nu på eftermiddagen (äl+7) tre stycken stick, kändes som nålstick, i typ hjärtslagstakt, precis någon millimeter ovanför blygdbenet nästan precis där ljumsken börjar. Typ ett rakt streck från bröstvårtor och neråt. Känns som att det är utanför livmodern? Sen en kvart senare fick jag ytterligare ett stick, lite kraftigare, också nån mm ovanför blygdbenet men i mitten liksom. Detta stick gjorde att håret reste sig över hela kroppen.

Var ska huggen/stecken kännas när ägget fäster? Jag har haft molvärk i ryggslutet och tjejmagen hela dagen. Vågar verkligen inte hoppas på något!

Det låter onekligen positivt det du beskriver :) Har verkligen ingen aning om hur det ska kännas eller vart det ska kännas men min bloggkompis fick ju hugg där nere också. Jag var tom med, vi stog i hennes hall o jag sa direkt "Nu fäste ditt ägg" lite så på skoj, en vecka senare så plussade hon )

Absolut ett plus, stort grattis!! :)
    www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
  • EkoS
    jzz2306 skrev 2015-05-25 17:11:55 följande:

Oj det låter ju konstigt. Jag brukar ha 36.2-36.3 före äl och 36.5-36.7 efter, ungefär som ditt normala.

Antingen är din kropp i ofas eller så är det nåt annat som ger konstiga tempresultat. Låter som att du helt enkelt får avvakta och se vad som händer. Det sägs ju att man skippar äl en del månader även om allt fungerar som det ska, så du kanske har en månad utan äl eller med försenad äl dag 17 eller så. Bra att du brukar ha ett vanligt äl-mönster med tempen, det är ju alltid ett gott tecken.

Jag har en ovanligt jobbig väntan den här månaden, kan inte sluta känna efter och analysera. Tempen var 36.7 imorse (bim-1) men om det blir som förra månaden vaknar jag med 36.3 imorgon och får mensen imorgon eftermiddag.

Jo, det är nog inte så mycket annat att göra än att vänta. Tror nog att jag haft ÄL, men att den kom sent.

Spännande att få veta i morgon i alla fall! Du får skriva så fort du vet :)
  • milla741
    Absolut ett plus :D Grattis!

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni