• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • Symetrical
    mikamon skrev 2015-05-24 21:10:31 följande:
    Fortfarande svaga ÄL-test. Jag börjar misstänka att jag eventuellt hade ägglossning 14-15/5 eller att ägget helt enkelt inte släppte den här månaden. Tempen har legat på 36.10 i flera dar men började gå uppåt igår. Idag låg den på 36.36. Svagt molande i magen, och vita flytningar.

Hur går det för dig? <3
    Låter exakt som min förra cykel, raring! Man gick där med molvärk, allmänna äl-känningar (dock utan det karakteristiska sekretet) och för låg temp för att kunna haft äl i flera veckor, men sen helt plötsligt hände det. Äggviteflytningarna dök upp, smärtan tilltog och på dag 43 starkare utslag på äl-testet för att på dag 44 bli positivt. Jag tror att din äl är på g. Men gudarna skall veta att jag känner med dig! Obeskrivligt seg väntan...

Därför skönt att få testa letrozol nu för att förhoppningsvis kunna skynda på det där förloppet. Första tabletten intagen nu idag. Sen vul i nästa v för att se om de små jävlarna bitit på mig.
  • soofa
    linnsanbelle skrev 2015-05-25 06:35:10 följande:

Testa nyss! Negativt.. :/

Hoppas mensen håller sig borta ändå imorgon på bim! :)

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    Tråkigt! Men än lever hoppet! Var det en nidis så kan jag tänka mig att kroppen behöver ytterligare några dagar, sen så! :)
  • soofa

Här dippade temperaturen rejält nu på morgonen, hoppas på en implantationsdipp och att den ökar igen i morgon. :) ÄL + 8 i dag.

• Aniroma

Håller tummarna!

Vet du om alla får en sån implantationsdipp? Mellan vilka dagar i cykeln kan ägget fästa? Har det något att göra med lutealfasen, dvs dem som har längre lutealfas har en senare implantation? Äl+7 idag och dagarna går så sakta....:P

soofa skrev 2015-05-25 06:38:57 följande:

Här dippade temperaturen rejält nu på morgonen, hoppas på en implantationsdipp och att den ökar igen i morgon. :) ÄL + 8 i dag.

• mikamon
    Symetrical skrev 2015-05-25 06:35:15 följande:
    Låter exakt som min förra cykel, raring! Man gick där med molvärk, allmänna äl-känningar (dock utan det karakteristiska sekretet) och för låg temp för att kunna haft äl i flera veckor, men sen helt plötsligt hände det. Äggviteflytningarna dök upp, smärtan tilltog och på dag 43 starkare utslag på äl-testet för att på dag 44 bli positivt. Jag tror att din äl är på g. Men gudarna skall veta att jag känner med dig! Obeskrivligt seg väntan...

Därför skönt att få testa letrozol nu för att förhoppningsvis kunna skynda på det där förloppet. Första tabletten intagen nu idag. Sen vul i nästa v för att se om de små jävlarna bitit på mig. smile5.gif
    Skönt att höra ändå, att ÄL kom till slut :)

Jag har fortf molvärk nu på morgonen. Morgontempen hoppade ner till 36.18 idag. Jag tog ett ältest vid 22.30 igår innan läggdags och visst blev det mer stegring än vad jag fick flera timmar innan :) Hann inte ta bilden igår kväll så nu har testet torkat lite.. Men visst ser man stegringen? Snäppet mörkare igår.

Hoppas så för din skull att vul visar nåt trevligt! ;)
  • mikamon

(Observera att jag inte sparade första testet som jag tog innan 22.30. Den var lika svag som testet från 23/5)

• Carabellis kusp
    Cafeconleche skrev 2015-05-25 06:21:46 följande:
    Samma här, blankt på Bim-4. Förundras över alla gravsymtom jag haft. Men men bada att invänta mensen då..

Kommer ni köra på igen i juni eller kommer du vänta och byta jobb?
    Jag vet inte faktiskt. Ägglossningen sammanfaller återigen med mina att vi är i samma hus som mina föräldrar så det är svårt rent logistiskt. Känner mig också just nu lättad så att jag kan söka jobb. Får se hur det blir! Kommer nog inte sätta in nån ny spiral eftersom det typ är bästa försöket på året utifrån när man vill ha barn; mars! Hur gör ni?
  • Cafeconleche
    Carabellis kusp skrev 2015-05-25 07:00:06 följande:
    Jag vet inte faktiskt. Ägglossningen sammanfaller återigen med mina att vi är i samma hus som mina föräldrar så det är svårt rent logistiskt. Känner mig också just nu lättad så att jag kan söka jobb. Får se hur det blir! Kommer nog inte sätta in nån ny spiral eftersom det typ är bästa försöket på året utifrån när man vill ha barn; mars! Hur gör ni?
    Aha! A jag har precis börjat jobba igen efter mammaledigt så vi har ingen stress, men kommer nog köra på igen i juni och se vad som händer. Men trots blankt idag så är vi ju bara Bim -4 och på CB står det att det är typ50% chans att se nåt på testet då så borde kanske göra nytt till helgen om mensen inte dyker upp
  • soofa
    Aniroma skrev 2015-05-25 06:52:55 följande:

Håller tummarna!

Vet du om alla får en sån implantationsdipp? Mellan vilka dagar i cykeln kan ägget fästa? Har det något att göra med lutealfasen, dvs dem som har längre lutealfas har en senare implantation? Äl+7 idag och dagarna går så sakta....:P

Där jag läste stod det att det brukar inträffa 7-10 dagar efter ägglossning, vet inte om det är beroende av längden på lutealfasen eller inte. Det kallas implantationsdipp för att man har sett att det är något vanligare när man är gravid, men det stod också att man kan ha en dipp utan att vara gravid och att man kan vara gravid utan att ha en sådan dipp. Jag hade en liten dipp även förra månaden och då var jag ju inte gravid så jag antar att det är svårt att analysera temperaturen förrän efter bim.

Haha jag vet, man vill bara att dagarna ska gå nu. När planerar du testa?
  • Aniroma
    soofa skrev 2015-05-25 07:35:38 följande:

Där jag läste stod det att det brukar inträffa 7-10 dagar efter ägglossning, vet inte om det är beroende av längden på lutealfasen eller inte. Det kallas implantationsdipp för att man har sett att det är något vanligare när man är gravid, men det stod också att man kan ha en dipp utan att vara gravid och att man kan vara gravid utan att ha en sådan dipp. Jag hade en liten dipp även förra månaden och då var jag ju inte gravid så jag antar att det är svårt att analysera temperaturen förrän efter bim.

Haha jag vet, man vill bara att dagarna ska gå nu. När planerar du testa?

Suck, bara första månaden och börjar redan tröttna på väntan haha. Jag har inte bim förrän 3-4/6, så lite mer än en vecka kvar. Blir väl att testa på måndagen där första gången tror jag men vill nog försöka hålls mig till dekoreringskvistar 3:e, kan vi bra träning för mitt dåliga tålamod haha. Själv?
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni