• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • linnsanbelle

Jag skicka också ett stort grattis

mikamon skrev 2015-05-24 20:53:46 följande:

Grattis Fiijah89! Underbart med så många plus den här månaden :) Vill också!

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
  • soofa
    mikamon skrev 2015-05-24 21:10:31 följande:
    Fortfarande svaga ÄL-test. Jag börjar misstänka att jag eventuellt hade ägglossning 14-15/5 eller att ägget helt enkelt inte släppte den här månaden. Tempen har legat på 36.10 i flera dar men började gå uppåt igår. Idag låg den på 36.36. Svagt molande i magen, och vita flytningar.

Hur går det för dig? <3
    Jobbigt att inte veta. Men blev det nu ingen ägglossning den här månaden så är ju juni snart här nu!

Jodå, jag bara väntar. ÄL + 7, BIM - 7 så halvvägs kan man väl säga. Tempen är hög men inga symtom på någon som helst graviditet. Vaggar förvisso som en höggravid kvinna när jag går i dag men det beror bara på gårdagens 2,1 mil. ;) Jag har en känsla av att det inte har tagit sig den här månaden och därför tar jag det hela mer med ro. Ganska skönt.
  • halo83

Finns det chans att plussa på äl+7??

Fyller år i morgon och det skulle vara världens bästa present ...

• jzz2306
    EkoS skrev 2015-05-24 18:43:47 följande:
    Hur har det gått? Så nyfiken!
    Ingen mens än i alla fall, men bara bim-2 idag. Lite mensvärk idag, tror mensen kommer imorgon eller på tisdag (vågar inte hoppas). Har haft hög temp i 10 dagar, brukar vara 11-12 dagar så inom några dagar får jag veta i vilket fall som helst :) Så slipper man gå och undra!

Hur går det för dig? Lite tidigt att veta kanske eftersom du nyligen hade äl...
  • mikamon
    soofa skrev 2015-05-24 21:47:43 följande:

Jobbigt att inte veta. Men blev det nu ingen ägglossning den här månaden så är ju juni snart här nu!

Jodå, jag bara väntar. ÄL + 7, BIM - 7 så halvvägs kan man väl säga. Tempen är hög men inga symtom på någon som helst graviditet. Vaggar förvisso som en höggravid kvinna när jag går i dag men det beror bara på gårdagens 2,1 mil. ;) Jag har en känsla av att det inte har tagit sig den här månaden och därför tar jag det hela mer med ro. Ganska skönt.

Försöker tänka att varje vecka som går så är jag en vecka närmre ägglossning, om nu den här cykeln blir lika lång som förra gången :) Och om mensen kommer nästa vecka så betyder det att jag troligtvis hade ÄL den här månaden. Skulle vara skönt om den kom, mensen, för då vet jag iaf. Nu kan man ju förvisso få mens oavsett om man har haft ÄL eller inte..men ja du förstår vad jag menar :)

Den här molande värken som jag har i magen kan bero på så mycket, men jag går och hoppas på att det är ÄL som är på gång ;) To be continued...

Ouff den där väntan... Jag fick symptom ganska tidigt. Jag minns att jag kände mig konstig på BIM-veckan. Fick mentala breakdowns på jobbet (grät och skrattade vartannat. Fick gömma mig på toaletten när känslostormarna kom). Kände mig allmänt febrig och bröstvårtorna gjorde ont. Dagen som jag plussade hade jag redan fått rosa flytningar, så jag var riktigt förvirrad över plusset. Sen en-två dar efter kom syndafloden. Skulle kunna kapa av min ena arm för att få vara med om känslostormarna igen <3 Usch, märks att jag inte kommit över mf än.. Sitter och nästan grinar nu :')

Jag håller tummarna för att du ska plussa den här månaden. Och om det inte skulle bli så, så får vi förhoppningsvis den där efterlängtade plusset i juni istället <3
  • MissMf
    halo83 skrev 2015-05-24 21:54:00 följande:

Finns det chans att plussa på äl+7??

Fyller år i morgon och det skulle vara världens bästa present ...

Jag gjorde det sist och fick supersvagt på äl +8 nu :)
  • Carabellis kusp

Blankt test hos mig, så nu blir det till att söka ett nytt jobb! Iofs BIM -4, så kanske ska avvakta lite till...

• Cafeconleche
    Carabellis kusp skrev 2015-05-25 06:11:04 följande:

Blankt test hos mig, så nu blir det till att söka ett nytt jobb! Iofs BIM -4, så kanske ska avvakta lite till...

Samma här, blankt på Bim-4. Förundras över alla gravsymtom jag haft. Men men bada att invänta mensen då..

Kommer ni köra på igen i juni eller kommer du vänta och byta jobb?
  • Symetrical
    linnsanbelle skrev 2015-05-24 20:09:45 följande:

Precis det stämmer. Åh, ska ge mig på ett försök imorgon! :)

Ja ska nog testa ja. Hehe, nervöst!

Nix ingen mer blödning, lite svag mensvärk till o från.

Åh, det låter verkligen som en nidis!! O ja känner "såklart e ja gravid". Men ja vågar inte hoppas såklart.. Kommer bli besviken oavsett..
    soofa skrev 2015-05-24 19:56:45 följande:

Testa i morgon vetta! Är det negativt då så vet du ju ändå att det fortfarande finns chans att du plussar. Ingen mer blödning eller? Låter ju verkligen som det kan vara en nidis! 

Hallåååå!?!?? Testat än?!?? Håller på att spricka av nyfikenhet här!
  • linnsanbelle

Testa nyss! Negativt.. :/

Hoppas mensen håller sig borta ändå imorgon på bim! :)

Symetrical skrev 2015-05-25 06:29:59 följande:

Hallåååå!?!?? Testat än?!?? Håller på att spricka av nyfikenhet här!

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni