• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • Fian88
    Novalilja skrev 2015-05-25 18:44:40 följande:

phpq7dXmU84066.jpg

Testade mig idag och det ser ut som ett plus :)

Grattis
  • soofa
    mikamon skrev 2015-05-24 22:12:30 följande:
    Försöker tänka att varje vecka som går så är jag en vecka närmre ägglossning, om nu den här cykeln blir lika lång som förra gången :) Och om mensen kommer nästa vecka så betyder det att jag troligtvis hade ÄL den här månaden. Skulle vara skönt om den kom, mensen, för då vet jag iaf. Nu kan man ju förvisso få mens oavsett om man har haft ÄL eller inte..men ja du förstår vad jag menar :)

Den här molande värken som jag har i magen kan bero på så mycket, men jag går och hoppas på att det är ÄL som är på gång ;) To be continued...

Ouff den där väntan... Jag fick symptom ganska tidigt. Jag minns att jag kände mig konstig på BIM-veckan. Fick mentala breakdowns på jobbet (grät och skrattade vartannat. Fick gömma mig på toaletten när känslostormarna kom). Kände mig allmänt febrig och bröstvårtorna gjorde ont. Dagen som jag plussade hade jag redan fått rosa flytningar, så jag var riktigt förvirrad över plusset. Sen en-två dar efter kom syndafloden. Skulle kunna kapa av min ena arm för att få vara med om känslostormarna igen <3 Usch, märks att jag inte kommit över mf än.. Sitter och nästan grinar nu :')

Jag håller tummarna för att du ska plussa den här månaden. Och om det inte skulle bli så, så får vi förhoppningsvis den där efterlängtade plusset i juni istället <3
    Men precis så är det ju, ägglossningen kommer ju komma och den närmar sig ju hela tiden! Hoppas du får lite mer klarhet i det snart, antingen genom mens eller genom ett riktigt tydligt äl-test eller andra tecken. 

Usch, jag förstår att det tar tid att komma över något sådant. Från ren lycka till total sorg på bara några dagar. Jag tycker din kropp borde sluta bråka med dig och ge dig den där ägglossningen snart, det måste säkert vara än mer frustrerande för dig som har varit gravid en gång och bara vill bli det igen. Det kommer säkert hjälpa dig komma över ditt mf. <3 
  • CissiJissi

Jag känner också ingenting!

Tror inte det blev något denna gång alls, är på ÄL+5 bara men ändå, mens kommer nog på lördag eller söndag!

Fettilitets utredning den 4:e juni sen då :)

• soofa

Här är ännu än som inte känner någonting. Jag lovade mig själv att inte inbilla mig massa symtom som jag gjorde förra månaden, visst har jag kunnat ana molande värk i magen, enstaka hugg och visst illamående men tror inte det är något. Men hoppas gör jag ju SÅKLART! Drömmer Bim - 6.

• Brinkly

Samma för mig. Känner inget alls. Lite mer vita flytningar (kan kanske bero på högre hormon denna månad pga Pregotime och sprutan?!?). Annars är allt som vanligt tyvärr.

Men jä**ar vad jag hoppas! Komsi komsi lilla ägget, fasna och bli en februaribebis, please!

Bim-8 idag (eller -9).

• filippas

Tempdipp äl +7 ?! Vad innebär det? Bör inte tempen hålla sig hög nu i fortsättningen om man är gravid, så då är det kört nu för mig? :-/

• filippas
    soofa skrev 2015-05-25 22:20:53 följande:

Här är ännu än som inte känner någonting. Jag lovade mig själv att inte inbilla mig massa symtom som jag gjorde förra månaden, visst har jag kunnat ana molande värk i magen, enstaka hugg och visst illamående men tror inte det är något. Men hoppas gör jag ju SÅKLART! Drömmer Bim - 6.

Ganska smart att försöka hålla sig från att känna efter för mycket, men det är svårt! Hoppas hoppas för din skull! När tänkte du göra första testet?
  • soofa
    filippas skrev 2015-05-26 06:53:06 följande:

Tempdipp äl +7 ?! Vad innebär det? Bör inte tempen hålla sig hög nu i fortsättningen om man är gravid, så då är det kört nu för mig? :-/

Läs det här: chat.fertilityfriend.com/Faqs/Implantation-dip.html

Vad jag förstår innebär det att det är normalt med en dipp i mitten av lutealfasen, det KAN vara en implantationsdipp som alltså innebär att ägget fäster men en dipp behöver inte heller innebära att man är gravid. Chansen att du är gravid lever alltså fortfarande! :)
  • soofa
    filippas skrev 2015-05-26 06:54:22 följande:
    Ganska smart att försöka hålla sig från att känna efter för mycket, men det är svårt! Hoppas hoppas för din skull! När tänkte du göra första testet? smile1.gif
    Haha ja, det är nästan omöjligt skulle jag säga! Förra månaden fick jag spottings från och med cykeldag 26, jag är på dag 25 i dag så kommer det spottings i morgon kommer jag inte testa alls utan invänta mensen. Utan spottings tänker jag testa på fre, då är det bim - 2. Sen åker jag iväg, utan min sambo och kommer hem först ons nästa vecka så därför vill jag testa innan jag åker, även om det inte är säkert att det visar något. När tänker du testa? :)
  • lisafisa22

Kunde inte hålla mig så jag testade nu på morgonen med RFSUs tidiga test men fick ett neg. på Bim-3 .
    Så nu är jag helt inställd på mens på fredag för tidiga testet borde ju ha visat något litet nu i alla fall?
    Besviken som fasen för jag ville ha ett Februaribarn :(
    Men men får vänta ännu längre och jag som redan är trött på att vänta *suck*

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni