• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • Redcat

Hej igen alla här inne. Skrev för några dagar sen att min mens va sen och om jag skulle ta ett gravtest. Jag tog ett test då Och de visade neg. Det har gått några dagar nu och mensen har fortfarande inte kommit.. Min mens skulle ha börjat den 21 (enligt min app.) :/ så idag är jag 6dagar över tiden :-/ enligt appen är min genomsnittliga cykel på 34dagar (har väldigt ojämn cykel.dom senaste månaderna har min cykel varit 37,31,33,32. Och den brukar ligga där omkring.) Jag är på dag 40 idag och jag vet inte om jag ska fortsätta vänta eller om de finns en chans att jag kan va gravid, jag har ju redan gjort ett test någon dag efter bmi som visade neg. Den längta månaden jag har haft den närmaste året har vart 59dagar och de va i augusti. Så va tror ni? kan de va så att min mens hoppar en månad eller finns de en chans att man plussar senare även fast man fått ett negativt test någon dag efter bmi?

PS Grattis alla som har plussat här inne är så glad för eran skull

• Jelu
    Redcat skrev 2015-05-27 13:53:51 följande:

Hej igen alla här inne. Skrev för några dagar sen att min mens va sen och om jag skulle ta ett gravtest. Jag tog ett test då Och de visade neg. Det har gått några dagar nu och mensen har fortfarande inte kommit.. Min mens skulle ha börjat den 21 (enligt min app.) :/ så idag är jag 6dagar över tiden :-/ enligt appen är min genomsnittliga cykel på 34dagar (har väldigt ojämn cykel.dom senaste månaderna har min cykel varit 37,31,33,32. Och den brukar ligga där omkring.) Jag är på dag 40 idag och jag vet inte om jag ska fortsätta vänta eller om de finns en chans att jag kan va gravid, jag har ju redan gjort ett test någon dag efter bmi som visade neg. Den längta månaden jag har haft den närmaste året har vart 59dagar och de va i augusti. Så va tror ni? kan de va så att min mens hoppar en månad eller finns de en chans att man plussar senare även fast man fått ett negativt test någon dag efter bmi? smile1.gif

PS Grattis alla som har plussat här inne smile2.gif är så glad för eran skull smile1.gif

Ta ett nytt test.

Finns dem som plussar först någon vecka efter bim.

Är det fortfarande negativt så invänta Mensen kommer den iaf inte ta ett nytt test igen.

Håller tummarna för +
  • vår sommar
    Redcat skrev 2015-05-27 13:53:51 följande:

Hej igen alla här inne. Skrev för några dagar sen att min mens va sen och om jag skulle ta ett gravtest. Jag tog ett test då Och de visade neg. Det har gått några dagar nu och mensen har fortfarande inte kommit.. Min mens skulle ha börjat den 21 (enligt min app.) :/ så idag är jag 6dagar över tiden :-/ enligt appen är min genomsnittliga cykel på 34dagar (har väldigt ojämn cykel.dom senaste månaderna har min cykel varit 37,31,33,32. Och den brukar ligga där omkring.) Jag är på dag 40 idag och jag vet inte om jag ska fortsätta vänta eller om de finns en chans att jag kan va gravid, jag har ju redan gjort ett test någon dag efter bmi som visade neg. Den längta månaden jag har haft den närmaste året har vart 59dagar och de va i augusti. Så va tror ni? kan de va så att min mens hoppar en månad eller finns de en chans att man plussar senare även fast man fått ett negativt test någon dag efter bmi?

PS Grattis alla som har plussat här inne är så glad för eran skull

Du kanske har haft en senare äl. Jag fick inte äl förens dag 19,20 så då tar det ju längre tid. Jag hade tagit ett test till ja.

Håller tummarna
  • Redcat
    Jelu skrev 2015-05-27 14:29:41 följande:

Ta ett nytt test.

Finns dem som plussar först någon vecka efter bim.

Är det fortfarande negativt så invänta Mensen kommer den iaf inte ta ett nytt test igen.

Håller tummarna för +

Okej tack, jag får springa förbi apoteket när jag ska upp på stan sen jag vill inte hoppas för mkt men det är så svårt att inte göra det när mensen inte kommer vilket test är bäst att köpa? Jag testade apotek-hjärtats egna sist, ska jag ta de igen eller är de säkrare att ta ett clear blue?
  • Redcat
    vår sommar skrev 2015-05-27 14:35:33 följande:

Du kanske har haft en senare äl. Jag fick inte äl förens dag 19,20 så då tar det ju längre tid. Jag hade tagit ett test till ja.

Håller tummarna

Ja så kan de va. Vet inte riktigt när jag har äl så. Tack för svaret ska nog ta testet i morgon bitti. Så får man se då om det fortfarande är neg eller inte
  • Jelu
    Redcat skrev 2015-05-27 14:39:14 följande:
    Okej smile1.gif tack, jag får springa förbi apoteket när jag ska upp på stan sen smile1.gif jag vill inte hoppas för mkt men det är så svårt att inte göra det när mensen inte kommer smile2.gif vilket test är bäst att köpa? Jag testade apotek-hjärtats egna sist, ska jag ta de igen eller är de säkrare att ta ett clear blue? smile1.gif
    Jag är inte så hemma på alla olika sorters test.

Jag använder mest clearblue + speciellt om jag passerat bim.
  • Redcat
    Jelu skrev 2015-05-27 14:49:28 följande:

Jag är inte så hemma på alla olika sorters test.

Jag använder mest clearblue + speciellt om jag passerat bim.

Okej ja de kanske är bäst att ta ett sånt test. Jag får kolla när jag kommer dit tack för svaret
  • Symetrical
    linnsanbelle skrev 2015-05-26 21:05:08 följande:

HAHA, kära vänner, vet ni vad?
    Mensen har lyst med sin frånvaro hela dagen idag och jag blev gladare och gladare ju längre dagen gick TILLS jag såg att min app var inställd på 27 dagar och inte 28 dagar som min cykel är. HAHAHA, så jag har alltså bim imorgon istället smile5.gif

Mensvärken sitter i, har ju varit där sedan i fredags men lite starkare igår och idag. Hoppas det inte är riktig mensvärk, det återstår att se imorgon :)

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    Åh, så spännande! När blir det nästa test?
  • soofa
    ÄL-lista:
    4/5 miachr78
    10/5 linnsanbelle
    12/5 sofiakb
    13/5 Jelu
    13-14/5 mikamon
    15/5 Carabellis kusp
    15/5 lisafisa22
    15/5 TouchOfRed
    15/5-16/5 Elyssa81
    17/5 soofa
    18/5 filippas
    18/5 jess06
    18/5 malink80
    19/5 EkoS
    19/5 Woodwick
    19/5 KarnaB
    20/5 halo83
    22/5 körsbärsblom90
    22/5 Elskling123
    22/5 Desideri
    22-23/5 vår sommar
    22-24/5 Erna90
    23/5 Aniroma
    24-25/5 Nystjärna
    25/5 Desideri
    27/5 babytjejen
    27/5 EliWe
    27/5 Fronten
    28/5 cleo
    29-30/5 Ivve91
    29/5 Kolan91
    4/6 sommarblomma1
    Fian88

BIM-lista:
    16/5 Jade2016
    18/5 miachr78
    19/5 natlin, tredje barnet
    19/5 MatildaMilano
    21/5 Smulan1978
    21/5 Redcat
    26/5 linnsanbelle, första barnet
    26/5 sofiakb, första barnet
    26/5 siz
    28/5 TouchOfRed
    Carabellis kusp, andra barnet
    29/5 Jelu, tredje barnet
    29/5 lisafisa22, första barnet
    30/5 Elyssa 81
    31/5 soofa, första barnet
    31/5 CissiJissi
    1/6 filippas
    1/6 jess06, första barnet
    1/6 malink80, tredje barnet
    2/6 Woodwick, första barnet
    2/6 MotherA, andra barnet
    2-3/6 KarnaB, första barnet
    3/6 Elskling123
    3/6 EkoS, första barnet
    3/6 miamarina84
    4/6 Fian88, andra barnet
    5/6 körsbärsblom90, första barnet
    5/6 Desideri, andra barnet
    5-6/6 vår sommar
    5-7/6 Erna
    6/6 sowe81, andra barnet
    6/6 Nystjärna, andra barnet
    6-8/6 fkh
    7/6 halo83, tredje barnet
    7/6 Lik trådskaparen
    7-8/6 Marie14
    8/6 Aniroma, första barnet
    8/6 NellieMeja
    10/6 babytjejen
    10/6 Fronten
    11/6 EliWe
    11/6 cleo
    15/6 Ivve91
    15/6 Kolan91
    18/6 sommarblomma1
    22/6 maddex

Trådens Plus:
    debbie85 (BIM 20/5, plussade den 17/5. BF 26/1)
    milla741 (BIM 24/4, plussade den 18/5. BF 29/1)
    anynumos (BIM 22/5, plussade den 21/5. BF 3/2)
    MissMf (BIM 26/5, plussade den 22/5. BF 3/2)
    Fijah89 (BIM 27/5, plussade den 23/5. BF 2/2)
    Novalilja (BIM 31/5, plussade den 25/5. BF 7/2)
    Brinkly (BIM 1/6, plussade den 26/5. BF 10/2)
  • Nystjärna

Åh denna längtan och ovisshet. Längtar så efter att få veta om vi lyckades eller inte hade varit så skönt och bara veta,ovissheten är det värsta jag vet och att inte ha kontrollen över vad som händer eller kommer och hända :( Som någon sa kan man inte bara få hoppa fram en vecka eller så. Fick ju positivt äl test i söndags, så gissar på att äl var i måndags så jag är bara på äl +2 idag :( Och bim - 11 och jag tänkte tidigast testa den 5/6 med andra ord bim-1 och äl +11 men hur skall jag klara av och vänta så länge. Sugen just nu på att ta test tidigare typ bim -3 men då kommer de bara vara äl + 8 så lär nog inte visa något då :( Frågan är om cykeln kommer vara på 26 dagar som den varit senast nu när äl kom lite senare än väntat frågan är om vi bör vänta och testa senare,men kan vara bra och veta då de kan vara att vi skall få sova på ett hotell på bröllopsnatten och få champagne men i nu läget tänkt be om alkoholfritt. Tänker ifall de visa negativt då dagen på bim -1 bara för det är äl+11. Plussade ju på bim-3 med dottern, men inte säkert det blir så nu.  Vet inte hur jag skall tänka eller göra. Hur hade ni gjort? Förlåt för lite rörigt inlägg.

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni