• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • AngelinaAr

Det är inte alltid det syns bim-dagen med cb vänta gärna några dagar..så de nte blir dyrt för dig som mig....köpte fem cb haha

• soofa
    EliWe skrev 2015-06-10 12:47:25 följande:
    Okej, det var lite som jag trodde då. Tack att du delade med dig!

Men tydligen i mitt fall så signalerade ägget till livmoderväggen i tid så inga spottings började släppa.

Håller tummarna att tabletterna fungerar!!
    Ja, du är ju ett bevis på att man kan bli gravid även med spottings så det känns skönt för mig som fortfarande försöker. Glad
  • jzz2306

Hej här är jag igen! Har varit borta i ett par veckor, jag tror jag skrev ett väldigt surt inlägg när mensen kom i slutet av maj, blev så himla trött på allt. Kändes som att jag var den enda i världen som kan ha oskyddat sex i 7-8 månader utan att bli gravid! Att jag har nån sorts inbyggt preventivmedel haha.

Men jag har varit inne och läst då och då, grattis till er som plussat och heja heja till alla som fortfarande kämpar eller har MF-liknande konstigheter som händer. Snart är det vår tur!

Nu ska vi köra på i fem månader till och jag ska INTE deppa ihop utan bara försöka så gott jag kan och sen söka hjälp om det inte går.

Jag har äl på gång tror jag, inom några dagar. Ska vi ha en ny bim-lista för juni i den här tråden eller flytta över till en ny?

• Aniroma
    Symetrical skrev 2015-06-10 13:03:32 följande:

Förstår känslan, men försök tänka att har man fått ett missfall minskar ju helt plötsligt risken att få ett till. Klen tröst kanske, men så försöker jag tänka...

Nej, inte direkt klokare. Gynekologen såg en hinnsäck som var aningen liten (men det kan tydligen skilja en hel massa beroende på när ägget fäste, så det i sig sa tydligen inte så mycket) däremot såg han att den verkade vara blodfylld och trodde därför på ett pågående MF. Dock kunde han såklart inte veta detta säkert, så jag fick lämna hcg-prov. Skall lämna ett nytt nu i eftermiddag, som han skall kunna jämföra med. Får förhoppningsvis mer klara besked på mitt besök jag har imorgon eftermiddag. Konstigt nog var tempen högre idag igen, så jag fattar nada. Kanske bara var en tillfällighet. Känns meningslöst att försöka analysera någonting själv. Leder liksom ingen vart. Hade dock föredragit ett "smidigt" MF där allt kom ut direkt istället för ett utdraget som kanske leder till att man måste skrapas. :-/

Min tröst i det här är att jag nu vet att jag kan bli gravid. Det var min största farhåga innan vi började försöka!! Sen tröstar jag mig även med att det hände så tidigt och innan jag börjat få en massa symptom. Det hann liksom inte bli verkligt om man säger så. Hade bara vetat om det i sex dagar. Tänker att det måste bli värre ju längre gången man är .Men emellanåt är inte heller det någon tröst. Ibland känns det lugnt och i nästa stund blir jag ledsen.

Men va skönt ändå att de tog emot dig o gjorde ul. Gynakuten här bara säger åt mig att avvakta och när man ringer gråtandes är inte det någon direkt tröst. Nu när jag är helt övertygad om att det är ett mf gör det liksom inget att vänta några dagar till. Tänker ringa nästa vecka o be om ett ul då, mest för att kolla så allt är ute och att det inte blivit några komplikationer eller så. Känner precis som du att det hade varit så skönt om det bara klarade sig själv så man slipper skrapning. Och det sägs ju att ju tidigare det händer desto bättre tar kroppen hand om det själv. Så vi får hålla tummarna för det och att vi snart kan köra på igen!!

Vet du, jag önskar inte någon att gå igenom det här, men måste säga att det är skönt att ha någon mer här som går igenom det samtidigt! ?
  • Symetrical
    Aniroma skrev 2015-06-10 18:05:42 följande:
    Min tröst i det här är att jag nu vet att jag kan bli gravid. Det var min största farhåga innan vi började försöka!! Sen tröstar jag mig även med att det hände så tidigt och innan jag börjat få en massa symptom. Det hann liksom inte bli verkligt om man säger så. Hade bara vetat om det i sex dagar. Tänker att det måste bli värre ju längre gången man är .Men emellanåt är inte heller det någon tröst. Ibland känns det lugnt och i nästa stund blir jag ledsen.

Men va skönt ändå att de tog emot dig o gjorde ul. Gynakuten här bara säger åt mig att avvakta och när man ringer gråtandes är inte det någon direkt tröst. Nu när jag är helt övertygad om att det är ett mf gör det liksom inget att vänta några dagar till. Tänker ringa nästa vecka o be om ett ul då, mest för att kolla så allt är ute och att det inte blivit några komplikationer eller så. Känner precis som du att det hade varit så skönt om det bara klarade sig själv så man slipper skrapning. Och det sägs ju att ju tidigare det händer desto bättre tar kroppen hand om det själv. Så vi får hålla tummarna för det och att vi snart kan köra på igen!!

Vet du, jag önskar inte någon att gå igenom det här, men måste säga att det är skönt att ha någon mer här som går igenom det samtidigt! ?
    Förstår precis vad du menar! Allt från känslostormarna till trösten att ha någon att dela det med som är i ungefär samma sits.
    Jag vet förvisso att jag kan bli gravid, eftersom jag har en son som är drygt 2, men med tanke på min oregelbundna cykel och korta lutealfas är det hoppfullt att veta att det kan ta sig ändå.
    Jag har inte varit på gynakuten, utan hos min vanliga gynekolog, men han är jättebra! Bokar hellre in en tid för mycket än en för lite, ifall man känner att man behöver det. Sååå skönt att slippa tjata sig till det!
  • Aniroma

Jag har ingen pivat gynläkare så får nog allt snällt vänta ;P hade det varit så att min temp hade fortsatt vara hög så hade jag nog proppsat på att få komma in snabbare, men nu när den är nere på nivån innan äl så finns det ju egentligen inga tvivel på att det är ett mf känner jag.. För visst ska tempen hålla sig hög heeeela graviditeten, utan dippar?

Bara att vänta ut blödningen nu antar jag. Svårt att veta hur man ska räkna ut äl efter detta... Ska man börja räkna dagar från första blödningsdagen precis som vid mens eller ska man räkna från när det är slut? Någon som vet?

Symetrical skrev 2015-06-10 18:46:52 följande:

Förstår precis vad du menar! Allt från känslostormarna till trösten att ha någon att dela det med som är i ungefär samma sits.

Jag vet förvisso att jag kan bli gravid, eftersom jag har en son som är drygt 2, men med tanke på min oregelbundna cykel och korta lutealfas är det hoppfullt att veta att det kan ta sig ändå.

Jag har inte varit på gynakuten, utan hos min vanliga gynekolog, men han är jättebra! Bokar hellre in en tid för mycket än en för lite, ifall man känner att man behöver det. Sååå skönt att slippa tjata sig till det!

• Det vackraste

I vilken vecka började missfallet?

Du kan räkna från första blöddagen. Äl kan bli ett par/några dagar senare än i vanlig cykel.

Aniroma skrev 2015-06-10 21:37:42 följande:

Jag har ingen pivat gynläkare så får nog allt snällt vänta ;P hade det varit så att min temp hade fortsatt vara hög så hade jag nog proppsat på att få komma in snabbare, men nu när den är nere på nivån innan äl så finns det ju egentligen inga tvivel på att det är ett mf känner jag.. För visst ska tempen hålla sig hög heeeela graviditeten, utan dippar?

Bara att vänta ut blödningen nu antar jag. Svårt att veta hur man ska räkna ut äl efter detta... Ska man börja räkna dagar från första blödningsdagen precis som vid mens eller ska man räkna från när det är slut? Någon som vet?

• mikamon
    Symetrical skrev 2015-06-10 07:26:39 följande:

<3

Är så glad för din skull att det äntligen börjar hända grejer! Känns som skit samma att ni inte fick till det igår om ni ändå fick det i måndags. Kan ju mysa till det idag istället om testet visar sig vara starkare. När skall du testa?

/tjejen som gör allt för att hålla sig sysselsatt för att få tiden att gå

Testade imorse och nu på kvällen och då var testerna svagare :) Kanske tyder på att ägget släppte igår/idag och att jag hade kunnat fått positivt ältest i förrgår (nör jag inte kunde testa).

Dagens:

soofa skrev 2015-06-10 07:41:53 följande:

Åh, looking good! :D SÅ glad för din skull!

Tack gulle! Nu hoppas vi att det resulterar i graviditet ;)
  • mikamon
    soofa skrev 2015-06-10 11:50:14 följande:

Hallå tjejer! Nu har jag varit på gyn angående mina spottings som som sagt ökat de senaste månaderna. Enligt henne kunde det bero på att jag har mindre progesteron och hon skrev ut Primolut-Nor som jag ska CD 16-CD 26. Jag har bara använt det en gång innan och då för att jag ville skjuta upp min mens på grund av semester, men tydligen ska det kunna ha effekt på mina spottings också. Hon är inte den mest pedagogiska, min gynekolog men jag hoppas att jag förstod henne rätt.

Hon kunde dessutom se att min ägglossning var på g och sannolikt skulle ske redan i helgen. Så CD 10-17 rekommenerade hos oss att ligga, får hem och meddela sambon det senare. Det är alltså dags att börja redan i dag!

Vad skönt att du får hjälp! Hoppas att mina elaka spottings håller sig borta. En nidblödning däremot,det tar jag gärna emot :p
  • Aniroma

Vecka 4+6. Tack för infon :) bara att börja räkna ner nu då :)

Det vackraste skrev 2015-06-10 22:10:57 följande:

I vilken vecka började missfallet?

Du kan räkna från första blöddagen. Äl kan bli ett par/några dagar senare än i vanlig cykel.

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni