• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • vår sommar

Idag känner jag att jag surat klart för att mensen kom. Nu ska jag upp i sadeln igen bara tant röd gått. Hoppar ur den här tråden nu och hoppar in i nya tråden men vill önska alla plussare lycka till och till alla ni andra som väntar på plus skickar jag en spark i baken. XOXO

• soofa

Hallå tjejer! Nu har jag varit på gyn angående mina spottings som som sagt ökat de senaste månaderna. Enligt henne kunde det bero på att jag har mindre progesteron och hon skrev ut Primolut-Nor som jag ska CD 16-CD 26. Jag har bara använt det en gång innan och då för att jag ville skjuta upp min mens på grund av semester, men tydligen ska det kunna ha effekt på mina spottings också. Hon är inte den mest pedagogiska, min gynekolog men jag hoppas att jag förstod henne rätt. Drömmer

Hon kunde dessutom se att min ägglossning var på g och sannolikt skulle ske redan i helgen. Så CD 10-17 rekommenerade hos oss att ligga, får hem och meddela sambon det senare. Det är alltså dags att börja redan i dag! FörvånadFlört

• soofa

Tillägg till mitt senaste inlägg: Jag undrade såklart om spottingsen kunde påverka möjligheten att bli gravid, det hon svarade var att en kortare cykel kan påverka eftersom slemhinnan då inte har tid att bygga upp sig - och att mina spottings gör min cykel kortare även om mensen kommer senare. Förstår ni? Glad

• Aniroma
    Symetrical skrev 2015-06-09 20:53:44 följande:

Hur går det för dig, raring? Blöder du fortfarande lika mycket? :-/

Nej inte lika mkt längre. Igår var det inget färskt utan bara brunt . Idag några droppar färskt igen men inte mkt än sålänge. Men eftersom tempen är nere på samma som innan äl nu så räknar jag det själv som ett mf.. Har fått prata o gråta av mig till ett par kollegor igår o idag så det börjar lätta lite. Även fast jag emellanåt slås av att jag faktiskt förlorat ett barn. Hur är det möjligt? Hur kan jag vara en del i den här statistiken? Det känns helt overkligt!

Hur har det gått för dig vännen? Blev du något klokare av gynbesöket?
  • linnsanbelle
    muuppeens skrev 2015-06-09 18:51:18 följande:

Ni som plussat, hur långt innan bim gjorde ni de och med vilket test?

min bloggkompis plussade redan på bim-7 med en billig sticka
    jag har bara haft negativa test, hehe. :P
    www.mammaprat.blogg.se - JUST NU! TÄVLING, VINN "BLI GRAVID"-KIT OCH MYCKET MER, TÄVLINGEN AVSLUTAS 14 JUNI
  • EliWe
    soofa skrev 2015-06-10 11:53:56 följande:

Tillägg till mitt senaste inlägg: Jag undrade såklart om spottingsen kunde påverka möjligheten att bli gravid, det hon svarade var att en kortare cykel kan påverka eftersom slemhinnan då inte har tid att bygga upp sig - och att mina spottings gör min cykel kortare även om mensen kommer senare. Förstår ni?

Okej, det var lite som jag trodde då. Tack att du delade med dig!

Men tydligen i mitt fall så signalerade ägget till livmoderväggen i tid så inga spottings började släppa.

Håller tummarna att tabletterna fungerar!!
  • aussies

Hoppar in här :) Hade troligtvis ÄL 27/5 och har BIM idag, mensen lyser fortfarande men sin frånvaro och jag känner inga symptom på att den är påväg. Kände ett tydligt stick i "tjejmagen" 30/5 och har nästan ända sen dess haft ont i brösten. Nu är dom väldigt ömma, speciellt det högra. Har gjort 3 st test, på BIM-5, BIM-3 och BIM-1 men alla har sett ut ungefär som på bilden nedan. Vet inte vad jag ska tro! När ska man testa nästa gång?

• Symetrical
    Aniroma skrev 2015-06-10 11:58:49 följande:
    Nej inte lika mkt längre. Igår var det inget färskt utan bara brunt . Idag några droppar färskt igen men inte mkt än sålänge. Men eftersom tempen är nere på samma som innan äl nu så räknar jag det själv som ett mf.. Har fått prata o gråta av mig till ett par kollegor igår o idag så det börjar lätta lite. Även fast jag emellanåt slås av att jag faktiskt förlorat ett barn. Hur är det möjligt? Hur kan jag vara en del i den här statistiken? Det känns helt overkligt!

Hur har det gått för dig vännen? Blev du något klokare av gynbesöket?
    Förstår känslan, men försök tänka att har man fått ett missfall minskar ju helt plötsligt risken att få ett till. Klen tröst kanske, men så försöker jag tänka...
    Nej, inte direkt klokare. Gynekologen såg en hinnsäck som var aningen liten (men det kan tydligen skilja en hel massa beroende på när ägget fäste, så det i sig sa tydligen inte så mycket) däremot såg han att den verkade vara blodfylld och trodde därför på ett pågående MF. Dock kunde han såklart inte veta detta säkert, så jag fick lämna hcg-prov. Skall lämna ett nytt nu i eftermiddag, som han skall kunna jämföra med. Får förhoppningsvis mer klara besked på mitt besök jag har imorgon eftermiddag. Konstigt nog var tempen högre idag igen, så jag fattar nada. Kanske bara var en tillfällighet. Känns meningslöst att försöka analysera någonting själv. Leder liksom ingen vart. Hade dock föredragit ett "smidigt" MF där allt kom ut direkt istället för ett utdraget som kanske leder till att man måste skrapas. :-/
  • cleo

Plus eller ej, började blöda igår kväll, inte speciellt mycket men med en rejäl smärta. Det kanske var ett plus, men isf ett tidigt missfall :(

• babytjejen

Bim idag o ingen mens än så länge..dock ett helt blankt test så mensen är nog bara sen el att bom är imorgon...tyckte ju stegring vid förra är var lite senare än gången innan. Dessutom har jag en sådan stark känsla av att det inte satt sig så blev inte förvånad när testet var blankt...köpte dock ett digitalt idag. ..som om nu mensen skulle utebli imorgon med så kanske jag tar det då. Tror dock att mensen kommer senare idag el imorgon. ..

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni