Aniroma skrev 2015-06-10 11:58:49 följande:
Nej inte lika mkt längre. Igår var det inget färskt utan bara brunt . Idag några droppar färskt igen men inte mkt än sålänge. Men eftersom tempen är nere på samma som innan äl nu så räknar jag det själv som ett mf.. Har fått prata o gråta av mig till ett par kollegor igår o idag så det börjar lätta lite. Även fast jag emellanåt slås av att jag faktiskt förlorat ett barn. Hur är det möjligt? Hur kan jag vara en del i den här statistiken? Det känns helt overkligt!
Hur har det gått för dig vännen? Blev du något klokare av gynbesöket?
Förstår känslan, men försök tänka att har man fått ett missfall minskar ju helt plötsligt risken att få ett till. Klen tröst kanske, men så försöker jag tänka...
Nej, inte direkt klokare. Gynekologen såg en hinnsäck som var aningen liten (men det kan tydligen skilja en hel massa beroende på när ägget fäste, så det i sig sa tydligen inte så mycket) däremot såg han att den verkade vara blodfylld och trodde därför på ett pågående MF. Dock kunde han såklart inte veta detta säkert, så jag fick lämna hcg-prov. Skall lämna ett nytt nu i eftermiddag, som han skall kunna jämföra med. Får förhoppningsvis mer klara besked på mitt besök jag har imorgon eftermiddag. Konstigt nog var tempen högre idag igen, så jag fattar nada. Kanske bara var en tillfällighet. Känns meningslöst att försöka analysera någonting själv. Leder liksom ingen vart. Hade dock föredragit ett "smidigt" MF där allt kom ut direkt istället för ett utdraget som kanske leder till att man måste skrapas. :-/