• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • Aniroma
    Symetrical skrev 2015-05-20 11:35:23 följande:

Nej, jag hörde det bara av en kompis som beskrev det som att man skulle få tre olika höjningsnivåer för att det skulle räknas som trifasisk kurva. Var hon ute och cyklade, eller!?

Nejdå det tror jag inte. Det verkar som att det ska ske två höjningar (eller ev fler?) efter äl innan mensen för att det ska räknas som trifasisk. Alltså älstigning plus en till (vissa verkar få två till efter älstigning.

Men om man tänker såhär. Mitt ältest va positivt söndag kväll, då kan ju ägget ha släppt igår (om det nu går upp till 48h efter positivt) och så kanske jag får stigning imorgon då? En ynkepynke idag på morgonen och en till imorgon!?
  • Tassen
    soofa skrev 2015-05-20 09:20:31 följande:

Förstår det! Du har väl dessutom passerat BIM? Förstår inte hur du kan hålla dig! :) Hoppas på ett stort fett plus!

Ja, egentligen men äl kom sent så är bara på äl+11 än.
    Symetrical skrev 2015-05-20 10:09:19 följande:

Ska också ut, fast på fredag, så blir till att testa där på morgonen (äl +9) ifall mensen mot förmodan inte dykt upp tills dess. Dock verkar den vara på g när som helst nu.

Hoppas hoppas! Håll dig borta mens!
  • soofa

Spännande med så många som snart ska testa! Längtar till fredag! :D

• Elyssa81

Jag är på ÄL +4 tror jag och har fått jättemkt flytningar, ursäkta detaljer. Är det normalt?

• EkoS
    soofa skrev 2015-05-20 11:54:15 följande:

Nä, då får vi följas åt och se hur temperaturen fortsätter för oss. :) Jag har BIM den 31 maj. Du då?

Min temperatur beter sig också knasigt nu. Skulle haft ägglossning i måndags och gjorde första ÄL-testet i söndags morse, då var det nääästan positivt, så pass att jag trodde att jag skulle få plus senare på kvällen. Men när jag testade igen på kvällen så var det toknegativt. Inte en skymtning av ett andra sträck. Så då tänkte jag att ägglossningen måste ha varit under söndagen.

Men tempen har fortfarande inte stigit tillräckligt mycket, och nu har jag fått "efter-äl-sekret". Jag undrar om jag haft ägglossning, eller om jag blev utan den här månaden. Hade jag i söndags så borde jag ha BIM 31 maj...
  • linnsanbelle

Jag har också rätt mkt! Förra månaden var det snustorrt ÄL-bim men inte nu.. Är

På ÄL+9..

Flytningar kan vara ett tecken på graviditet

Elyssa81 skrev 2015-05-20 12:20:56 följande:

Jag är på ÄL +4 tror jag och har fått jättemkt flytningar, ursäkta detaljer. Är det normalt?

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
  • filippas

och spänningen är olidlig!!! 
    Vad många som ska testa snart! håller verkligen tummarna för er!! 

Så tråkigt att man inte redan kan testa, vem kom på det här med aplång cykel??? Man vill ju veta Nu! Skrattande

• soofa
    linnsanbelle skrev 2015-05-20 13:54:32 följande:

Ska du oxå testa då? :D

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    I WISH, men nej! Jag är bara på äl + 5 då, om jag ens haft någon ägglossning den här månaden. Jag måste snällt vänta en vecka till men är så spänd för er skull! :) Hoppas på flera plus!
  • Symetrical
    Aniroma skrev 2015-05-20 11:57:11 följande:
    Nejdå det tror jag inte. Det verkar som att det ska ske två höjningar (eller ev fler?) efter äl innan mensen för att det ska räknas som trifasisk. Alltså älstigning plus en till (vissa verkar få två till efter älstigning.

Men om man tänker såhär. Mitt ältest va positivt söndag kväll, då kan ju ägget ha släppt igår (om det nu går upp till 48h efter positivt) och så kanske jag får stigning imorgon då? En ynkepynke idag på morgonen och en till imorgon!?
    Låter absolut rimligt i mina öron!
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni