• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • Desideri

Just nu känns allt så hopplöst. Trodde min äl skulle kommit tills nu men inte det. Testat med äl test sen förra veckan och fick en liiten stegring för några dagar sen men sen blev det svagare igen. Har haft molande värk kring äggstockarna och igår en äggviteliknande flytning men inget mer idag. Är på dag 17 idag vilket kanske inte är så sent men det är så typiskt att just denna cykel verkar bli lång... :/

• Aniroma
    Symetrical skrev 2015-05-20 10:10:54 följande:

Tack raring! Ja, det verkar som att de som blir gravida alltsom oftast först bara får en liten ökning och sen stegvis ytterligare två ökningar. Spännande vetenskap, det där!

Det låter ju onekligen väldigt positivt! Men vågar inte alls hoppas på något. Tror snarare det är tvärtom. Men det får väl tiden utvisa! Underbart att kunna prata av sig med er här!! :)
  • Elyssa81
    halo83 skrev 2015-05-20 07:42:47 följande:

Jo men visst tar de sig?

phpmDUgLQ59665.jpg

Absolut! Fin stegring .
  • MissMf
    Symetrical skrev 2015-05-20 10:09:19 följande:
    Ska också ut, fast på fredag, så blir till att testa där på morgonen (äl +9) ifall mensen mot förmodan inte dykt upp tills dess. Dock verkar den vara på g när som helst nu. smile4.gif
    Men vad trist. Jag ska på svärfars bröllop på lördag så får se om det blir nått bubbel eller inte :p äl + 10 då så om jag inte plussat då så blir det inget. Min temp känns inte jättehoppfull tycker jag :/
  • Aniroma

Googlade lite på trifasisk och fick upp lite bilder. Kunde dock inte se att de hade låga temphöjning i början utan mer att trifasisk betyder att man får en andra höjning mitt i lutealfasen.. Får fortsätta googla helt enkelt :) har du nån länk var du hittade det om låg temphöjning efter äl? :)

• linnsanbelle

Jag hänger oxå med på ett test på fredag! :D är då på ÄL+11 och bim-4.

Vad ska du testa med för test? Jag har bara några billiga skitstickor..

Symetrical skrev 2015-05-20 10:09:19 följande:

Ska också ut, fast på fredag, så blir till att testa där på morgonen (äl +9) ifall mensen mot förmodan inte dykt upp tills dess. Dock verkar den vara på g när som helst nu.

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
  • linnsanbelle

Mina stickor kastade jag åt fanders för det där funkade inte på mig! Så stirra dig inte blind på det, du kanske hade ÄL ändå det får man ju tro!

Desideri skrev 2015-05-20 10:20:30 följande:

Just nu känns allt så hopplöst. Trodde min äl skulle kommit tills nu men inte det. Testat med äl test sen förra veckan och fick en liiten stegring för några dagar sen men sen blev det svagare igen. Har haft molande värk kring äggstockarna och igår en äggviteliknande flytning men inget mer idag. Är på dag 17 idag vilket kanske inte är så sent men det är så typiskt att just denna cykel verkar bli lång... :/

• Symetrical
    Aniroma skrev 2015-05-20 10:39:00 följande:

Googlade lite på trifasisk och fick upp lite bilder. Kunde dock inte se att de hade låga temphöjning i början utan mer att trifasisk betyder att man får en andra höjning mitt i lutealfasen.. Får fortsätta googla helt enkelt :) har du nån länk var du hittade det om låg temphöjning efter äl? :)

Nej, jag hörde det bara av en kompis som beskrev det som att man skulle få tre olika höjningsnivåer för att det skulle räknas som trifasisk kurva. Var hon ute och cyklade, eller!?
  • Symetrical
    linnsanbelle skrev 2015-05-20 11:06:35 följande:

Jag hänger oxå med på ett test på fredag! :D är då på ÄL+11 och bim-4.

Vad ska du testa med för test? Jag har bara några billiga skitstickor..

Samma här. Får duga! Blir det tillstymmelse till positivt kanske jag knatar iväg och inhandlar cb plus.
  • soofa
    Aniroma skrev 2015-05-20 09:42:06 följande:
    Va skönt att jag inte är ensam om detta då!! :) när har du bim?
    Nä, då får vi följas åt och se hur temperaturen fortsätter för oss. :) Jag har BIM den 31 maj. Du då?
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni