• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • Nystjärna

Hej :) Idag har jag haft lite ont i rygg slutet och av och till molnade värk i magen,just nu på höger sidan nere i tjejmagen. Känns nästan som en pirrande känsla samtidigt som de molar,inte så farligt men ändå. Så funderade på om det kunde vara äl som var på väg. Brukar få äl ca dag 12 i cykeln och idag är jag på dag 9. Det är inte jätteont utan kommer och går lite mer, känns som det dock ökat och kommer lite oftare nu ikväll. Så gjorde faktiskt ett äl-test bara för att se. Har äl-tester hemma men sambon vill ju inte att jag använder det, så gjorde ett nu ikväll i smyg innan han kom hem :p hihi. Men det var sååå svagt, kunde ana och gissa mig till. Så får la se hur det artar sig. Kanske bara var för tidigt och testa? Sen hade jag bara hållit mig i ca 2 timmar med vet inte om det påverkar. Men kändes tyvärr lite väl svagt för att vara dag 9 om jag nu skall ha äl runt dag 12. Eller? blir lite orolig :( Vi kör ju ändå med mys varannan dag. Bortskämd med de gångerna som jag blivit gravid(dottern + mina 2 missfall ) så har vi lyckas på första förslet och vet att det inte alls är säkert på att det blir så nu. Men vill så gärna och hoppas det. Vill så gärna njuta av att vi lyckas bli gravid snabbt och sen inte få missfall,utan bara njuta och verkligen få slippa den där jobbiga oron jag hade sist. Kanske låter löjligt men känner ändå så. Tänk om man inte får äl denna månaden nu bara för att vi började tidigare ändå. :( Hade varit en sån fantastisk bröllops present till oss att få veta att vi är gravida med ett syskon till dottern :) Bästa presenten liksom :) Hade först tänkt att inte ta något test i morgon utan tidigast på fredag. Men vet inte om jag faktiskt skall försöka ta ett i morgon ändå. Någon som vet när man bör testa på dygnet? Vad som är bäst och rekommenderat liksom. Hur hade ni gjort?

• halo83

Nu har jag riktigt ont i magen.. Blir nog en take It for the team ikväll...

Hur tänker kroppen lixom,lätt å bli sugen när man har skitont i magen

• Elyssa81
    halo83 skrev 2015-05-20 18:09:34 följande:

Nu har jag riktigt ont i magen.. Blir nog en take It for the team ikväll...

Hur tänker kroppen lixom,lätt å bli sugen när man har skitont i magen

Ja det är knäppt. Jag får ofta ont i magen när jag har sex vid ägglossning, vilket känns mycket märkligt!
  • soofa
    Aniroma skrev 2015-05-20 16:39:08 följande:

Det är absolut positivt!! :) hoppas vi på ännu högre stegring som håller i sig! :)

Haha jag vet inte om jag kommer orka med den här spänningen varje månad haha! Det konstiga är att min temp generellt ligger ca 0,2-0,3 grader högre än förra månaden.. Men jag har varit rätt nysig o snuvig. Dock inte förkylning (tror jag), tror snarare jag börjat reagera på pollen.. :S kan såna allergier påverka kroppstemperaturen?
    soofa skrev 2015-05-20 15:19:26 följande:

Det låter det absolut som att ni gjorde, betydligt bättre än vi! :) Ska bli spännande att följa temperaturen nu nästkommande dagar. Och om det inte tar sig den här månaden så ska det bli intressant hur grafen blir nästa månad. :)

Haha nä, känns som man kommer hinna bli galen om det fortsätter så här! ;) Jag har varit genomförkyld i över en vecka, därför struntade jag i att registrera mina mätningar förra veckan då de var alldeles för höga. Jag antar att även pollen kan påverka men det är bara vad jag tror och ingen åsikt med något vetenskapligt underlag.

Bara jag håller mig över baslinjen så kommer jag vara nöjd och fortsätta hoppas!
  • Elyssa81
    halo83 skrev 2015-05-20 19:12:12 följande:

Vad tror ni? Är det positivt nu?

php6lN0L340022.jpg

Nej inte riktigt. Testa imorgon också, men absolut på gång så om ni har lust att sexa - gör det!
  • halo83

Attans..vill ju bara att den ska komma nu så man slipper tvinga maken..å jag har så sjukt ont i magen..bläääää

Elyssa81 skrev 2015-05-20 19:16:39 följande:

Nej inte riktigt. Testa imorgon också, men absolut på gång så om ni har lust att sexa - gör det!

• soofa
    halo83 skrev 2015-05-20 19:12:12 följande:

Vad tror ni? Är det positivt nu?

php6lN0L340022.jpg

Jag tror på positivt på fredag!
  • halo83

Åh de e ju skiiiiitlååååångt dit haha

soofa skrev 2015-05-20 19:35:53 följande:

Jag tror på positivt på fredag!

• soofa
    halo83 skrev 2015-05-20 19:39:58 följande:

Åh de e ju skiiiiitlååååångt dit haha

Haha, förstår att det känns så! Men jag hade likadant äl-test som ditt senaste förra veckan och två dagar därpå var det positivt! :)
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni