• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • soofa
    EkoS skrev 2015-05-20 14:04:49 följande:
    Min temperatur beter sig också knasigt nu. Skulle haft ägglossning i måndags och gjorde första ÄL-testet i söndags morse, då var det nääästan positivt, så pass att jag trodde att jag skulle få plus senare på kvällen. Men när jag testade igen på kvällen så var det toknegativt. Inte en skymtning av ett andra sträck. Så då tänkte jag att ägglossningen måste ha varit under söndagen.

Men tempen har fortfarande inte stigit tillräckligt mycket, och nu har jag fått "efter-äl-sekret". Jag undrar om jag haft ägglossning, eller om jag blev utan den här månaden. Hade jag i söndags så borde jag ha BIM 31 maj...
    Om jag hade ägglossning så tror jag också att jag hade den i söndags så vi tajmar i sådana fall både äl och bim. Tråkigt om vi är utan ägglossning den här månaden, låter ju märkligt om vi är flera som inte skulle ha det. Jag hoppas att kroppen bara bråkar med oss och våra temperaturer.
  • Symetrical
    linnsanbelle skrev 2015-05-20 14:10:26 följande:

Jag har också rätt mkt! Förra månaden var det snustorrt ÄL-bim men inte nu.. Är

På ÄL+9..

Flytningar kan vara ett tecken på graviditet smile5.gif

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    Jag har också mer flytningar än vanligt här innan mens, om jag tänker efter... Hmm.. It aint over til the fat lady sings!
  • Symetrical
    Symetrical skrev 2015-05-20 14:57:26 följande:
    Jag har också mer flytningar än vanligt här innan mens, om jag tänker efter... Hmm.. It aint over til the fat lady sings! smile5.gif
    (I det här fallet är den skrålande damen samma sak som mens)
  • Aniroma
    soofa skrev 2015-05-20 14:55:11 följande:

Om jag hade ägglossning så tror jag också att jag hade den i söndags så vi tajmar i sådana fall både äl och bim. Tråkigt om vi är utan ägglossning den här månaden, låter ju märkligt om vi är flera som inte skulle ha det. Jag hoppas att kroppen bara bråkar med oss och våra temperaturer.

Ja jag hoppas också det!! Min äl borde varit i måndags eller igår, troligtvis igår. Så då har den bara stigit 0,1 första dagen. Men det kanske är vanligt? Vad vet jag! Detta är andra månaden som jag tempar och man blir ju extra nojig när man försöker bli gravid för första gången. Jag är en sån jäkla kontrollmänniska, fruktansvärt jobbigt ibland. Måste ha superkoll på allt, inkl ägglossning! Haha. Vi mös iaf onsdag, fredag, söndag, måndag. Så jag hoppas att det har täckt det :)
  • soofa
    Aniroma skrev 2015-05-20 15:02:09 följande:
    Ja jag hoppas också det!! Min äl borde varit i måndags eller igår, troligtvis igår. Så då har den bara stigit 0,1 första dagen. Men det kanske är vanligt? Vad vet jag! Detta är andra månaden som jag tempar och man blir ju extra nojig när man försöker bli gravid för första gången. Jag är en sån jäkla kontrollmänniska, fruktansvärt jobbigt ibland. Måste ha superkoll på allt, inkl ägglossning! Haha. Vi mös iaf onsdag, fredag, söndag, måndag. Så jag hoppas att det har täckt det :)
    Det låter det absolut som att ni gjorde, betydligt bättre än vi! :) Ska bli spännande att följa temperaturen nu nästkommande dagar. Och om det inte tar sig den här månaden så ska det bli intressant hur grafen blir nästa månad. :)
  • soofa
    Min app NC menar i alla fall att de har hittat min ägglossning den 17/5, på grund av att jag registrerade en temperatur över baslinjen. Det ser jag som positivt!
  • filippas
    Det täckte ni definitivt! Hejar på er och hoppas för plus! :) Kul och spännande med första försöket! då kan vi följas åt här!

Jag och sambon jobbar också med första försöket, min äl bör ha varit i måndags, tempen steg inget igår, men idag upp 0,2. har så dålig koll på allt det här med temp, äl, flytningar osv, men hoppas så in i norden att det tar sig för oss :)
  • Aniroma

Det är absolut positivt!! :) hoppas vi på ännu högre stegring som håller i sig! :)

soofa skrev 2015-05-20 15:29:44 följande:

Min app NC menar i alla fall att de har hittat min ägglossning den 17/5, på grund av att jag registrerade en temperatur över baslinjen. Det ser jag som positivt!

Haha jag vet inte om jag kommer orka med den här spänningen varje månad haha! Det konstiga är att min temp generellt ligger ca 0,2-0,3 grader högre än förra månaden.. Men jag har varit rätt nysig o snuvig. Dock inte förkylning (tror jag), tror snarare jag börjat reagera på pollen.. :S kan såna allergier påverka kroppstemperaturen?
    soofa skrev 2015-05-20 15:19:26 följande:

Det låter det absolut som att ni gjorde, betydligt bättre än vi! :) Ska bli spännande att följa temperaturen nu nästkommande dagar. Och om det inte tar sig den här månaden så ska det bli intressant hur grafen blir nästa månad. :)

• Aniroma

Hoppas det! :) va kul att ni också försöker med första och att vi är så nära i datum! När har du bim? :)

Skönt att du redan fått en stegring! Trist att behöva vänta på den här! Om det är samma temp imorgon så vet jag inte vad jag gör! Kastar troligtvis ut termometern genom fönstret :P

filippas skrev 2015-05-20 15:30:44 följande:

Det täckte ni definitivt! Hejar på er och hoppas för plus! :) Kul och spännande med första försöket! då kan vi följas åt här!

Jag och sambon jobbar också med första försöket, min äl bör ha varit i måndags, tempen steg inget igår, men idag upp 0,2. har så dålig koll på allt det här med temp, äl, flytningar osv, men hoppas så in i norden att det tar sig för oss :)

• Lik trådskaparen

Hej på er!

Kul att den här tråden startats! :)

Min sambo och jag har precis börjat försöka. Jag har troligtvis ägglossning nu i dagarna. Bim 7 juli. Åh, vad jag hoppas att det ska ta sig... Inser dock att det inte är så troligt på första försöket kanske....Hur går det för er andra? Har ni försökt länge?

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni