• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • halo83

Och här är min tempkurva

Enligt NC ska jag ha äl på söndag? Å ff säger i morgon och p tracker igår..

• Woodwick

Är det någon som har koll på hur många dagar lutealfasen bör vara? Det här är första månaden jag tog ältester och det verkar som att jag bara har 9 dagar, är det tillräckligt? Har hela tiden trott att jag hade 13dagar..

• Aniroma
    Woodwick skrev 2015-05-21 09:05:02 följande:

Är det någon som har koll på hur många dagar lutealfasen bör vara? Det här är första månaden jag tog ältester och det verkar som att jag bara har 9 dagar, är det tillräckligt? Har hela tiden trott att jag hade 13dagar..

Det mest normala är 14 dagar tror jag, men har hört mellan 10-16. Jag har själv 16. När tog du ältestet?
  • Woodwick

Första gången jag svarar i tråden så hoppas det bli rätt.

Jag har tagit ältester sedan 13/5 och igårkväll och nu i morse var det positivt. Jag har kunnat se en stegring enda sedan jag började testa. Och enligt P tracker som jag har använt ett år ska jag ha bim 31/5 men NC som jag endast använt en månad ska jag ha bim 2/6....litar nog mest på P tracker och då är det 9 dagars lutealfas, det räknas väl från det att ägget släpper tills mensen kommer?

Aniroma skrev 2015-05-21 09:35:59 följande:

Det mest normala är 14 dagar tror jag, men har hört mellan 10-16. Jag har själv 16. När tog du ältestet?

• linnsanbelle

Hehehe ja men de kanske är ett symtom för dig

Och du! Ett svagt positivt test är lika positivt som ett starkt

MissMf skrev 2015-05-21 04:57:04 följande:

Fick precis näsblod helt oprovocerat vilket jag fick mycket med sonen oxå :p äl+8 tyckte att jag såg ett suuuuupersvagt plus på cb idag :)

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
  • Aniroma
    Woodwick skrev 2015-05-21 09:47:35 följande:

Första gången jag svarar i tråden så hoppas det bli rätt.

Jag har tagit ältester sedan 13/5 och igårkväll och nu i morse var det positivt. Jag har kunnat se en stegring enda sedan jag började testa. Och enligt P tracker som jag har använt ett år ska jag ha bim 31/5 men NC som jag endast använt en månad ska jag ha bim 2/6....litar nog mest på P tracker och då är det 9 dagars lutealfas, det räknas väl från det att ägget släpper tills mensen kommer?

Om ditt test var positivt i morse så har du äl imorgon eller lördag. Ett test visar positivt upp till 36-48 h innan ägget släpper!
  • EliWe

Jag började testa med ÄL igår, och idag var det blinkande gubbe!! Jag är på cykeldag 7 endast. Så min ÄL verkar vara jättetidig. Får bli lite mys ikväll för att värma upp, :)

• Nystjärna

Har idag lite molnade värk i magen, tyckte det var mer igår men ångrar mig nu :p hihi Igår kände jag först på eftermiddagen / kvällen. Men nu känner jag redan idag och det är lite mer. Och även ont på ena sidan i ryggslutet. Brukar ju ha äl på dag 12 så borde bli på fredag så får se :) Funderade på ta ett äl-test idag då de var så svagt igår så orolig att de inte är äl på g. Men känns som den är på g eftersom jag har lite ont och mer flyttningar med. Så blir nog äl på lördag och med tecknarna så borde det bli så. Men jag vet ju inte. Blir osäker och fundersam eftersom det var så svagt igår. Hur hade ni gjort bara väntat och sett och låtit bli och testa så får det bli som det blir? Eller testat idag eller vänta och testa först på fredag igen? Fick iallafall myst till det igår jag och sambon. Så sen mensens slut har vi än så länge myst varannan dag :) Så det känns inte som att vi kan missa äl iallafall,jag hoppas iallafall inte att vi gör det :)

• MissMf
    linnsanbelle skrev 2015-05-21 10:12:44 följande:

Hehehe ja men de kanske är ett symtom för dig smile1.gif

Och du! Ett svagt positivt test är lika positivt som ett starkt smile1.gif

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    Fast det syns knappt och kan lika gärna va spök :p vad tycker ni?
  • soofa
    Symetrical skrev 2015-05-21 06:57:45 följande:
    Absolut stegring! Du kanske är en sån som jag som jämt får starkast utslag på morgonen..!? smile1.gif

Här vart det ytterligare tempdipp och mens som på beställning tidigt i morse. Aja, det var väntat och känns faktiskt väldigt lugnt. Skall ringa gyn idag och få en tid om ett par veckor för att se om letrozolen (som jag skall börja med den här cykeln) kan sätta lite mer fart på äggtillväxten. Slipper helst vänta i 44 dagar på nästa äl! smile5.gif
    Fasiken då! Synd att den kom, även om du var förberedd på det. Jag hoppas VERKLIGEN att du inte behöva vänta ytterligare 44 dagar på nästa äl. ;)
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni