• Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

• Svar på tråden Syskonförsök med pergotime
  • Solrosen 83

Fick svar från läkaren att det blir enkelkur igen och vul cd 14 så vi säkert hinner med innan äl om den skulle komma tidigare. Hon skrev att de inte brukar öka på dosen förrän efter 3 misslyckade försök där äl uteblivit.

Håller tummarna att mensen kommer snart nu då och att det blir äl sen nästa omgång med pergo.

Dotter 2013
  • Novembersmile

Jaha! Jag fick ju dubbla direkt . Men om du svarat bra på enkel så är det kanske dumt att dubbla! Ja nu vill jag ha mens så vi kan börja

BF 2013-08-05
  • Agnesmamma2012

Jaaaaa :) glad gubbe på äl test idag , innebär väl att äl sker inom 48 timmar ? Har isf fått en spontan äl , för har inte fått mens efter min andra pergokur jag tog i april . Hur går det för er andra ?

• Solrosen 83
    Agnesmamma2012 skrev 2015-06-05 07:43:30 följande:

Jaaaaa :) glad gubbe på äl test idag , innebär väl att äl sker inom 48 timmar ? Har isf fått en spontan äl , för har inte fått mens efter min andra pergokur jag tog i april . Hur går det för er andra ?

Vad kul med postivt äl-test! Då borde du ju få äl inom närmasta dagarna. Vad bra att du fortsatte testa iaf och inte började med Provera.

Är inne på dag 4 av min Proverakur. Mår rätt bra men har varit extremt trött på kvällarna de senaste dagarna och känt mig helt matt och konstig till och från. Så misstänker att det beror på hormonerna. Vill bara få ätit klart kuren så mensen kommer.
    Dotter 2013
  • Agnesmamma2012
    Solrosen 83 skrev 2015-06-05 08:30:30 följande:

Vad kul med postivt äl-test! Då borde du ju få äl inom närmasta dagarna. Vad bra att du fortsatte testa iaf och inte började med Provera.

Är inne på dag 4 av min Proverakur. Mår rätt bra men har varit extremt trött på kvällarna de senaste dagarna och känt mig helt matt och konstig till och från. Så misstänker att det beror på hormonerna. Vill bara få ätit klart kuren så mensen kommer.

Ja är glad jag avvaktade känns ju bra om det nu blir en äl utan tabletter . Fick en fast gubbe på testet, blinkar ej så enligt pappret ska äl ske antingen idag eller imorgon . Hoppas det tar sig denna gången :). Har du sluppit huvudvärk av provera ? Det hade jag problem med , ja även av pergotime :/. Drygt man måste äta provera så många dagar ju . Hoppas du blir gravid nästa ägglossning :)
  • Solrosen 83
    Agnesmamma2012 skrev 2015-06-05 16:35:03 följande:

Ja är glad jag avvaktade känns ju bra om det nu blir en äl utan tabletter . Fick en fast gubbe på testet, blinkar ej så enligt pappret ska äl ske antingen idag eller imorgon . Hoppas det tar sig denna gången :). Har du sluppit huvudvärk av provera ? Det hade jag problem med , ja även av pergotime :/. Drygt man måste äta provera så många dagar ju . Hoppas du blir gravid nästa ägglossning :)

Huvudvärk har jag sluppit. Bara varit väldigt trött och matt på eftermiddagar och kvällar och ovanligt törstig. Så helt ok än så länge men har ju inte ens tagit halva kuren.
    Dotter 2013
  • GlitterLina

Jag tog min sista/tredje enkelkur. Så har äl nu i dagarna..

Pergotime har gett mig jättemycket huvudvärk

• Agnesmamma2012
    GlitterLina skrev 2015-06-07 16:42:20 följande:

Hoppas det tar sig denna gången . Jag har fått en spontan äl ( om de nu var något ägg som släppte ) i helgen . Hoppas så att de blir något denna gången , om inte är det bara o börja med nästa omgång pergotime . Kram
  • GlitterLina
    Agnesmamma2012 skrev 2015-06-08 13:45:21 följande:

Hoppas det tar sig denna gången . Jag har fått en spontan äl ( om de nu var något ägg som släppte ) i helgen . Hoppas så att de blir något denna gången , om inte är det bara o börja med nästa omgång pergotime . Kram
    Tack :)
    När har du Bim?
    Kram
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime