• Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

• Svar på tråden Syskonförsök med pergotime
  • Solrosen 83

Tog sista Proveran igår och började få spottings redan i förrgår. Men idag kom mensen till slut igång ordentligt så ny cykel är igång och snart dags och börja ta pergo igen.

Ska bara ta mig igenom denna mensen först. Mycket mensvärk och väldigt ont i ländryggen vilket jag inte brukar få annars.

• Novembersmile

Mens ikväll , så till veckan börjar jag min första kur ! Dubbelkur! ;) men hur ska jag räkna dagarna? Fick ju mens ikväll (vid 18) men ska jag räkna denna dag oxå? Eller börja räkna i morgon?

BF 2013-08-05
  • GlitterLina
    Novembersmile skrev 2015-06-12 23:26:57 följande:

Mens ikväll , så till veckan börjar jag min första kur ! Dubbelkur! ;) men hur ska jag räkna dagarna? Fick ju mens ikväll (vid 18) men ska jag räkna denna dag oxå? Eller börja räkna i morgon?

BF 2013-08-05
    Du räknar att dag 1 är första mensdagen. Inte dagen efter
  • GlitterLina
    Agnesmamma2012 skrev 2015-06-12 21:31:23 följande:
    20e :) du då ? Kram
    Du kanske får ett plus i midsommar present :)

Jag har Bim den 24de
  • Agnesmamma2012
    GlitterLina skrev 2015-06-13 01:41:19 följande:

Du kanske får ett plus i midsommar present :)

Jag har Bim den 24de

Spännande :) hoppas på plus för oss allihop . Kram
  • Lisa88

Letade precis efter en sån här tråd!

Efter 2 års försök, blev vi " oförklarligt" barnlösa, innan ivf så ville läkaren ge mig Pergotime, även fast ja hade regelbunden äl och mens, första försöket, GRAVID vår son föddes August -13.

Nu är vi inne i "bli gravid" bubblan igen, första kuren är tagen och väntar på Bim, konstigt nog - På Stickan 14 dagar efter äl.

Vill följa fler i min situation, precis som jag gjorde 2012??

Hoppet är de sista som överger en..
  • Novembersmile

Jag har oxå en son född i augusti 2013. :) andra kuren pergotime tog det sig på . En dubbel! Så i morgon börjar jag min första kur (dubbel) i försök att få ett syskon!

BF 2013-08-05
  • Lisa88

Va spännande ????

Men dubbel kur? Prövade du enkel först? Eller hur kom de fram till dubbel kur? ????

/Lisa

• Lisa88

Skulle inte vara massa ???? I början, undrar vart dom kom ifrån ????

Svar på tråden Syskonförsök med pergotime