• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • WiMe06
    strawberri skrev 2015-09-16 22:01:43 följande:
    Ja sjukt fort! Vilken vecka är du i nu? :)
    Jag är i vecka 23 nu fick min grav.penning beviljad igår, jobbar till 17 nov
  • AnneliR
    WiMe06 skrev 2015-09-17 06:09:37 följande:

Grattis till det! Väntar besked ang min och är jättenervös att jag ska få avslag.. Hur snabbt fick du ditt besked?
  • WiMe06
    AnneliR skrev 2015-09-17 07:04:50 följande:
    Grattis till det! Väntar besked ang min och är jättenervös att jag ska få avslag.. Hur snabbt fick du ditt besked?
    Det tog två veckor ungefär innan jag fick besked.
  • strawberri
    WiMe06 skrev 2015-09-17 06:09:37 följande:

Grattis till gravpenningen! Så skönt att ha "ett mål " och att få gå hem tidigare :)
  • emzerus

Idag fick jag provsvar på blodprovet jag tog igår. Hcg låg på 389 och jag borde vara i v 5+4 (igår 5+3)  och undrar om inte detta låter lite lågt?

Någon av er som mätte hcg i tidig graviditet?

Jag ska tillbaka på måndag o ta nytt blodprov. Sen skulle läkaren ringa mig på em med provsvar.

Jag fick inte prata med läkaren idag utan det var en sjuksköterska som ringde o hon kunde inte svara på alla mina frågor. men läkaren hade skrivit ut recept på Lutinus vagiatorier (progesteron) som jag skulle ta 3ggr/dagen. Har hämtat ut dessa o tagit första tabletten.
    Står ju en hel del om biverkningar så känns ju lite läskigt, samtidigt är det ju många som tar progesteron. Men en sak som stod var att man ej skulle ta dessa om läkaren misstänker missfall, att något finns kvar eller misstänker utomkvedes. Och vi vet ju inte än om detta är missfall men att rester finns kvar, eller normal graviditet trots blödning.

Usch jag tycker att det är såå jobbigt att inte få prata med läkaren själv.

Undrar som sagt om 389 i hcg kan vara en normal graviditet ändå? Farligt att ta Lutinus om det är missfallsrester kvar?

• Curlingmorsan

Ringde MVC igår efter att ha gjort ett nytt test som fortfarande visade positivt. Alla ordinarie BM och läkare var på utbildning men fick prata med en BM som efter mycket om och men gav mig en läkartid den 29 sept. Kändes inget bra att behöva vänta så länge så igår kväll ringde jag gynakuten i grannstaden, fick prata med en BM som sa åt mig att komma in idag på förmiddagen så en läkare fick göra ett VUL. Fick tyvärr svaret att det var missfall, men känns ändå skönt att få veta. Hade blivit helt knäckt av att gå runt i närmare 2 veckor till och inte veta. Så nu hoppas vi att allt kommer ut av sig själv under nästa vecka, annars skulle jag komma in igen. Hoppas ni andra har bättre lycka!

• strawberri
    Curlingmorsan skrev 2015-09-19 16:59:54 följande:

Ringde MVC igår efter att ha gjort ett nytt test som fortfarande visade positivt. Alla ordinarie BM och läkare var på utbildning men fick prata med en BM som efter mycket om och men gav mig en läkartid den 29 sept. Kändes inget bra att behöva vänta så länge så igår kväll ringde jag gynakuten i grannstaden, fick prata med en BM som sa åt mig att komma in idag på förmiddagen så en läkare fick göra ett VUL. Fick tyvärr svaret att det var missfall, men känns ändå skönt att få veta. Hade blivit helt knäckt av att gå runt i närmare 2 veckor till och inte veta. Så nu hoppas vi att allt kommer ut av sig själv under nästa vecka, annars skulle jag komma in igen. Hoppas ni andra har bättre lycka!

Åh beklagar :( vet tyvärr hur det känns! Hoppas lyckan kommer till er snart igen! styrkekramar
  • Marie14

Är i vecka 21 nu.
    I lördags hade vi sex.
    På söndag när jag petade lite för jag kändes fortfarande kladdig (ursäkta infon)
    då kom det lite lite ljusrosa blod ovanpå flytningen.
    Höll på att dö nästan av oro.
    Det var bara det som kom. Jag sparade pappret sen för att se hur mkt det var när jag hade lugnat mig. Var pyttelite.

Sedan i söndags har det inte kommit något utan bara vanliga flytningar.

Vad säger ni? Vad hade ni gjort?

Har läst om blödning i samband med samlag, att det är vanligt.

• WiMe06
    Marie14 skrev 2015-09-22 12:20:09 följande:

Är i vecka 21 nu.
    I lördags hade vi sex.
    På söndag när jag petade lite för jag kändes fortfarande kladdig (ursäkta infon)
    då kom det lite lite ljusrosa blod ovanpå flytningen.
    Höll på att dö nästan av oro.
    Det var bara det som kom. Jag sparade pappret sen för att se hur mkt det var när jag hade lugnat mig. Var pyttelite.

Sedan i söndags har det inte kommit något utan bara vanliga flytningar.

Vad säger ni? Vad hade ni gjort?

Har läst om blödning i samband med samlag, att det är vanligt.

Sålänge det inte kommit mer och bara det lilla som du beskriver hade jag inte gjort så mkt. Tror absolut inte du behöver vara orolig.
    Som du säger det är så vanligt med lite blod och ofta i samband med samlag, man är ju ganska skör i slemhinnorna.
  • Marie14
    WiMe06 skrev 2015-09-22 14:29:35 följande:
    Sålänge det inte kommit mer och bara det lilla som du beskriver hade jag inte gjort så mkt. Tror absolut inte du behöver vara orolig.
    Som du säger det är så vanligt med lite blod och ofta i samband med samlag, man är ju ganska skör i slemhinnorna.
    Tack så jättemycket. Läste någonstans att om det fortsätter under flera tider ska man höra av sig till gyn etc. Tack igen för ditt svar.

Allt blod gör mig vettskrämd!
Svar på tråden Så rädd för missfall