• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • strawberri
    emzerus skrev 2015-09-15 21:23:19 följande:

Undrar ifall det är fler i denna tråd som haft blödning i tidig graviditet där det ändå gått vägen?

Är kanske dumt att jag griper efter halmstrån men orkar bara inte med ett 4e missfall o hoppas ju så innerligt att det kan ske ett mirakel för oss nu!

jag! vecka 9+ och vecka 13+ går in i v 27 på lördag :)
  • WiMe06
    strawberri skrev 2015-09-16 09:38:57 följande:
    Gud vad tiden går, v 27 redan
  • Elyssa81
    emzerus skrev 2015-09-15 21:23:19 följande:

Undrar ifall det är fler i denna tråd som haft blödning i tidig graviditet där det ändå gått vägen?

Är kanske dumt att jag griper efter halmstrån men orkar bara inte med ett 4e missfall o hoppas ju så innerligt att det kan ske ett mirakel för oss nu!

Jag hade det i v 8 i min första graviditet. Det gick bara fint!
  • Curlingmorsan

Ni som blött under graviditeten och där det gått bra, hur mycket har ni blött? Bara nån dag lite grann eller flera dagar och mycket?

Har blött i 5 dagar nu. Först mörkrött/brunt och nu senaste dagarna mer klarrött. Har inte särskilt ont, som vanlig mensvärk ungefär. MVC sa åt mig att göra ett nytt test på fredag, är det missfall så borde det vara svagare. Beroende på vad testet visar så fick vi se om jag kanske kunde få ett VUL i nästa vecka. Så jobbigt att inte veta. Inställd på det värsta, men samtidigt så läser man om solskenshistorier och fortsätter hoppas.

• fruannie
    strawberri skrev 2015-09-15 21:06:03 följande:
    Tror du kan va lugn. Jag har haft sammandragningar sedan v 17 ca flera ggr om dagen. Hade ännu fler förra graviditeten. Det är jättevanligt och bara livmodern som tränar. Så länge dom inte gör ont eller du blöder är det förhoppningsvis ingen fara.
    Hoppas det, är mest nervös för det är liksom så fort jag rör mig och hela tiden. Så känns det som han ligger jätte långt ner o nästan som tryck neråt när sammandragningarna kommer. De gör alltså inte ont alls bara att det är obekvämt och magen är verkligen stenhård och så de där trycket neråt.
  • emzerus
    Marie14 skrev 2015-09-16 08:56:17 följande:

Jag hade i vecka 7. Gjorde rullar i måndags och det var en jättefin pojke!

Åh va härligt att höra! Grattis :) Blödde du mycket o hur var blödningen, klarrött blod, klumpar?
    strawberri skrev 2015-09-16 09:38:57 följande:
    Hur var dina blödningar? Stort grattis till graviditeten o att du kommit så långt, måste vara underbart! :)
    Elyssa81 skrev 2015-09-16 10:33:13 följande:
    Jag hade det i v 8 i min första graviditet. Det gick bara fint!
    Tack för att du svarade! Hur var din blödning? Klarrött blod, brunt, mycket/lite, klumpar?

• emzerus
    Curlingmorsan skrev 2015-09-16 10:57:55 följande:

Ni som blött under graviditeten och där det gått bra, hur mycket har ni blött? Bara nån dag lite grann eller flera dagar och mycket?

Har blött i 5 dagar nu. Först mörkrött/brunt och nu senaste dagarna mer klarrött. Har inte särskilt ont, som vanlig mensvärk ungefär. MVC sa åt mig att göra ett nytt test på fredag, är det missfall så borde det vara svagare. Beroende på vad testet visar så fick vi se om jag kanske kunde få ett VUL i nästa vecka. Så jobbigt att inte veta. Inställd på det värsta, men samtidigt så läser man om solskenshistorier och fortsätter hoppas.

I vilken vecka är du?

Jag är gravid för 4e gången på ett år o har fått tre missfall innan denna graviditet. Testade positivt igen 5 september o började blöda den 8 september o blödde 3 dagar, klarrött blod med vissa små klumpar/strimmor av mörkare blod. Vid mina 3 tidigare missfall har symtomen lagt sig vid blödningen o gravtesten blivit svagare o sen helt negativa max en vecka senare. Men denna gång är symtomen kvar o gravtesten ökar i styrka. Så jag var till kvinnokliniken idag för att lämna blodprov o beroende på hur högt hcg är så får vi se hur vi går vidare- ytterligare blodprov och/eller VUL.

Jag har alltså inget svar att ge dig men vi verkar vara i liknande situation. Försöker också ställa in mig på det värsta men hoppet finns ju där!

Önskar dig lycka till o skriv gärna när du får nå besked <3
  • strawberri
    WiMe06 skrev 2015-09-16 10:03:13 följande:

Gud vad tiden går, v 27 redan

Ja sjukt fort! Vilken vecka är du i nu? :)
  • strawberri
    emzerus skrev 2015-09-16 12:32:19 följande:

Åh va härligt att höra! Grattis :) Blödde du mycket o hur var blödningen, klarrött blod, klumpar?Hur var dina blödningar? Stort grattis till graviditeten o att du kommit så långt, måste vara underbart! :)Tack för att du svarade! Hur var din blödning? Klarrött blod, brunt, mycket/lite, klumpar?

Tack! Detsamma! :) Ja det känns underbart! Är ju fortfarande orolig men Kate på samma sätt. Jag hade bruna/klarröda flytningar med färskt blod. Dock i te mycket men åkte in på koll alla gånger o allt såg bra ut.
Svar på tråden Så rädd för missfall