• idm

BF februari 2016

hej!

Jag har nyligen fått ett härligt plus. Det tog sig på första försöket. Varken jag eller min man har nog förstått det ännu. Men jisses vad lyckliga vi är. Vi har varit tillsammans i 10,5 år och barn har vi längtat efter länge.

Första dagen på senaste mensen var 10/5 så bf borde vara runt 13/2 -2016.

Roligt med en grupp där man har bf i samma månad :)

• idm
    friduss skrev 2015-06-07 18:27:37 följande:

Vi fick pluset idag, man kan säga att det tog sig på första försöket för oss också då jag inte kan få egen ägglossning har vi fått hormonstimulering och på första ägglossningen blev jag gravid. Man fattar det inte än..

Det roligaste är att vi har exakt samma datum för bf då min senaste mens också började den 10/5.

Har du några symtom ännu? :)

Ååå vad spännande! :) Jag har inga symptom direkt ännu :) lite "mensvärk" till och från. Hur mår du? :)
  • idm
    Anonym (LaLi) skrev 2015-06-21 13:16:07 följande:

Hej, hänger också gärna på här, Plussade för ett tag sedan och är idag i vecka 6+0. Kom som en överraskning helt. 

Har en del symtomer faktiskt.

- uppsvällt (Nästan som en boll)

- trött, aldrig varit såhär trött

- illamående (Mest på nätterna faktiskt vilket är skönt)

- hungrig.... är så hungrig

- dåsig (känns som jag lever i en liten bubbla)

Enligt alla appar så är BF ca 20-24 februari 2016

Jag är med i vecka 7 (6+0) enligt min app som räknar ut bf från senaste mensens första dag (10 maj) så har jag bf 13 maj. Undrar hur det kan skilja så? :)

Jag känner mig med så uppsvälld och lustig i magen. Den senaste veckan har jag varit så trött till och från. Kommande semester är efterlängtad :)
  • idm
    idm skrev 2015-06-21 16:23:19 följande:

Jag är med i vecka 7 (6+0) enligt min app som räknar ut bf från senaste mensens första dag (10 maj) så har jag bf 13 maj. Undrar hur det kan skilja så? :)

Jag känner mig med så uppsvälld och lustig i magen. Den senaste veckan har jag varit så trött till och från. Kommande semester är efterlängtad :)

Menar givetvis 13 februari :)
  • idm
    Februari16 skrev 2015-10-11 17:28:05 följande:

Hej tjejer, hoppas att alla har haft en skön helg

Idag är jag i v 23+0 och en stor milstolpe är avklarad - vi beställde nämligen vagn idag! Känns jättekul och jag mår så bra för tillfället.

Men vad roligt :) Vilken vagn beställdes? :)
  • idm
    minneli skrev 2015-10-14 19:57:41 följande:

Idag fick jag svar på min graviditetspenningsansökan, blev beviljad heltid! Så den 18 dec jobbar jag sista dagen. Två månader kvar alltså. (Jobbar som förskollärare till barn som är 1-2 år)

Men vad roligt! :) Jag har precis skrivit klart min ansökan, blev 6 sidor, haha. Jag jobbar även jag som förskollärare i en grupp med 1-3 åringar. Jag hoppas innerligt på att jag får min ansökan beviljad :)

När har du bf?:)
  • idm
    minneli skrev 2015-10-14 21:18:45 följande:

Jag har bf 24 feb, du då?:)

Okej :) Jag har bf den 9 februari :)
  • idm
    Linda8110 skrev 2015-10-14 21:02:30 följande:

OJ vad skrev du på hela 6 sidor?!?! Behöver inspiration haha!

Jag beskrev väldigt utförligt hur en dag på jobbet går till. Jag var noga med att skriva alla lyft som görs i vikt. Stolar, barn osv. :) obekväma arbetssituationer, mina gravidkrämpor, vridningar, böjningar osv osv. Jag hoppas att min beskrivning räcker :)

Min chef fyllde även i bra med information tycker jag allt :) ska posta min ansökan idag :)
  • idm
    Linda8110 skrev 2015-10-24 22:42:27 följande:

Jag gick igenom en dag och beskrev alla moment utförligt, allt från vad som kan vara tungt, slitigt och farligt. Beskrev också hur min pedagogiska roll ser ut så det är ej bara att hoppa in i en äldrebarnsgrupp utan vidare. Beskrev också hur arbetet i en äldrebarnsgrupp kan se ut.

Skrev kring:

Måltider

Tvätt

Bäddning

Blöjbyten

Lek

Innevistelse

Utevistelse

Utflykter

Köra vagnar

Städning

Av och påklädning

Jag har med skickat in min ansökan ganska så nyligen och jobbar som förskollärare även jag. Jag skrev om det som nämnts ovan men tryckte mycket på vikten vid lyft (ex vad ett barn väger, stol väger osv), vrid & böjningar osv vid varje moment. Jag knåpade ihop ca 6 sidor. Hoppas innerligt på att få den godkänd! Det känns redan nu i kroppen att jag dagligen jobbar med små 1-3 åringar. Nu är det bara att vänta på ett besked :)
  • idm
    Linda8110 skrev 2015-10-25 06:41:35 följande:

Ja exakt! La till sådant vid varje moment! :) 6 datorskriva sidor? Haha

Haha, Japp 6 sidor. Dock radavstånd 1,5, haha. Är lite otålig och vill veta vad beslutet blir nu! :)

Vilken vecka är du i? :)
Svar på tråden BF februari 2016