lillterror skrev 2016-01-04 17:15:48 följande:
Den där rastlösheten känner jag så väl igen mig i, samtidigt som det är skönt att inte ha några "måsten" kvar i vardagen då jag inte orkar eller klarar något större =) jag har än så länge haft turen att klara mig utan halsbränna (peppar peppar) men vet att många knaprat lite på knäckebröd för att stilla det? Är det riktigt illa så finns det ju ok preparat på apoteket om man känner att det är okej att ta sånt? Äter du mycket, fel eller sent på kvällen så kan det också påverka. Din bm har säkert massa bra tips när du är där på fredag, kan tänka mig att det är obekvämt att dras med det. :)
Jag försöker ha små uppdrag under dagen, exempelvis yoga, promenad, stan, träffa någon osv :) Blir roligare då :)
Ja, jag har aldrig i hela mitt liv haft halsbränna så detta är verkligen något nytt. Jag tar en tuggtablett mot det som är helt okej att ta som gravid :) Hjälper direkt som tur är. Det enda jag äter sent är clementiner :) övrigt äter vi varierad och bra kost :) får nog helt enkelt stå ut med det.
När har du bf? Säkert frågat tidigare, men minnet är kort :P