• idm

BF februari 2016

Linda8110 skrev 2015-11-10 19:30:07 följande:

Woop woop!

Fått beviljad gravidpenning från och med 12/12! Hurra!!! Så lättad :)

Men vad härligt! :) Jag jobbar sista dagen den 10/12. 30 dagar kvar och nedräkningen är igång :)
  • idm
    Linda8110 skrev 2015-11-10 19:30:07 följande:

Woop woop!

Fått beviljad gravidpenning från och med 12/12! Hurra!!! Så lättad :)

Men vad härligt! :) Jag jobbar sista dagen den 10/12. 30 dagar kvar och nedräkningen är igång :)
  • idm
    zezzan81 skrev 2015-11-12 13:53:40 följande:

Blev beviljad!:)) Tack och lov, börjar bli tungt nu..

Vad härligt! Grattis! :)
  • idm
    Erna90 skrev 2015-11-15 09:53:59 följande:

På onsdag blir det en tripp till ullared för inköp till lillen, då i vecka (28+0). Hur mycket har ni andra köpt på er? Eller när ska ni börja handla? Tips på absoluta måsten att ha till nyfödd? Tänkte på er med barn sedan innan, ös på med tips (och förvarningar med för den delen)

Vad roligt :) Jag och min man ska dit i slutet av november och vi hoppas på att få med oss massa bra saker hem :) Vi har börjat sammanställa en lista med vad vi redan har hemma och en lista med vad som ska införskaffas innan bebis ankomst :) Ska bli så himla kul att faktiskt få shoppa loss på deras bebisavdelning. Tidigare besök har vi bara kollat på alla saker och längtat efter att det ska bli vår tur att få handla till vår bebis :)
  • idm
    Februari16 skrev 2015-11-15 10:36:19 följande:

28+0 idag och tredje trimestern! Woop woop!

Wihu! På onsdag går jag in i tredje trimestern! :) Hur mår du? :)
  • idm
    Februari16 skrev 2015-11-15 14:54:45 följande:

Härligt! Jag mår hyfsat, tycker jag. Foglossningen är så gott som borta och jag jobbar heltid igen. Jag har bara "vanliga" gravidkrämpor nu som jag kan stå ut med. Men jag längtar sååå efter vår lilla kille nu! Hur mår du själv?

Men vad härligt att foglossningen blivit så pass mycket bättre :) Jag mår bara bra. Får ont i svanskotan till och från när jag jobbar, men utöver det så är allt bra :) Så roligt att du väntar en kille, det gör vi med :) när har du bf? :)
  • idm
    Februari16 skrev 2015-11-15 16:27:32 följande:

Vad skönt Bf är 6/2 vilket ju känns som en evighet bort men jag vill ju att han ska stanna där inne i minst 9 veckor till egentligen. Kul att ni också ska ha en kille, verkar som att det är mest grabbar i tråden? Är det ert första barn?

Ja, vi är väldigt förväntansfulla och längtar efter att få träffa vår gosse ????! Vi har bf 9/2 :) roligt att vi har bf så nära varandra. Ja, det känns verkligen som en evighet bort samtidigt som tiden går väldigt fort. Detta är vårt första barn. För er? :)
  • idm
    Februari16 skrev 2015-11-15 22:10:56 följande:

Kul! Det är vårt första också Ska ni gå någon föräldrautbildning? Vi ska prova på det med start sista november.

Spännande :) Ja det tänkte vi med göra :) Just nu lägger vi mycket fokus på att förbereda med alla materiella saker :) Tycker att det är lite svårt att veta vad som behövs eller vad som absolut inte behövs :) Men man får nog gå på sig egen känsla :)
  • idm
    Februari16 skrev 2015-11-16 10:48:29 följande:

Ja så tänker vi med. Och så gör det ju faktiskt inget om det är nåt som inte är klart när liten kommer, man kan ju handla sen också Är ni klara med stora inköp som vagn och så?

Ja precis :) Ja vagn (britax go next), spjälsäng, skötbord och lite andra större saker är fixade :) Hur går det för er?
  • idm
    Februari16 skrev 2015-11-16 11:36:14 följande:

Samma här blev en brio happy för oss. Det enda "stora" som vi inte har köpt än är en babylonia tricot-slen (bärsjal) men det ska fixas snart för en sån vill jag ha när han kommer

Ja bärsele funderar vi fortfarande på :) När har du nästa besök hos bm? :)
Svar på tråden BF februari 2016