• idm

BF februari 2016

Februari16 skrev 2015-12-24 00:58:03 följande:

God jul alla blivande februarimammor!! Hoppas att alla får en lugn och skön julhelg

Ja god jul! :) Nästa år har vi våra små skatter med oss under julfirandet! Mysigt :)
  • idm
    Februari16 skrev 2015-12-28 01:15:59 följande:

Hej allihopa och god fortsättning! Här börjar det att hända grejer... var på förlossningen igår med regelbundna sammandragningar och nu har slemproppen gått också. Har fått bricanyl mot sammandragningarna och försöker att ta det så lugnt som möjligt. Läkaren sa att det kan sätta igång om några dagar eller om några veckor men han trodde inte att jag skulle gå tiden ut (fast det vet man ju faktiskt aldrig!). Så nu får vi bara vänta...

Åå se där! Hur känner du för en eventuellt för tidig förlossning? Hur mår du nu? Hur känns kroppen? :) Uppdatera oss gärna om du har möjlighet :)
  • idm
    Februari16 skrev 2015-12-28 08:24:09 följande:

Samtidigt som jag självklart vill att han stannar där inne och mognar till sig lite mer så känns det ändå tryggt att vi har kommit så långt som vecka 34. Fysiskt så känns det ungefär som om en ångvält hade kört över mig Det molar i rygg och mage och drar i ljumskarna men det känns ändå helt okej

Okej :) Jag håller tummarna för att bebis stannar någon vecka till :)

Nu när du skrivit att slemproppen lossnat och att något kan vara på g så blev det lite som ett "jises allt detta är på riktigt och kommer hända för mig med snart". Haha. Nog för att man vet att man är gravid men ovissheten om när, hur, vart, osv förlossningen kommer dra igång har ännu bara varit en tanke som nu sakta men säkert börjar bli verklighet, haha!
  • idm
    Februari16 skrev 2015-12-28 08:57:42 följande:

Tack Haha, jag vet. Man har liksom skjutit det framför sig och tänkt att det är så långt kvar men det är det ju verkligen inte!

Hur reagerade du när slemproppen gick? :)

Ja snart är äntligen våra små bebisar här. Spännande och overkligt :)
  • idm
    Februari16 skrev 2015-12-28 09:06:20 följande:

Med stor förvåning och misstänksamhet "är det där..? Näää... kan det vara..? Nej det kan det väl inte..?" Men desto mer har lossnat sedan dess och dessutom fick läkaren ut (ursäkta den vidriga detaljen) en hel klump vid undersökningen :-O

Spännande :) behöver du åka in på extra kontroller nu, eller hur fungerar det?
  • idm

Åå i eftermiddag blev jag så överraskad med en fantastisk babyshower av mina vänner :) Känns helt fantastiskt att ens vänner längtar efter vår lilla gosse :) Känns verkligen speciellt att bli firad på detta sättet :) Något jag längtat efter då jag själv tidigare anordnat babyshower för några av mina vänner :) Att jag ska bli mamma blir mer och mer verkligt!

• idm
    lillterror skrev 2015-12-28 19:24:24 följande:

Apropå absolut ingenting, jag har börjat få lite som smärtande ilningar i underlivet dom senaste dagarna. Lite som att jag får en stöt så går det över och kommer snart igen. Kan det vara bäbis som klämmer på någon nerv? Var hos bm för två veckor sen och då låg bäbis vänd åt rätt håll men inte fixerad. Ska till bm på onsdag igen, hon har säkert ett bra svar men någon kanske har känt samma och vet vad det kan röra sig om? =)

Dessa "stötar" har jag med börjat känna av till och från. Stod i appen från libero att det är vanligt att känna så nu :) tror det stod under vecka 32 eller 33 :) en väldigt märklig känsla.
  • idm
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-12-28 23:57:14 följande:

God kväll alla..

Imorgon är det dags för mitt extraul. Förhoppningsvis så får vi veta könet :)

Har börjat få ont när jag går. Jag och dottern cykla till stan häromdagen och räckte med 10 minuters strosande i affärerna och började ila neråt. Får sån smärta som strålar ner i blygdbenet. I vänster sida av blygdbenet och smärtan är hemsk. Jag blir alldeles varm i kroppen och magen känns öm. Fy säger jag bara. . Måste vara foglossning va?

Usch, den smärtan låter inge vidare :(. Har själv ingen foglossning men det låter ju som symptom för foglossning. Du kan ju alltid prata med din bm idag när du ska dit? :) lycka till! Hoppas att ni får se könet :)
  • idm
    lillterror skrev 2015-12-29 18:32:26 följande:

Åh se där ja! Det stod inget om vad det handlar om tro? =)

Ska försöka få in en bild här :)

• idm
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-12-29 20:06:46 följande:

Vår nya familjemedlem är en liten pojk :)) nästan två kg och vid bf beräknas han väga lika mycket till. Så han blir nog lite större..

Så nu kan jag äntligen köpa lite mer färger ;)

Men vad roligt! Grattis! :) Skönt att moderkakan flyttat sig med :)
Svar på tråden BF februari 2016