• idm

BF februari 2016

Februari16 skrev 2015-11-28 11:08:28 följande:

Hej tjejer, jag ligger däckad med feber och hostan från helvetet.. Får så ont i ryggen och magen av att hosta hela tiden Liten bökar runt som vanligt men jag har mycket sammandragningar och det har kommit blod på pappret när jag har varit på toaletten. Det borde ju vara för att jag hostar så men det känns ändå lite olustigt. Är i vecka 31 i morgon. Överreagerar jag eller borde jag rådgöra med förlossningen? Vad säger ni?

Usch! Krya på dig! :) Jag hade ringt och rådfrågat så kan de avgöra om du ska in på kontroll eller inte :)

Kram!
  • idm

Förra onsdagen gick jag in i vecka 30 och PANG så kändes det som att jag blev supergravid. Trötthet, ansträngande att ta sig upp från golvet, vända sig i sängen är kämpigt, helt plötsligt blev jag väldigt osmidig och otymplig, haha. Någon som upplevt detsamma?

• idm
    Linda8110 skrev 2015-11-30 19:47:17 följande:

Haha yes! Som ett brev på posten :) Går dock lättare på morgonen och förmiddagen och blir värre under dagen.

Ja att det känns lättare på morgonen håller jag med om :) på eftermiddagen och kvällen känner jag mig väldigt slut. Jobbet tar betydligt mer på kroppen nu än tidigare, vilket iofs inte är så konstigt :) Längtan efter ledigheten är stor! :)
  • idm
    Linda8110 skrev 2015-11-30 20:32:38 följande:

Oh ja! Jag är sååå klar med jobb nu känner jag haha! Jobbar sista dagen 11/12, hurra :)

Då kan vi ha nedräkning tillsammans :)! Sista jobbdagen den 10 december! Vi närmar oss :))
  • idm
    minneli skrev 2015-11-30 21:08:48 följande:

Jag har nedräkning nu, 14 dagar kvar på jobbet och går in i tredje trimestern, v29 imorgon! :D

Så härligt! :) Här är sista jobbdagen den 10 december :) v. 31 på onsdag! Jises. För varje dag som går är vi alla en dag närmare bebis <3 längtar efter februari!!
  • idm
    Linda8110 skrev 2015-12-01 06:15:27 följande:

Hurra!!! :D

Jag har en semesterdag den 10/12 så man kan nästan säga att jag slutar då haha. Ska bara fira lite lucia med barnen på jobbet den 11e :)

Åå samma här med Luciafirande den 11 med barnen, men det är bra en kort stund på morgonen :)
  • idm
    Februari16 skrev 2015-11-30 21:58:11 följande:

Förlåt att jag inte har uppdaterat, den här förkylningen tar all ork från mig Jag har fortfarande en hemsk hosta och mycket sammandragningar men förlossningen tyckte inte att det var nån fara (förutom att det är jobbigt för mig förstås). Så jag fortsätter att hosta och sitta upp och sova tills det går över av sig självt..

Krya på dig! :)
  • idm
    lillterror skrev 2015-12-03 16:09:40 följande:

V30 och sf låg idag på 29 cm och 11 kg plus sen inskrivningen! Ojojoj, hur ska detta sluta? *phu*

Jag går i samma tankar, sf-måttet var 31,5 i vecka 30 och 10 kg plus :) ska bli spännande att se vad jag hamnar på under nästa besök hos barnmorskan :)
  • idm
    lillterror skrev 2015-12-03 20:40:33 följande:

Haha ja mitt mål från början var ju max 14 kg upp, man ska ju bli av med det sen också ;) men foglossningen gör motion omöjlig, så jag försöker vara desto nyttigare med vad jag stoppar i mig... Min kropp verkar däremot tycka att jag är i behov av extra reserver på lår och rumpa? Tokigt ;)

Vi får se vad slutsiffran blir :) Känner inte att det är något jag oroar mig för dock :) min viktuppgång var som mest fram till ca v. 25. Mellan mina två senaste besök (3 veckor emellan) hade jag gått upp 0,2 kg men magen hade växt 2,5 cm :) så Lillkillen växer nog som han ska :)
  • idm
    minneli skrev 2015-12-03 21:22:49 följande:

Jag hade ingen övervikt sedan innan och har hittills i v29 gått upp 12kg. Min bm har inte klagat över det utan mer sagt att det är normalt och att eftersom jag fått två barn innan kan jag va beredd på att gå upp.

Blir iaf tokig på denna smärta i magen och känner mig inte på topp direkt. Förstår inte hur det kan göra så ont och ändå se okej ut. Livmodertappen var ju tex helt opåverkad. Min mamma födde min lillasyster den här veckan så det kanske gör att jag nojjar upp mig mer.

Jag har inte heller övervikt sen innan och min barnmorska säger att allt ser bra ut viktmässigt :) Inget att oroa sig för :)

Hur länge har du haft ont? Vad säger din barnmorska? Kram!
Svar på tråden BF februari 2016