• idm

BF februari 2016

Pyltet skrev 2016-01-20 16:58:03 följande:

Efter tidig vattenavgång i v34+2, valde man att sätta igång förlossningen igår natt pga tillväxthämmad bebis med risk för infektion. 05:59 föddes världens men perfekta pojke som dessutom vägde överraskande 1,9 kg.

Lever i en bubbla :)

Åh stort GRATTIS! :) Hur mår du/ni? :)
  • idm
    Pennie87 skrev 2016-01-21 05:29:22 följande:

... Och där gick vattnet. ????

Oj, nu precis?! :) Hur känns det?
  • idm
    Pennie87 skrev 2016-01-22 18:40:54 följande:

Igår 16.09 kom en liten tjej på 2,5 kg! Allt väl????

Grattis! :)
  • idm
    jesspett skrev 2016-01-23 17:25:59 följande:

Haha det är sjukt att man längtar efter värk och smärta! Tyvärr har jag inga föraningar öht, hoppas varje kväll att man vaknar av att ha lite ont eller att det är något slemmigt och äckligt (förutom alla dessa flytningar) på pappret när man har varit på toa. 

Bebisen lever runt och jag har lite sammandragningar men inget att hänga i julgran ;)

Ja visst hoppas man lite vid varje toalettbesök, haha. Här har sammandragningar eskalerat. Många som kommer ofta och tätt. Har vid två tillfällen börjat klockan värkar som gjort lite ont jämfört med sammandragningarna. Har vid dessa tillfällen haft molande mensvärk som suttit i under flera timmar. Min bm sa att det troligtvis är förvärkar på gång och att kroppen börjar jobba på ordentligt. Så vi hoppas att hon har rätt. Bf är 9/2 och på tisdag går vi in i vecka 39. För vår del är det fritt fram för bebis att komma nu om den vill, haha :)
  • idm

I vagnen har vi en fårpläd och en åkpåse. Gillar funktionen på en fårpläd då den ger värme vid kyla och "kyla" när det är varmt. Sen kör vi som minneli skriver angående kläder och filtar. Vi har även två olika kuddar till vagnen. En sån tempur och en liten vanlig.

Vi har kudde och täcke till spjälsängen, men jag tror inte att täcket kommer användas förrän bebis är betydligt äldre. Sen tror jag att vi kommer använda oss mycket av vårt babynest, om nu bebis gillar det :) Vi har bunkrat upp med filtar i olika tjocklekar :) samt tre olika kuddar :)

• idm
    lillterror skrev 2016-01-26 05:52:23 följande:

Ska till bm idag, går in i v38 imorgon och är mest nyfiken på om bäbis har fixerat sig än. När fixerade sig era små? (Första bäbisen).

Lycka till hos bm :)

När jag var i vecka 36+3 var jag hos bm och då bekräftade hon att bebis var fixerad.

Mitt nästa besök hos bm är på BF-dagen, så spänd på om vi kommer gå på det besöket eller inte. Kroppen har retas rejält vid två tillfällen då vi börjat klocka värkarna. Sen känner jag av mensvärk som kommer och går. Sitter ofta i under några timmar :) sammandragningar har jag väldigt mycket och ofta under dagarna. Men det behöver absolut inte betyda något. En nära vän hade väldigt mycket förvärkar osv i slutet av graviditeten men bebis ville inte ut förrän hon blev igångsatt på bf+16. Jag hoppas verkligen på att inte behöva gå över så länge :)
  • idm
    Marie14 skrev 2016-01-26 14:01:18 följande:

Någon som läcker råmjölk? Jag har gjort det sen vecka 34 - 35.

Har haft väldigt ömma och spända bröst under hela graviditeten. Inte hela tiden men när det blivit kallt osv.

Läcker en del på natten. På morgonen när jag vaknar så gör det jätteont. Behöver bara röra lite och då sprutar det ut mjölk. Är nu i vecka 39. Har ökat senaste två veckorna. Längtar så tills det kommer till användning

Pratade med bm om detta igår , hon sa bara att det är förberedelser inför det som ska komma. Så antagligen normalt.

Jag går in i vecka 39 imorgon och här kommer det också ut en del råmjölk, när jag rör vid brösten. Någon enstaka gång har det kommit av sig självt. Har haft det så sen ca v. 25.

Ja nu får gärna bebis komma :)
  • idm

Jises vilken natt! Igår hade jag mensvärk till och från hela dagen, vid ca 21 började mina vanliga sammandragningar byta karaktär och blev smärtsamma. Min man fick massera medan jag andades igen dem. Detta höll på några timmar, sedan poff väck! Endast mensvärk kvar och återigen vanliga sammandragningar. Har varit klarvaken sedan 3 inatt. Tack och lov att jag numera är ledig och kan vila/sova under dagen :)

Hur går det för er andra? Snart är månaden vi väntar på här! :)

• idm
    lillterror skrev 2016-01-27 10:47:23 följande:

Spännande! Du har två veckor kvar nu va? Hur känner du när det bara försvinner igen? Blir det något av en besvikelse? Kanske lättnad? Jag har haft sammandragningar sen v19 och nu det senaste lite förvärkar men absolut inget regelbundet eller upprepande alls, mina känns mer som att min kropp säger åt mig att lugna ner mig och vila =)

Ja lite besvikelse känner jag nog, men samtidigt är det lite skönt att det avtar. Jag har med haft sammandragningar sedan mitten av graviditeten, men detta med mensvärk och mer tryck i värkarna har jag varit med om tre gånger nu. Jag hoppas innerligt att det gör nytta inför förlossningen så att kroppen inte bara retas för ingenting, haha :)

Igår var det två veckor till bf :) Jag tror att jag kommer gå över och att bebis kommer den 16/2 :)

Hur mår du såhär mot slutet av graviditeten? :)
  • idm
    zezzan81 skrev 2016-01-27 09:11:58 följande:

I natt kl 5.30 kom vår Matilda:)). Allt gick jättebra och tokfort som väntat. Hon kom på dagen v 38 (37 +0). Hon låg inte i säte som min bm sa, vet inte om hon vänt sig under natten eller om de bara kände fel igår. Glad blev jag över den nyheten iaf:)

Ett stort GRATTIS! :) vad roligt för er och er dotter har fått ett väldigt fint namn :) Hur startade förlossningen? :)
Svar på tråden BF februari 2016