• idm

BF februari 2016

Angels dream skrev 2016-01-05 12:06:33 följande:

jag ville köpa amningsbh men de sa till mig tidigast 5 veckor innan bf.

Ja det tror jag säkert den blir, vet dock inte riktigt när den blir av.

vilken bf har du?

Jag köpte hem till amningsbhar idag, väldigt sköna :) Blir att köpa några till.

Varför just 5 veckor innan?

Bf 9/2 :) så idag är det exakt 5 veckor kvar :) Du då? :)
  • idm
    lillterror skrev 2016-01-05 14:18:43 följande:

Haha ja flera tester blev det här med! Sen ett vul i v9 och först då blev det verkligen "på riktigt" för mig =)

Åh Nils är ett galet fint namn! Alla var fina tycker jag! Vi väntar troligen en flicka, men om dom skulle sett fel på rul så har jag garderat mig med mycket könsneutralt här hemma. Vi har sagt sen dag ett att om det blir en flicka så blir det en Leya, pojke blir Casper. Men nu har vår bäbis fått en syssling som troligen kommer få heta Leya... vi umgås varken flitigt eller ofta (4-5 ggr om året) men känns ändå dumt med samma namn :)

Det där med att få se bebis vid ett ultraljud gjorde det verkligen mer verkligt. Vi gjorde kub i början av vecka 14(trodde vi), men vi var visst redan i vecka 15. Har inte riktigt förstått än hur det fungerar då vi haft stenkoll på ägglossning osv, haha. Men vi litar på personalen :) 9/2 är mer snart än 14/2 vilket känns bra nu, haha. Men räknar med att gå över en del.

Ja Nils ligger faktiskt högst upp på listan, hihi. Leya är ju så fint! Min man hade jublat, är ett riktigt star wars fan :) Även Casper är ett väldigt fint namn :) Förstår att det kan kännas knepigt med samma namn. Hoppas innerligt på att ni hittar något annat som ni båda gillar om ni bestämmer er för att inte ta Leya :)
  • idm
    lillterror skrev 2016-01-05 14:22:50 följande:

Jag köpte en amningsbh för några veckor sen, blir ju så tokigt med storlek eftersom man kan svälla flera storlekar i samband med förlossningen och sen lägger det sig igen.. så jag valde en från boob som töjer sig massor vid behov! Så vet jag iaf att jag har en hemma när det blir av så köper jag fler när jag bättre vet vilken storlek jag faktiskt landar på efter förlossningen =)

Jo det är klart :) Jag köpte med amningsbh som kan töja sig rejält. Både utrymmet runtom och för brösten. Jag hoppas att de blir bra :)
  • idm
    Angels dream skrev 2016-01-05 14:53:50 följande:

det var det dem sa till mig i affären.

jag köper inte bhat på hm och lindex.

jag har av mig själv redan stora bröst F

så därför köper jag lite dyrare då jag får ont i rygg och nacke av hm mfl.

tänkte försöka köpa på mig någon nu iaf.

har bf 20 feb men hoppas på tidigare...

läcker en hel del mjölk redan...

borde nog köpa ilägg så brösten hålls varma också :P

Då förstår jag dig helt klart! :) Själv har jag alltid haft en liten B. Kan fortfarande ha mina vanliga bhar, men de börjar bli lite tajt runtom.

Ja, jag läcker med. Dock inte så mycket som tur är. Men jag hoppas att det är ett täcken på att amningen kommer dra igång bra :)

Ja, när jag gått 37 fulla veckor (2 veckor kvar) så får gossen mer än gärna komma :)
  • idm
    lillterror skrev 2016-01-05 15:57:55 följande:

Åh vi blev också flyttade! Första datum var 21 men på rul blev det sagt 17. Men liksom du räknar jag med att gå över en del, bättre att ställa in sig på det från början så blir det förhoppningsvis inte lika tungt för knoppen när man passerar bf =) hur kommer det sig att ni gjorde kub?

Skulle det bli en Casper här så är faktiskt Nils ett givet mellannamn efter min farfar =) så Nils har min röst ;) sambon är lite inne på Tara om vi inte känner oss bekväma med Leya sen, jag tycker det är fint men känns lite hårt?

I vår kommun erbjuds alla att göra kub :) Vi såg det som en chans att få kika in på bebis samtidigt som det var skönt att kunna utesluta kromosomfel :)

Nils heter min pappa i mellannamn :) Tara var också fint :) Tycker inte alls att det låter hårt utan vackert :) finns ju även liknande namn som leya. Freja exempelvis :) Men det kanske ändå känns för likt? Jag tycker att ni ska köra på det som känns bäst för er :)
  • idm
    lillterror skrev 2016-01-05 17:25:10 följande:

Åh men då förstår jag! I det läget hade jag också gjort ett kub då =) skönt att slippa oroa sig för eventuella kromosomfel, känns som att man tänker tillräckligt mycket ändå på om pyret är frisk osv =)

Ja vi får se! Dom har inte bestämt sig än, det står mellan Leya och Emmy, så en del av mig hoppas givetvis att dom väljer Emmy ;) men namn är nog svårt ändå, jag har ju redan ett ansikte på mitt lilla pyre i fantasin, och när dagen väl är här och bäbis tittar ut så kanske det namnet inte alls passar. Vet flera som varit bestämda med namn men så känns det inte rätt när man väl ser det lilla ansiktet =)

Då håller jag tummarna för att de väljer Emmy såklart :) Ja, vad ens barn kommer heta är nog svårt att bestämma helt innan man träffat den. Men att ha tankar kring namn underlättar ju :)
  • idm
    Angels dream skrev 2016-01-05 22:19:23 följande:

jag skulle gärna fått mindre. trött på mina stora saker. 

jag har 46 dagar kvar 

är på 33+2

men blir nog rätt snart till och besöka twilfit (min affär :P) 

idag har hon roat sig med att se hur långt man kan trycka på sidorna speciellt höger innan någon puttar tillbaka 

Ja de där med att trycka ut sig så långt bebis kan på en sida gör vår gosse med, haha. Magens form ser inte riktigt klok ut :)
  • idm
    Angels dream skrev 2016-01-07 15:18:44 följande:

någon mer som har galen klåda på kvällar och nätter?

ingen som kunde känna igen smärtan jag försökte förklara i nedre delen av bäckenet?

tycker det känns som det pressar neråt stund tals.

precis som bebis vill ännu längre ner...

och ont gör det....

Vad för klåda?

Jag har börjat få ont högt upp i magen. Ungefär mitt i mellan revbenen. Känns som att jag har ett invändigt blåmärke ungefär.

Den enda smärtan jag känt nertill är små hugg och stötar. Någon mer?
  • idm

Var hos min barnmorska idag, är i vecka 36 (35+3). Blodsocker och järnvägen såg väldigt bra ut. Sf-mått: 36 och bebis hjärtljud var bra. Bebis rör sig mycket och ofta. Mitt blodtryck låg däremot högt, 138/98. Jag brukar få högt blodtryck när jag är på sjukhuset då jag blir nervös när just blodtrycket ska tas. Men ett undertryck på 98 har jag då aldrig tidigare fått.

Hur som helst så fick jag ta ett urinprov som inte visade några som helst spår av äggvita. Jag kommer gå på kontroll varje vecka nu för att bm vill ha koll på mig. Min bm är väldigt bra och lugnande och sa att jag absolut inte skulle oroa mig, men om jag får väldigt ont i huvudet eller om synen börjar kännas konstig så ska jag ringa in direkt.

Någon annan som varit med om något liknande? Jag och min man gör vårt bästa för att hålla oss lugna, men det är lättare sagt än gjort. Blir lite nervös av hela situationen...

• idm
    lillterror skrev 2016-01-10 08:17:42 följande:

Har inte varit med om samma, men vill bara säga att vi håller tummarna här borta och hoppas det bara var en extra stressig dag som påverkade trycket! Tycker du ska försöka lyssna på din bm som har såpass bra erfarenhet av sånt här =) försöka i den mån du kan iaf, förstår ju att tankarna börjar fara omkring i huvudet.. är ni färdiga med allt boande i hemmet om det skulle bli av tidigare? :)

Tack!

Troligen var det bara min vanliga stress inför blodtryck som gjorde att trycket blev så högt. Vi har varit hos mina föräldrar under helgen och min mamma jobbar på sjukhuset och hade lånat hem en blodtrycksmätare. Igår låg det på 110/75 :)

Min bm är medveten om att jag stressar upp mig när prover ska tas och trodde precis som jag att det höga blodtrycket berodde på det. Men hon vill ändå ha extra koll vilket för mig känns tryggt och bra :)

Ja nu är nog allt där hemma färdigt faktiskt. Jag har lite kvar att lägga ner i bb-väskan :) Eller filmkameran har vi inte köpt! Det får bli veckans uppdrag :) Vi hämtade ut vagnen igår och den provkörs för fullt inomhus just nu, haha. Tänk att vår lilla gosse ska ligga där i? :)

Hur är allt med dig? Känner ni er redo? :))
Svar på tråden BF februari 2016