• idm

BF februari 2016

sladda skrev 2015-12-29 22:57:03 följande:

Hur mycket kläder köper ni innan o vilka storlekar?? Tycker det är svårt när man inte vet kön.

Vi har införskaffat kläder upp till strl 68 och lite i strl 74. I strl 50, 56 och 62 har vi en himla massa kläder och tanken är att då vi inte har egen tvättstuga ännu utan gemensam i källaren (flyttar i april) inte ska behöva känna stress över allt tvättande :) kläderna som vi köpt är både nya och begagnade :)
  • idm
    Februari16 skrev 2015-12-28 22:20:18 följande:

På mig så lossnade det en liten bit först, kanske 2x2 cm och då var jag osäker på om det var slemproppen. - och här får alla känsliga blunda - men när den större delen lossnade, som var lite mindre än en knuten näve, så förstod jag var det var. Den var liksom som gelé.. eller typ som en manet.. nä usch förlåt, mindre trevligt samtalsämne :O

Hur går det för dig? :)
  • idm
    Februari16 skrev 2016-01-01 23:52:31 följande:

Här händer det grejer.. vattnet gick ikväll så nu är vi på sjukhuset och bara väntar.. känns helt galet och overkligt. Det blir tydligen en liten januaribebis här

Vad spännande!! Lycka till! Hoppas att allt går bra :)

Återigen slår en tanken mig om att det faktiskt kan starta närsom. Väskan är inte helt packad då saker till mig måste köpas, en stickad dress till bebis att åka hem i måste tvättas osv. Detta får nog bli dagens uppdrag, haha :)

Uppdatera oss gärna när du kan och har möjlighet :)
  • idm
    minneli skrev 2016-01-02 11:15:48 följande:

Oj spännande! Hur går det februari16?

Jag har tvättat ganska mkt nu och tagit fram skötväskan, som får bli bb-väskan.

Eftersom jag löper större risk att få havandeskapsförgiftning så vill jag fixa mkt nu innan, ifall jag bli liggandes sen. Är i mitten av v.33. Men det är fortf massa kvar att göra.

Om jag får fråga, vad är det som gör att du har större risk att få havandeskapsförgiftning?

Vi tänkte med använda skötväskan som en av Bb-väskorna :) Känns spännande att packa den :) Är i mitten av v.35 just nu :)
  • idm
    minneli skrev 2016-01-02 12:58:14 följande:

Jag fick det med första barnet runt v34 och med andra först i v38-39 så bm sa att jag mest troligt kommer få det den här gången oxå. Så jag går på lite tätare kontroller.

Vet inte varför jag fått det, är väl otur bara antar jag för överviktig är jag inte :)

Men andra gången jag fick det hann jag knappt märka det. Första gången var det jobbigare då jag blev inlagd på sjukhuset flera ggr och fick springa till bm varannan dag samt äta dubbla blodtrycksmediciner.

Okej :) Jag håller tummarna för att du slipper det denna gången :)
  • idm
    bf 26/2 skrev 2016-01-03 02:24:53 följande:

Hej!

Kul att läsa om vad som händer hos alla, jag hoppar också in. 

Vecka 32+2 idag, första barnet. Fick regelbundna sammandragningar och ont i ryggslutet första gången i vecka 25 och alla gjorde sig redo för en prematurbebis men som tur var gick det att stoppa och efter 5 dagar på sjukhus fick vi komma hem igen. Så jag är helnöjd med att vara i vecka 33.

Hur mycket sammandragningar har ni nu? Aldrig eller varje dag? Skulle vilja ha något att jämföra med.

Och en till fråga: Någon här som har sytt ett babynest och kan tipsa om en bra guide?  

Vilken lättnad att bebis inte kom så pass tidigt :) Hur gjorde de för att stoppa upp det?

Jag väntar mitt första barn och är nu i vecka 35, 36 på tisdag. Jag har haft sammandragningar sedan vecka 18 ungefär. Inga regelbundna men jag har flera sammandragningar varje dag. Ibland får jag dem när jag rör mig, ibland när jag ligger helt still osv så jag ser inget direkt mönster på när dem kommer.

Angående babynest så har jag en snäll svärmor som syr detta :) Jag skulle sytt själv men hon ville gärna :) Om du googla "sy babynest" så tycker jag att det kommer upp många bra beskrivningar :) har för mig att någon som heter "idas mirakel" eller något sådant har en bra beskrivning :) Lycka till! :)
  • idm
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-01-03 19:46:08 följande:

Ibland tror jag att jag har sd men är osäker på om det är det.. hur känner ni av era?

Och hur känner ni skillnaden mellan sd och förvärkar?

När jag får sammandragningar så blir magen väldigt hård. Jag känner hur livmodern "drar ihop sig". Vet inte riktigt hur jag ska förklara :) Det känns obehagligt men gör absolut inte ont :)

Jag tror inte att jag fått några förvärkar ännu.
  • idm
    lillterror skrev 2016-01-04 09:40:46 följande:

Kände av en tydlig panik när bm sa att mitt sf ökat fyra cm (!!!) På två veckor! Haha! Bm försökte lugna mig med att det beror på att min bäbis sträcker ut sig så mycket som möjligt, och ritade upp hur h*n ligger. Så nästa mätning har det troligen inte ökat ngt större då, men kan ändå inte sluta tänka på att det kommer en jättebamsing till bäbis haha! *phu* =)

Just detta mått är jag lite nervös inför att ta på fredag. Känns som att magen växt ordentligt sedan senaste besöket. Magens tillväxt syns även tydligt på bilder som vi tar vecka för vecka.
Svar på tråden BF februari 2016