• idm

BF februari 2016

lillterror skrev 2015-12-03 21:54:39 följande:

Min viktuppgång satte fart först efter v24 ungefär, i samband med att jag blev helt sjukskriven.. och eftersom jag var en tunnis innan säger bm att det bara gör mig gott med vikten, men av någon anledning så lägger jag stor fokus på just den biten? Osunt tänkande, helt klart ^^ och helt fel saker att prioritera energin på, huvudsaken är ju att lillan mår bra =)

Så olika det är med när man börjar gå upp :) försök så gott du kan att inte lägga fokus på det utan precis som du skriver så är den extra vikten bra för dig vilket betyder att den är bra för er bebis med :)
  • idm
    Sickan5 skrev 2015-12-04 08:38:03 följande:

God morgon..

Normal BMI innan graviditet och väntar mitt andra barn.

är i V32 och gått upp 12 kg vilket min BM gick i taket för. Skulle verkligen tänka på va jag åt osv... vart först deppig då jag äter sunt men kan tyvärr inte träna som jag brukar göra.

Men då de är andra barnet orkar jag inte höra detta så tänker , -vänta tills jag kommer med 30 plus kg.   nämen så kanske de inte blir denna gång men gick upp väldigt mycket med min först födda.

Men vilken otrevlig barnmorska! Det viktigaste är att du och bebis mår bra :) Pepp till dig!
  • idm
    lillterror skrev 2015-12-04 09:22:15 följande:

Du är så vis du och har alldeles rätt =) hur mår du i övrigt nu då? Börjar det kännas tungt? Snart dags för graviditetspenning?

:)

Jag har mått lite upp och ner senaste veckan. Igår kräktes jag vilket jag inte gjort sedan v.8. Det kan dock vara något som går på jobbet (förskola). Idag mår jag dock mycket bättre :) Kroppen börjar kännas lite tung och otymplig. Jag känner mig verkligen redo för att gå på graviditetspenning! :) Hur mår du? Hur känns kroppen? :)
  • idm
    lillterror skrev 2015-12-05 19:43:00 följande:

Schampo kommer jag inte använda då jag inte använder det på mig själv, och så små behöver inte sånt ändå =) så här kommer det användas helt vanlig olja (kallpressad oliv eller raps) och ev weledas produkter =) jag har problem med hårbotten och huden själv och min lösning var "basic nopoo", så det är vad bäbis får växa upp med också =)

Även här kommer vi endast köra på så rena produkter som möjligt, vanlig ekologisk olja :) Det finns så mycket "färdiga" produkter som innehåller massa läskiga saker som jag absolut inte vill att vår bebis ska behöva använda :) Jag ska läsa på lite om weledas produkter :)
  • idm
    Pyltet skrev 2015-12-05 22:51:28 följande:

Jag kanske är extremt känslig, men när jag använde weleda mot strechmarks så fick jag eksemliknande utslag och klåda över hela kroppen. Tog en massa tester och vart hos läkaren men de kunde inte hitta nånting fel. Både klådan och utslagen försvann när jag slutade med weleda. Nu är jag rädd för att köpa nåt från det märket vare sig till mig eller min bebis. Ni får gärna tipsa om det finns andra märken som är så naturliga som möjligt.

Skönt att reaktion la sig :) Jag har hört väldigt gott om Maria Åkerbergs produkter som även dem ska vara ekologiska osv :) Jag har inte hunnit läsa på ordentligt, men det kanske är en produkt som passar dig :)
  • idm
    Februari16 skrev 2015-12-06 12:19:03 följande:

Vecka 32 (31+0) idag och helt plötsligt känner jag mig SÅ gravid! Liten bökar runt i precis hela magen och jag har svårt att känna vad som är huvud och vad som är rumpa. Nåt stort och hårt är det som trycker mot magsäcken iaf.. blä för halsbränna! Men så så mysigt att känna liten hela tiden

Jag är fortfarande jätteförkyld med hosta och feber - jag som aldrig blir sjuk annars. Måste försöka få en läkartid imorgon för jag orkar verkligen inte mer Hoppas att ni alla är säkra inomhus (tänker på stormen) och att ni har en fin advent!

Den där känslan slog mig ungefär i samma veva som jag gick in i vecka 30, haha. Jises :)! Hoppas att sjukdomen ger med sig snart :)
  • idm
    minneli skrev 2015-12-06 22:15:21 följande:

Jag velar fram och tillbaka på hur jag ska göra imorgon, jobba eller inte. Har läkartid på tisdag. Gick ju hem från jobbet pga foglossningen i tisdags och nu efter några dagar känner jag mig lite mer rörlig. Frågan är om allt förstörs om jag jobbar igen. (Jobbar på en förskola med barn som är 1-2 år) ska annars bara jobba två veckor till så jag hade ju så gärna klarat det, samtidigt som det är väldigt dumt att kämpa på för mkt. Usch vad jag velar!

Personligen hade jag väntat tills efter läkarbesöket. Kanske blir du sjukskriven? Om det är för foglossningen du ska träffa läkaren? Jag jobbar själv på förskola med de yngsta och jag tycker att det är en enorm påfrestning på jobbet även om jag inte har någon foglossning. Hoppas att du kommer fram till något vettigt :) lycka till hos läkaren :)
  • idm
    Februari16 skrev 2015-12-13 00:14:57 följande:

Är det nån mer än jag som bara njuter när bebisen lever rullan i magen? Ligger vaken för att liten är pigg och busig och jag bara älskar att känna hans rörelser! Jag slutar aldrig att förundras över att han finns och lever i min kropp Låter ju helflummigt men jag känner mig bara så lyckligt lottad

Känner exakt samma sak :) Gossens rörelse är magiska! Det är så mysigt. Jag och min man kan ligga och kolla på magens rörelse låånga stunder :) Väldigt mysigt samtidigt som det är lite overkligt att han faktiskt är där inne, haha. Märkligt :)
  • idm

Vi hade tänkt hyra babyskydd från BB men har precis fått reda på att de ska sluta med uthyrning vid årsskiftet :(. Nu blir det att köpa ett babyskydd istället.

Vilket babyskydd kommer ni att använda? :)

• idm
    Pyltet skrev 2015-12-13 12:08:19 följande:

Vi köpte brio babyskydd med adapter, den ingick iofs i paketet när vi köpte vagnen. Det blev en brio Smile med liggdel och sittdel. Vi är väldigt nöjda med köpet. En sak som alla kanske inte vet är att brio har blivit uppköpta av britax, så de är i princip likadana vad jag förstått efter att ha pratat med säljaren på babyproffsen.

Ja, vi har köpt en britax go next :) Så på den borde brios babyskydd passar. En adapter behövs nog dock :) Hoppas på att hitta något vi gillar :)
Svar på tråden BF februari 2016