• idm

BF februari 2016

jesspett skrev 2015-12-14 21:48:16 följande:

Bara jag som börjat packa bb-väska? V. 33 nu ;)

Har inte packat klart men lagt ner lite nytvättade bebiskläder, underkläder till mig, amningskupor och blodpapperna från mvc ligger i väskan än så länge!

Vi har börjat lite smått att kolla igenom vad vi ska ha med oss, men än så länge inte packat ner något :) Tänkte skriva ner en lista så att vi har en tydlig översikt över vad som ska packas ner. Jag går in i vecka 33 imorgon :) Jag har inte fått några papper från bm ännu, men ska dit idag så får fråga :)
  • idm
    sladda skrev 2015-12-15 06:58:27 följande:

Jag har inte ens införskaffat någon skötväska ännu. Det enda vi har införskaffat är vagn o babyskydd då det va på kampanj. Man kanske borde börja snart med allt det andra ;)

Vi har inte heller köpt skötväska ännu :) Vi kan inte bestämma oss för vilken, haha. Någon som har några förslag? :)
  • idm
    lillterror skrev 2015-12-16 13:09:17 följande:

Var hos bm idag v 32 (31+0) och sf låg på hela 31 cm =) verkar som att mitt lilla pyre lagt sig hyfsat rätt sen ett par veckor tillbaka dessutom (ej fixerad), för det rejäla trycket jag haft på revbenen det senaste är inget mindre än en liten rumpa som guppar ^^

Vad spännande :) Jag var hos bm igår, v33 (32+0). Sf låg på 34 (ligger på övre kurvan) och även vår lilla gosse har vänt sig :) så spännande att det verkligen börjar närma sig nu :)
  • idm
    lillterror skrev 2015-12-16 14:08:36 följande:

Jag vet faktiskt inte vart på kurvan jag är? Men tror jag följer mittenkurvan har jag fått en känsla av =) bm sa att min mage är väldigt hög så jag längtar lite tills den sjunker så jag kan andas ordentligt och pyret slipper trycka så enormt på revbenen :)

Verkligen jättespännande att det närmar sig! Samtidigt som det är skrämmande, fast på ett mysigt sätt. Många känslor och tankar i omlopp nu ;)

Det viktigaste är att man följer sin egen kurva :)

Ja det är verkligen många tankar och funderingar som snurrar runt :) vad ska man packa i Bb-väskan, när kommer förlossningen starta? Hur kommer den starta? Hur kommer det går? Osv osv. Många frågor haha :)
  • idm
    lillterror skrev 2015-12-16 15:45:53 följande:

Ja det är ju så =)

Haha precis! Jag har än så länge bara hittat vilken väska som känns lagom stor (en enkel träningsbag), och lagt ner pappren från mvc däri :) fick ett papper idag med tips på vad man ska packa, men det får vänta några veckor till. Har inte tvättat bäbiskläderna och filtar än, tänkte ta det i januari nån gång och få packar jag samtidigt :) jag är mest spänd och förväntansfull inför fl, som du skriver- hur och när den kommer starta, hur det kommer gå osv =) är rädd för att jag får slänga ut min sambo för frisk luft ett par gånger under processen ^^

Väska har vi nog valt ut och vi har nog valt några set kläder till bebis som ska packas ner :) Jag har ännu inte fått några papper från min barnmorska. Vad är det för papper?

Ja, hur både mina och min mans reaktioner kommer vara blir spännande (skrämmande) att se. Vi pratar mycket om det just för att lite mentalt försöka förbereda oss lite :)
  • idm
    lillterror skrev 2015-12-21 07:06:57 följande:

Hur har ni andra det med sömnen nu? Jag sover verkligen uruselt sen ett par veckor tillbaka! Foglossningen är en bidragande orsak, men även konstiga drömmar och oförmåga att kunna somna om?

Usch det låter inge vidare :( Kan en gravidkudde hjälpa mot foglossningen när du sover?

Jag sover fortfarande bra, vaknar ca 1 gång per natt pga toalettbesök. Jag hoppas att det håller i sig. Däremot vaknar jag väldigt tidigt och kan inte somna om, men det gjorde jag redan innan graviditeten.
  • idm
    Anonym (orolig) skrev 2015-12-21 06:58:36 följande:

Är mitt första barn å undrar lite om hur de är elr känns innan, har haft typ som mensvärk i 2 dagar nu å sen går de över efter nån minut de är inge som varar länge. Är de förvärkar elr nåt farligt som ja ska ringa å fråga om? Barnet kan väl inte vara påväg om inte vattnet har gått ? Är i vecka 35 idag .

Nu är även jag gravid med mitt första barn och vet ännu inte hur förvärkar känns. Har en hel del sammandragningar varje dag, men det är inget som gör ont eller liknande. En förlossning kan starta utan att vattnet gått. Är du orolig över det så tycker jag absolut att du ska ringa och rådfråga en barnmorska :) lycka till!
  • idm
    minneli skrev 2015-12-21 08:39:55 följande:

Jag sover jättekonstigt och mina drömmar är helt psyko! Har svårt att urskilja vad som hänt och inte när jag vaknar också.. Haha.

Idag ska jag strax på ultraljud för att kolla om moderkakan har flyttat sig uppåt eller inte. Annars kan det bli kejsarsnitt. Sen efter der ska jag till bm.

Sånna drömmar hade jag mycket i början och i mitten av graviditeten, haha. Väldigt konstigt. Jag hoppas att allt ser bra ut :) Lycka till! :)
  • idm
    minneli skrev 2015-12-21 15:50:20 följande:

Moderkakan hade flyttat på sig så det blir inget kejsarsnitt. Han väger 1,8 kg och var 4% över medelstorlek.

Var hos bm oxå och det såg bra ut, sf- mått 30 och jag upp 14 kg. Hade 126 i blodvärde så jag är inte trött pga det iaf!

Vad härligt att allt såg bra ut :) jag går in i vecka 34 imorgon och hade sf mått 34 för en vecka sedan. Tankar kring en väldigt stor bebis börjar snurra runt. Men vet att det är betydligt mer än sf mått som spelar in :) Men kan ändå inte undgå att bli lite nervös..
  • idm
    Anonym (orolig) skrev 2015-12-21 19:50:48 följande:

Väldigt va alla verkar vara stora å ha jätte stor mage :p Jag ör i vecka 35 å hade sf mått 29,5 i vecka 33+1. Bm sa att ja kommer få en söt liten tös som kommer väga runt 3 kilo, gött de så slipper de göre så ont ;)

Det är ju dock inte bara vikten på bebisen som avgör hur ont en förlossning kommer göra eller hur den kommer gå :)
Svar på tråden BF februari 2016