BF februari 2016
Bara jag som börjat packa bb-väska? V. 33 nu ;)
Har inte packat klart men lagt ner lite nytvättade bebiskläder, underkläder till mig, amningskupor och blodpapperna från mvc ligger i väskan än så länge!
Bara jag som börjat packa bb-väska? V. 33 nu ;)
Har inte packat klart men lagt ner lite nytvättade bebiskläder, underkläder till mig, amningskupor och blodpapperna från mvc ligger i väskan än så länge!
Jag har inte ens införskaffat någon skötväska ännu. Det enda vi har införskaffat är vagn o babyskydd då det va på kampanj. Man kanske borde börja snart med allt det andra ;)
Var hos bm idag v 32 (31+0) och sf låg på hela 31 cm =) verkar som att mitt lilla pyre lagt sig hyfsat rätt sen ett par veckor tillbaka dessutom (ej fixerad), för det rejäla trycket jag haft på revbenen det senaste är inget mindre än en liten rumpa som guppar ^^
Jag vet faktiskt inte vart på kurvan jag är? Men tror jag följer mittenkurvan har jag fått en känsla av =) bm sa att min mage är väldigt hög så jag längtar lite tills den sjunker så jag kan andas ordentligt och pyret slipper trycka så enormt på revbenen :)
Verkligen jättespännande att det närmar sig! Samtidigt som det är skrämmande, fast på ett mysigt sätt. Många känslor och tankar i omlopp nu ;)
Ja det är ju så =)
Haha precis! Jag har än så länge bara hittat vilken väska som känns lagom stor (en enkel träningsbag), och lagt ner pappren från mvc däri :) fick ett papper idag med tips på vad man ska packa, men det får vänta några veckor till. Har inte tvättat bäbiskläderna och filtar än, tänkte ta det i januari nån gång och få packar jag samtidigt :) jag är mest spänd och förväntansfull inför fl, som du skriver- hur och när den kommer starta, hur det kommer gå osv =) är rädd för att jag får slänga ut min sambo för frisk luft ett par gånger under processen ^^
Hur har ni andra det med sömnen nu? Jag sover verkligen uruselt sen ett par veckor tillbaka! Foglossningen är en bidragande orsak, men även konstiga drömmar och oförmåga att kunna somna om?
Är mitt första barn å undrar lite om hur de är elr känns innan, har haft typ som mensvärk i 2 dagar nu å sen går de över efter nån minut de är inge som varar länge. Är de förvärkar elr nåt farligt som ja ska ringa å fråga om? Barnet kan väl inte vara påväg om inte vattnet har gått ? Är i vecka 35 idag .
Jag sover jättekonstigt och mina drömmar är helt psyko! Har svårt att urskilja vad som hänt och inte när jag vaknar också.. Haha.
Idag ska jag strax på ultraljud för att kolla om moderkakan har flyttat sig uppåt eller inte. Annars kan det bli kejsarsnitt. Sen efter der ska jag till bm.
Moderkakan hade flyttat på sig så det blir inget kejsarsnitt. Han väger 1,8 kg och var 4% över medelstorlek.
Var hos bm oxå och det såg bra ut, sf- mått 30 och jag upp 14 kg. Hade 126 i blodvärde så jag är inte trött pga det iaf!
Väldigt va alla verkar vara stora å ha jätte stor mage :p Jag ör i vecka 35 å hade sf mått 29,5 i vecka 33+1. Bm sa att ja kommer få en söt liten tös som kommer väga runt 3 kilo, gött de så slipper de göre så ont ;)