BF februari 2016
Det går bara bra, tack Vi har haft två nätter på raken nu då han vaknar med 1-1,5 timmes mellanrum och vill äta så jag är ganska trött men sånt får man ju räkna med Annars är allt helt underbart! Hur går det för dig? När har du bf?
Det går bara bra, tack Vi har haft två nätter på raken nu då han vaknar med 1-1,5 timmes mellanrum och vill äta så jag är ganska trött men sånt får man ju räkna med Annars är allt helt underbart! Hur går det för dig? När har du bf?
Ja vi hade tur och kom hem efter fyra dagar, tre på BB och en på neo Det enda sättet vi har märkt av att han är prematur är att han blev gul och behövde sola (vilket man iofs kan behöva även om man inte är född för tidigt). Annars är han som vilken bebis som helst - fast finare såklart
Vad härligt att räkna ensiffrigt nu! Hoppas att du snart får gosa med din lille!
Ja men visst är det fantastiskt? Jag kunde knappt förstå att det växte en liten människa i mig när jag var gravid och nu kan vi sitta och bara fånle och titta på vår son i ren fascination över att vi har skapat nåt så fulländat
Idag den 1/2 klockan 02.23 kom vår älskade gosse till världen :) Han är alldeles perfekt :)
Februari16 6/2, född 7/1
Jesspett 7/2, född 4/2
Idm 9/2, född 1/2
Erna90 9/2, född 24/1
Jensan84 10/2
MalinTherese 12/2
Cupcakedream 13/2
Lillterror 17/2
Ak82 17/2
Småland 17/2
BenicioSantino 18/2
Minneli 22/2
GameOfLife 23/2
Ondar 23/2
Mamma till två gullegrisar 25/2
Lysmasken 26/2
LMG 28/2
Bf feb 13/2
maliinnnn1990 bf 28/2
Tänkte dela med mig av min förlossning i korta drag :)
Söndagen den 31 /1 kl 19 började jag känna av lite förvärkar som påminde om de som jag tidigare känt av ett fåtal gånger men som efter någon timme klingat av. Vid 20 börjar jag smått inse att förvärkarna ökar lite i styrka, vi börjar klocka dem. Ganska så exakt 3 värkar på 10 minuter. Vid 20.44 ringer vi till förlossningen som säger att vi kan komma in. Kopplas på ctg och efter en undersökning så visar det sig att jag är öppen 4 cm. Kräks efter undersökning. Klockan är nu 22.15.Väljer då att hoppa i ett bad där jag kämpar på med värkar, ligger kvar ca 1 Timme. Värkarna gör väldigt ont så jag ber om att få testa annan smärtlindring. Jag kräks. In på förlossningsrummet och börjar testa lustgas, hjälper lite lätt. Vid 00.15 undersöks jag igen, öppen 8-9 cm. Jag ber nu om epiduralen. De förbereder och sätter pkv. Vid 00.44 undersöks jag igen då jag tycker att värkarna ändrar karaktär, 10 cm öppen, för sent för att få epiduralen. Barnmorskan ta hål på hinnorna. Krystvärkarna börjar 1.30. Vid 01.40 tillkallas läkare då bebis värde på ctg inte är helt bra. Jag har för täta värkar vilket kan göra att bebis inte få pausen han behöver. En läkare ta blodprov på bebis huvud och allt ser väldigt bra ut. Vid 02.23 kommer sedan den finaste lilla människa som jag någonsin skådat ut! Vår älskade gosse :) moderkakan kommer ut 02.27. Jag undersöks och behöver ett stygn på ena blygdläppen. Är väldigt nöjd över förlossningen :)
Minneli
Attans skit att du fick det men det är skönt att det redan är bättre:) snart är du frisk ska du se:):)
Idm
Åh va mysigt det lät, det verkade som du hade en bra fl? Hoppas bebbe mår fint<3
Imorgon har jag bf men det verkar inte hända nått! Sååå segt! Inga känningar förutom lite lite mensvärk typ ibland! Och den där slämproppen som alla verka tappa har jag inte ens sett röken av :(
Heja lillterorr, stort lycka till!
Zespriem, usch vad jobbigt det låter! Du har inte fått morfin lr så för att kunna vila?
Min bebis är två veckor idag! Hur går det för er andra som fått sina bebisar?
får ni sova nåt?
Här har vi kämpat en del med amning och vikt men nu verkar han vara på banan igen. Han äter hela tiden och känns som att han aldrig sover. Kan iaf inte lägga ifrån mig honom
Någon som använder bärsjal? Där sov han som en stock, men blev så himla varm att jag inte vågat använda den nåt mer.. Sen är jag osäker på hur hårt man ska linda.
Dw upplevde ja me att min tös hade så jag köpte minifom å ger henne varje gång innan hon ska äta å de har hjälpt hon är gladare sover bättre . Å bajsa gjorde hon inte varje dag innan ja börja me minifom men ni gör hon de nöstan vaeje dag varanna dag men de bör dom göra varje dag sa dom på 1177 när ja prata me dom . Så prova å köp de ? Annars kan du köpa pysventil oxå så alla gaser kommer ut även de har ja använt å tyckte hon blev lättad efter ja användt de..annars så kanske din pojk inte tål bröstet mjölken om du ammar ?
Flera barn som inte gör de. Min tös äter oxå ofta på dagen jag ger ersättning , men på natten så sover hon bra de kan gå mellan 3-4 timmae på natten å då äter hon mellan 70 -100 ml å på dagen kan de gå mellan 30 min till 4 timmar å då kan hon äta allt mellan 40 -100 så de är olika hon äter ofta p lite på dagen ..
Ska vi göra ngn fortsättningstråd där vi kan prata om våra barn? :)
Det finns plats! :D Påväg in nu!
Jag sätts inte in på grund av överburenhet, utan för att jag är helt slut av alla värkar som aldrig kommer igång till riktig förlossning. Sover inte och går med i princip ständig molvärk. Så det är av humanitära skäl :)
Nyfiken på hur era bebisar sover på nätterna? Samsover ni eller lyckas ni få dem att somna i egen säng? Vi somnar oftast när vi ammar och det är mysigt, men det gör mig lite nervös :/
Ni som ammar, hur ofta gör ni det under dagen och natten? :)
www.familjeliv.se/forum/thread/76420986-februaribebisarna-2016
Minneli pratade om att fortsätta pratet i en ny tråd om barn, nu är den skapad för dom som vill =)
Alltifrån en gång i timmen till var tredje/fjärde timme haha! Nu inatt blev det två ggr så var tredje ungefär då, oftare på eftermiddag/kvällen. Undrar när man får in en bättre rutin på det hela? Som det känns just nu orkar jag knappt ta mig nånstans för att hon ska matas i tid och otid, och när hon ligger vid bröstet är hon ju inte klar på fem minuter direkt =)
Nu har jag också bebis utanför magen! :D
Igångsättningen gick hur smidigt som helst. 14.20 igår togs hinnorna, värkarna satte igång kort därefter och blev snabbt starka. Låg i sängen och andades mig genom värkarna, kände mig kissig och gick motvilligt upp ur sängen till toaletten. Ville egentligen ha ett bäcken, men bm tyckte verkligen att det skulle vara bra för mig att komma upp ur sängen lite. Sambon följde med mig och väl sittandes på toaletten satte krystvärkarna igång! Ringde på personal och stapplade tillbaka till rummet, hann inte upp i sängen igen utan födde ståendes hängande över sängen. "Av med trosorna, bebisen kommer ut nu!" :D 17.13 föddes han. Mindre än tre timmar efter igångsättningen. Antibiotikadroppet pga gbs hann inte verka eftersom jag födde snabbare än de räknat med. Så han kontrolleras var 6:e timme, andning, saturation och temp. Allt ser bra ut :) Blev verkligen en bra förlossning!!