• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Mini11

Hej hej! Grattis alla blivande mammor!

Hoppar in här jag med! Plussade i torsdags och väntar nu tredje barnet. Känns fortfarande overkligt... Hade sex flera dagar innan beräknad ÄL, så trodde inte att det var möjligt. :)

Beräknad BF runt 30/1-2/2 2016.

Inte så mycket symptom ännu. Molvärk och trötthet mest.

• Mini11
    MCLRBL skrev 2015-06-02 20:53:34 följande:

Går in i v. 7 imorgon om appen har rätt. Ska på inskrivning på fredag och undrar om ni har några tips på vad man kan ta upp? Känner mig så himla ny och undrar typ över allt men kommer inte på så mycket specifikt liksom :b Haha låter kanske konstigt! Hur går inskrivningen till? Som sagt, har ni några tips på vad man kan fråga så man får veta så mkt som möjligt och inte missar nått viktigt? :)

Vad jag minns fick man info om det mesta, det togs prover och så gjorde BM en undersökning. Med första barnet gjorde hon vaginal undersökning, med andra kände hon bara att livmodern vuxit. Var i vecka 13 då.
  • En PantherTant

BF 4.2 här, med barn nummer 4.

Idag fick jag tid bokat till mitt 7veckors ultraljud (görs alltid hos oss när vi gör ivf). Blev pga midsommaren lite tidigare, 18,6, men hoppas ett tickande hjärta syns ändå. Skönt att det inte är så länge dit, känns som om jag först efter det vågar tro det går bra hela vägen (de två missfall jag haft tidigare har båda varit tidiga, före vecka 7) och slappnar av fullt ut.

Annars mår jag riktigt bra, pigg och inga känningar ännu av det svåra graviditetsillamående jag normalt brukar få. Oroar mig inte för det, tagit graviditetstest via blodprov så vet att hcg nivån var högre än riktvärdet för tidpunkten. Svullna tarmar har jag däremot, började redan tvätta upp mammakläder, kan inte alls ha på mig mina vanliga tighta jeans. Klänningar är min bästa vän den första graviditetstiden!

• MotherA

Alltså, alla dessa mardrömmar! Vaknar som ett skakande asplöv i princip varje morgon. Kidnappare, bombhot, gängslagsmål eller som inatt -varulvar och inbrottstjuvar! Hjälper ju inte direkt mot tröttheten om man säger så... Gäsp!!

• Darimna
    MotherA skrev 2015-06-03 07:09:17 följande:

Alltså, alla dessa mardrömmar! Vaknar som ett skakande asplöv i princip varje morgon. Kidnappare, bombhot, gängslagsmål eller som inatt -varulvar och inbrottstjuvar! Hjälper ju inte direkt mot tröttheten om man säger så... Gäsp!!

Det är ju fullmåne nu också. Förvärrar mardrömmar. Jag drömde också konstigt och vaknade med ångest och rädsla. 

Började släppa i bilen på vägen till jobbet.
  • Darimna
    CeciliaBKB skrev 2015-06-02 19:31:46 följande:

Hej på er!

Började tillsammans med min sambo att försöka bli gravida i augusti 2013. Igår fick vi det första plusset någonsin! Bim+5. Sex stycken tester och alla var positiva så nu har vi fått första tiderna hos kvinnohälsan :)

Har inte känt några symptom alls innan men börjar nu få en molande värk i magen som känns som lättare mensvärk. Blir lika orolig varje gång för lag är rädd att mensen ska komma och något blivit knas med testerna. Även om jag hör hur det låter :P

Har idag varit grymt trött, men inget illamående eller öm i brösten än :) Verkar som att jag är i vecka 5, om man räknar från första mensdagen. Men då är jag väl bara i vecka tre typ? :)

Ska bli kul att få följa alla :D

Får du ett positivt test så behöver du inte ta fler. Test kan visa falskt negativt, men aldrig falskt positivt. 

Om du har regelbunden mens med 28 dagars cyklar kan du räkna från senaste mensens sista dag. Är den oregelbunden ska du räkna från 14 dagar innan ägglossning/befruktning

Man räknar alltså alltid att graviditeten började 2 veckor innan ägget blev befruktat så om du varit gravid i mellan 2 och 3 veckor är du i vecka 5
  • Desideri

Hej!

Jag hoppar in här jag med. Jag plussade i förrgår men vågade inte riktigt ropa hej fören jag tagit ett till test (vet egentligen att ett plus är ett plus). Jag vågade inte tro det riktigt då det gick så snabbt, första försöket. :) 

Idag tog jag nytt test som blivit starkare och nu vågar jag tro på att jag faktiskt är gravid. Är på BIM-2 idag så hoppas verkligen inte någon mens kommer i helgen. Har ett digitalt test men känner inte riktigt behovet att ta det längre, får se om jag tar det efter BIM kanske. Blir liiite mer verkligt när det står "gravid". :)

Har inga symtom knappt, igår började illamåendet komma lite smått och imorse vakna jag med illamående men nu är det över. Har lite molande värk och känner mig mer känslig och har lätt till tårar. Men det är typ allt. :)

Vi har en dotter född sommaren -13 och denna lilla blir beräknad runt 11-12/2 tror jag. Hur räknar ni ut BF? på 39+6 eller 40+0? kommer inte ihåg hur jag räkna med dottern. :P

• Sansastark

Godmorgon och grattis alla nya :)

Känner mig orolig idag, har mycket molvärk som även känns i ryggen.. :/

• Fiijah89

Vecka 5+0 idag :) tycker tiden går väldigt sakta!

I början tyckte jag att jag var cool lugn och inte alls orolig, men är inne på tredje dagen utan symtom :( inte ens trött längre! Hur är det med era symtom, kommer de och går?

• IdaSofiaa

Hallojs brudar!! Underbart med plus!!

Plussa den 28/5 på min sambos födelsedag och ja...de blev en fin födelsedagspresent. Förstod ända sen Äl att de va nått på gång med mensvärk som kom o gick, bröstvårtor ömma som jag vet inte vad, trodde inte att det skulle ta sig på en gång. Började med folsyra 1 maj för hinna med några månaders knaprande och inte få + fören i slutet av sommaren/hösten där någonstans då sambon sa att vi skulle försöka i slutet av sommaren. Får hoppas att allt går väl, för oss alla!

Annars har mina symtom vare Mensvärk, molande av och till och ibland riktiga hugg som hållt i sig en 10 sek som sen gått över i molande. Ömma, varma och tunga tuttar...har inte så små sen innan så dessa lär ju växa till förbannelse känns det som. Tröttheten har nu slagit till och sover som en stock på kvällarna efter jobbet kan knappt hålla ögonen öppna.

Tog min första fragminspruta imorse då jag år 2013 fick lungemboli i samband med avbruten graviditet och p-plåster. Var på ett tidigt ultraljud igår hos Smvc och allt såg normalt ut för min gångna tid, ca 4-5 veckor, svårt att se men livmodern var större och en liten liten vit prick syntes. Inskrivning lite tidigare på måndag på mvc och hoppas allt ser bra ut då med.

Spännande att det finns ett gäng som plussat i maj =) Hoppas det går väl för oss alla och GRATTIS!!

Svar på tråden BF februari 2016