• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Norrlänning86

Jag hoppar gärna in här! Plussade i onsdags (28/5) och enligt en app har jag bf 31/1 och en annan säger 4/2 :)

Var inte direkt planerat i och med att min pojkvän som kommer ifrån och bor i ett annat land inte är färdig med sina studier ännu.

Sen går jag mest omkring och är nervös, för fick ett utomkvedshavandeskap och i slutet av november 2014 fick jag operera bort mina ena äggledare. Så är orolig att det ska hända igen, men har fått en tid om ca 2 veckor att få göra ett tidigt ultraljud för att se om graviditeten sitter rätt och det hoppas jag på :)

• FrunIHuset

Tog ett digitalt idag på sambons födelsedag och en fin stegring hade skett. Gravid +3 stod det nu :) 
    Har fortfarande svårt att förstå detta... Tittade på 3D/4D ultraljud som görs i Stockholm och skulle gärna vilja boka sånt eftersom detta troligtvis är vår sista grav men eftersom det inte sjunkit in än att vi ska ha ett till barn så får jag vänta lite med bokningen... 

Mamma till L 2013 och bebis 2016
  • krinkrin
    Plussade svagt igår BIM-3 , så vågar inte känna mig hundra procent säker ännu men ville ändå hoppa in här i tråden BF 9/2 ifall detta stämmer!

Oplanerat, första barnet! Men kände det på mig redan för en vecka sen, kroppen känns helt annorlunda så var därför jag testade så tidigt. Och det verkade ju stämma :)

Nu är bara frågan hur jag ska lyckas berätta det för min sambo... är ganska säker på att han inte skulle bli lika glad som jag :S 

Ska nog vänta till BIM och ta test igen för att vara hundra, och berätta sen :)

• Sansastark

Vi väntar också syskon! Har försökt svara via appen flera gånger men det funkar visst inte via den längre :/

Har bf 29 januari men misstänker att jag kommer bli flyttad till februari :)

• Pennie87

Hej!

Plussade i onsdags morse (bim-4) kl 3 på natten innan jag skulle till flyget på en tjänsteresa. Ett hyfsat tydligt plus, men vågade inte lita på det helt. Dock kändes det lite konstigt att vara iväg på resa i 4 dagar och inte berätta för sambon (kände att det inte är något att tas via sms...)

Tog ett cb när jag kom hem, starkt plus efter 1 sekund :)

Fjärde försöket, första barnet. 28 år i Borås

• Pennie87
    krinkrin skrev 2015-05-31 11:27:15 följande:

Plussade svagt igår BIM-3 , så vågar inte känna mig hundra procent säker ännu men ville ändå hoppa in här i tråden BF 9/2 ifall detta stämmer!Oplanerat, första barnet! Men kände det på mig redan för en vecka sen, kroppen känns helt annorlunda så var därför jag testade så tidigt. Och det verkade ju stämma :)Nu är bara frågan hur jag ska lyckas berätta det för min sambo... är ganska säker på att han inte skulle bli lika glad som jag :S Ska nog vänta till BIM och ta test igen för att vara hundra, och berätta sen :)

Grattis! Hoppas det är positivt på Bim också, och att det löser sig bra med sambon!

Min sambo blev visserligen glad (då det var planerat) men är väldigt försiktig och vill inte ta ut något i förskott om båda testerna visat sig vara fel... Tror inte han kommer "lita på det" förrän v12
  • Anonym (hemlig en liten stund)

Välkommen alla nya. Va roligt med en grupp.

Det jag känner är lite molvärk ibland inget annat faktiskt.

Vet att man inte ska kolla färgen men har man många MF bakom sig blir man nojig

• Xandie

Hej, jag hänger också gärna på. Gravid med andra barnet, bf 29 januari, men räknar kallt med att inte träffa någon bebis förrän i februari. ;) Storasyster är född i juli -12. Själv är jag 26 år och bor utanför Linköping. Kul att få prata av sig lite med andra, är inte redo än att omgivningen ska veta att jag är gravid. :)

H
  • Anonym (EM)

När har ni tänkt berätta åt era nära och kära och omgivningen? Kanske någon som redan har berättat? Hur har de reagerat? :) Jag väntar andra barnet men känner mig nästan mer nervös nu än förra gången. Kanske för att det är så tätt inpå..

Svar på tråden BF februari 2016