• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Caylyn
    Anonym (EM) skrev 2015-05-31 20:53:34 följande:

När har ni tänkt berätta åt era nära och kära och omgivningen? Kanske någon som redan har berättat? Hur har de reagerat? :) Jag väntar andra barnet men känner mig nästan mer nervös nu än förra gången. Kanske för att det är så tätt inpå..

Berättade för min mamma idag. Det stod skrivet i hennes mors dag kort. Tog en liten stund innan hon fattade men glad blev hon.
  • Bubblor
    Anonym (EM) skrev 2015-05-31 20:53:34 följande:

När har ni tänkt berätta åt era nära och kära och omgivningen? Kanske någon som redan har berättat? Hur har de reagerat? :) Jag väntar andra barnet men känner mig nästan mer nervös nu än förra gången. Kanske för att det är så tätt inpå..

Vi har berättat för hans familj, vi väntar med min då de inte bor så nära. Men vi kände att det var helt rätt för oss att berätta, jag är helt värdelös på att hålla hemligheter och dessutom så kände vi att vi vill få stöd från nära och kära om det skulle bli missfall, så det kändes naturligt för oss att berätta. Är i vecka 8 :)
  • Sante

Vi har berättat för min syster vilket var självklart även denna gång ca 10min efter jag gjort ett test ringde jag henne. Vi valde även att berätta för min mamma idag då de känns lite svårt att hålla de hemligt i så många veckor denna gång då vi bor närmare henne nu än förra gången.

Förra graviditeten väntade vi med att berätta tills vi var i v.13-14. Ja förutom till min syster då

• Darimna
    AnnaRoos skrev 2015-05-31 08:17:54 följande:
    Jaa precis, haha var du också det?! Gud så roligt! :)

Eller hur

Är du med i facebook-gruppen också?

• Darimna

Angående berätta, min snart 3-åring kom på det själv igår så jag tänker att det kanske är bäst att berätta för resten av släkten innan hon gör det... 

Men helst hade vi väntat till efter midsommar i alla fall. 

• Anonym124

Vi kommer berätta för några utav sambons kompisar på midsommer, eftersom vi firar det tillsammans i en stuga i fyra dagar. Känns som om det blir enklast så då det annars kommer behöva ljugas om ex trötthet, ingen alkohol osv. Jag är gräsligt dålig på att just ljuga så skulle ändå bli avslöjad på två röda. Tänker däremot berätta för familjen efter v.12, om vi lyckas hålla oss så länge. Många i familjen reser bort när jag kommer vara i v 8-12 så det passar bra på så vis.

• Darimna

Ja.. det är ju EVIGHETER kvar till v12... 

Känns orimligt att vänta så länge med att berätta för mamma som vi träffar nästan varje dag. Skulle kännas taskigt, som att vi hemlighållit något viktigt för henne i flera månader. 

Jag tror midsommar känns som en mer överskådlig tid att vänta. Sedan berättar vi nog för alla. Även om det bara kommer vara v8 eller något sådant då. 

• Anonym94

Är i vecka 6 nu (tror jag) och vi berättade för blivande farfar och blivande farmor & "låtsasfarfar" samma kväll som vi själva fick reda på det. Dom har vetat lääänge att vi velat ha barn så det var inte lika jobbigt som det kommer bli att berätta för min mamma.. Tänkte berätta för min mamma innan midsommar iallafall så jag kan förklara varför jag inte dricker då! Sen berättade jag för min ena moster direkt efter testet då jag verkligen behövde någon just då. Och så har jag berättat för en kollega haha.. Så nu hoppas man ju bara att det verkligen ligger en bebis därinne och att det inte händer något! :)

• Blåblomman

Jag har berättar för en del. De vet ju att vi genomgått ivf-behandling så svårt att hemlighålla resultatet. Men vi kommer vänta ett bra tag med att basunera ut det till alla. Har ju ett ma i v10 bakom mig.

• Sansastark
    Bubblor skrev 2015-05-31 21:11:37 följande:

Vi har berättat för hans familj, vi väntar med min då de inte bor så nära. Men vi kände att det var helt rätt för oss att berätta, jag är helt värdelös på att hålla hemligheter och dessutom så kände vi att vi vill få stöd från nära och kära om det skulle bli missfall, så det kändes naturligt för oss att berätta. Är i vecka 8 :)

När har du bf? :)
Svar på tråden BF februari 2016